Geen boodschappen meer durven/willen doen

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    ja hier is helaas bij de pickups (4) in onze stad alles vol tot 7 april. Ik moet zeggen, ik heb niet gekeken buiten onze stad. Maar ik ga wel gewoon een keer om 7 uur ‘s ochtends, dan zal het ook wat minder druk zijn hoop ik :o:
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik kan bij t pick up point tot 4 april kijken, alles zit vol. Gisteren waren boodschappen laat, 8 auto’s voor ons, z8 achter ons. En dat liep aardig door.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  3. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Hier zit helaas alles vol met boodschappen bestellen. Ik moet morgen echt boodschappen doen, maar mijn man denkt echt dat hij corona heeft of heeft gehad. Hij is nu weer beter. Ik heb nergens last van. Kan ik morgen boodschappen doen of kan ik nu ook beter thuisblijven?
     
  4. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Nadeel bij ons is dat op dit moment ik de enige ben die kan gaan. Altans, mijn man kan wel gaan maar die moet dan op de fiets en om nu een hele week voorraad mee te nemen op de fiets is ook zo lastig.
    Alleen ik heb een rijbewijs namelijk (rijlessen voor man zijn opgeschort uiteraard nu)
    Daar komt nog bij dat de kofferbak ook nog niet gerepareerd is want de verzekering loopt te klooien en dat zal nu ook wel langer duren.

    Ben overigens vanmiddag wel even naar de intratuin geweest voor kattenbak vulling. Heb gelijk wat dingen als zaadjes en bakjes e.d. voor groente gehaald zodat we met onze zoon lekker in de tuin kunnen moestuinen.
    Overigens was er geen kip in de intratuin, heb denk ik 4 man zien lopen.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als hij 24uur klachtenvrij is kun je sowieso gaan.
     
    Amy1989 vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik wilde dat mijn oma geen boodschappen meer doet en die wilde eigenwijs zelf via ah bezorg het zelf gaan regelen. Vandaag weer discussie erover gehad. Oma voelt zich opgelaten dat wij vaak koken voor haar of kleine dingen kopen en nooit geld aannemen. Ze voelt zich een profiteur. Als ik beloof de bonnetjes te bewaren van wat wij voor haar kopen (en zelfs maaltijden proberen te verrekenen) vind ze het zelfs heel fijn als wij alles regelen en ze het niet zelf via ah online hoeft te doen. Voelt heel onnatuurlijk voor mij om geld te vragen aan iemand in de aow omdat wij er geen boterham minder om eten maar als ze zo wel hulp accepteerd dan gaan we dat zo doen. En misschien gooi ik dat geld in een potje appart om als dit alles achter de rug is dat te gebruiken voor een leuk oma kleindochter dag en nachtje uit. Een rondvaart door de grachten, high tea'en in het amstel, een bingo ergens pakken en overnachten in een leuk hotel en de dag erna nog shoppen als ze dat red. Heb daar nu al zin in, lekker mijn omatje verwennen.
     
    pluk, Adje, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.607
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Hier heeft de Jumbo vanaf vandaag elke dag een ouderen/risico uurtje.
    Gezonde (jongere) mensen mogen dan niet komen en worden geweerd uit de winkel.
    Vind het een goede zet!
     
    Amy1989 en Fantykoekie vinden dit leuk.
  8. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik heb ook angst voor boodschappen te doen. Daar komen zoveel mensen en dit virus is echt besmettelijk.
    Tot nu toe bestel ik online, donderdag komt de Jumbo. Hopelijk kan ik voor een week later weer bestellen.
    Wel moet ik vandaag weer naar de bakker. Denk dat ik met zoon te voet ga en als we daar zijn dat zoon dan buiten op mij wacht. Ook neem ik handgel mee. Een handschoen en een zakje om die handschoen in te gooien na gebruik. Voor die deur open te doen hé.
    De vorige keer was niemand in de bakkerij, hopelijk vandaag ook niet.

    Ik zei dit gisteren tegen mijn vriend, dat het brood op is. Hij heel verbaasd :'oooh daarmee kwam vorige week veel volk onze winkel in voor broodbakmachines!' :)

    Ik heb wel nog melkbroodjes in de diepvries maar dat is voor nood en voor zoon vind ik het toch belangrijk dat hij gezonder brood eet.
     
  9. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Wat leuk. Heel goed idee van je. :D
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Normaal elke dag als ik kinderen naar school bracht ging ik langs de supermarkt. Ben nu afgelopen vrijdag even geweest voor brood en zuivel. Vanavond even voor verse groente en fruit voor een week. Voor de rest kom ik er niet meer. Kinderen gaan ook al dik een week niet meer mee. Ik ga ff alleen en snel. Bezorgen kan hier trouwens niet. Deen is enige wat hier bezorgd en die hebben aangegeven dat ze tot mei dicht zitten wbt bezorgservice.
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.494
    24.369
    113
    AH heeft dat ook. Ze gaan er zelfs een uur eerder voor open. Tussen 7 en 8 uur is het open voor 70-plussers. Mijn vader heeft daar al dankbaar gebruik van gemaakt. En hij was op dat moment de enige klant in de winkel.
     
    Syane en Fantykoekie vinden dit leuk.
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Zaterdag heb ik op 'prime time' een rondje door de AH gemaakt en vanuit mijn ervaring zeg ik: je maakt het zwaarder dan het is! Het begon al bij de parkeerplaats, zo 10 plekken vrij in de eerste rij. Dat is écht nooit op een reguliere zaterdag. En in de winkel waren de meeste schappen gewoon gevuld, het was rustig en iedereen was vriendelijk. Niets van waar jij tegenop ziet...
     
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de bemoedigende berichten. Ik ben vanochtend geweest en heb m’n boodschappen kunnen doen. Omdat ik zeer gevoelig ben voor sfeer , vond ik het wel moeilijk en confronterend om mensen te zien met mondkapjes en handschoenen te zien. De sfeer was triest.
    Sommige voorraad was nog niet aangevuld maar merendeel van de schappen was goed aangevuld. Meel en gist schijnt nog steeds niet te worden geleverd. Ben in ieder geval weer gevuld voor de komende week maar leuk is anders.
     
  14. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Hier was het vanmiddag helemaal niet druk. .En ook geen andere sfeer hoor.
    Ik denk dat je het nu groter maakt in je hoofd dan het is.

    En de realiteit is dat het voorlopig nog niet afgelopen is.
    Daarom des te belangrijker om er even uit te gaan en te merken dat er bijv. in de natuur niets veranderd is. Alles groeit en bloeit prachtig.
     
    gitta vindt dit leuk.
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ik heb hier uit nieuwsgierigheid gevraagd of de thuiskookwinkels nog gewoon de eetpakketten leveren. En dat is zo. Zie mijn andere topic hier. Dus je kunt ook HelloFresh, MarleySpoon of een andere nog maaltijdboxen laten leveren als je dat wil.
     
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Dat deden wij ook in Nederland, valt best mee. Misschien was het niet lastig voor ons omdat we het altijd zo gewend waren. Hebben een tijdje een bakfiets gehad maar ook zonder bakfiets met mand en 2 fietstassen echt te doen.
    Van @Elena22 weet ik dat zij zelfs maandboodschappen op de fiets deed ;)
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    De groothandels zoals de makro,sligro en hanos zijn tijdelijk geopend voor de gewone consument.. stuk rustiger en meer keuze/betere keuze
     
    Louise11110 en Syane vinden dit leuk.
  18. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik moet ook vandaag weer dus denk dat ik zo maar gelijk ga.. hopelijk is het dan heel rustig (en hopelijk denkt niet iedereen zo).. ik schijt best wel in mn broek, laatste x was 2 weken geleden maar het fruit raakt op en eet dagelijks fruit.. Na 2-3 dagen voel ik mij ook gewoon slecht als ik geen fruit op heb. En wil gelijk zo inkopen dat ik de komende 1,5-2 weken dan weer niet hoef te gaan.. maar ben echt huiverig :(
     
  19. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb daar altijd al een x heen willen gaan:roflmao:
     
  20. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Ik vermijd de supermarkten ook zoveel mogelijk. Voorheen ging ik geregeld, vooral voor de versproducten met 35% sticker. Door op de kleintjes te letten kon ik wat geld opzij zetten voor vakantietijd. Dit is nu sowieso verleden tijd omdat alles op is in de winkel, plus het zou zeer onverstandig zijn gezien mijn gezondheid om nu elke dag even een rondje te doen. (zwak immuunsysteem, heb sinds 3 jaar instructies om me bij het minste of geringste te melden bij de EH).
    Ben gisteren even snel geweest, was bijna in paniek van twee heren die afzonderlijk van elkaar hun boodschappen deden, al hoestend zonder ook maar een poging hun mond te bedekken. Toen ik het zag heb ik zolang mogelijk mijn adem in gehouden en ben ik snel de andere kant op gelopen. Écht niet leuk. Wat een asociale mensen lopen er toch rond, om te janken. :cry:
    Bezorgvakken zitten helemaal vol voor zover er gereserveerd kan worden (t/m 7 april hier). Ik probeer het zolang mogelijk uit te zingen met wat we hebben maar uiteindelijk zal ik toch weer moeten gaan en dan ga ik gewapend met lijstje en eigen draagtassen weer snel voor 1,5e week bij elkaar sprokkelen. Wat er dan niet is, jammer dan, dan doen we maar zonder.
     

Deel Deze Pagina