Ik heb zo'n chocoladefontein gekocht. Nu heb ik daar spijsolie voor nodig om de chocola beter te laten vloeien. Maar wat is dat? Is dat gewone olie zoals zonnebloemolie?
Google is mijn vriendje. Misschien heb je hier iets aan? Is een kleine tip die ik op een ander forum vond. http://forum.libelle.be/viewtopic.php?t=325165
haha leuk zo'n fontein. 2 jaar terug bij vrienden met kerst zat hele woonkamer onder de chocolade. Denk dat hun geen olie gebruikt hadden.
Ik had al even op google gekeken maar werd niet veel wijzer. Kwam wel een hoop sites tegen van scholieren die het wetenschappelijk moesten onzderzoeken. Hele huiskamer onder de choco? Moet er niet aan denken. Maar aan de andere kant...dan zijn we wel verplicht te texen..moet eigenlijk gebeuren maar hebben er niet zo'n zin in. Ik heb t nog nooit gedaan dus geen idee of t lekker is. Maar de komende maand wordt t nog niet gedaan. Moet eerst klaar zijn met mn dieet. En ik heb net speciale choco besteld, dus ga ervan uit dat die niet de hele woonkamer rond spettert Ik ga die ene link even bekijken.
iets met amandelen? spijs-amandel-amandelolie?? bestaat dat? hier komt de chocofondue gewoon uit een pannetje. werkt prima, en geen rare olie nodig
Wij gebruiken zonnebloemolie..... We dippen met fruit(banaan,aardbei,druifjes,peer etc),cakeblokjes, donutstukjes,lange vingers,slagroomsoesjes,marshmellows etc... Maar banaan en aardbei zijn mijn favo's.
Dan krijg je weer van die mensen die aan motorolie denken.... En daarna een aanklacht indienen. Net zoals er mensen zijn die hun huisdier in de magnetron gaan drogen, daarom staat er tegenwoordig in alle gebruiksaanwijzingen dat er geen levende wezens in de magnetron horen..... tsja...
Verschikkelijk, zo'n fontein! Ik heb er ook ooit een gekregen, heerlijk hoor, maar de afloop, het schoonmaken.... ver-schrik-ke-lijk! Ik ga 't ook nooit meer doen! Wat mij betreft hadden ze het ding wel wat schoonmaak-vriendelijker mogen maken!
Hahaha....ja dat is waar...inderdaad een rotwerk. Ik haal de fontein uit elkaar en doe hem in een bak met heel heet water. Dat scheelt al heel wat werk.Maar het is en blijft een rotklus.
Ziet er leuk uit Nessy In de handleiding stond dat cake afgeraden werd omdat t uit elkaar valt. Maar het gaat dus wel. Of bak je zelf heel stevige cake? mmmm, d'r staat me dus wat te wachten met poetsen....:x Ik meen mij te herinneren dat in de handleiding stond dat alles, behalve t motortje uiteraard, in de afwasmachine mocht. Nog meer mensen met suggesties wat we erin kunnen dompelen?
Het moet inderdaad een stevige cake zijn.Wat wij doen is een goedkope hotelcake een dag geopend laten staan en dan is het makkelijk in blokjes te snijden en valt het niet uitelkaar.. Heb ook gehoord dat je dadels,pruimen,gedroogd fruit,noten etc kan dippen maar lijkt me erg kliederig worden. Ik lees trouwens online dat je ook spekjes,nougat en zachte caramel fudge blokjes kan dippen.Ook zijn er mensen die hartige dingen dippen maar lijkt me toch minder lekker.Geef mij maar de aardbeitjes,banaanstukjes en slagroomsoesjes.Die zijn toch het lekkerst. p.s. dacht ook dat sommige stukken in de afwasmachine konden hoor.
caramel fudge, dat is toch snoep? Die kleverige blokjes? Waar koop je dat eigenlijk, heb dat al jaren niet meer gezien. (let er ook niet op) Die tip van de cake ga ik zeker ook doen. Welke chocolade gebruik jij? Gewoon vd winkel (welke dan?) Ik heb nu speciale besteld die voor de fontein bedoelt is, maar dat is niet bepaald goedkoop, en dan komen er nog verzendkosten bij.
fudge hebben ze bij het snoep in de supermarkt, soms in een zak en soms in een soort bakje met iets eromheen.
Ik heb gewerkt voor een fabrikant van zo'n ding, gewoon zonnebloem aan te voegen werkt perfect! En schoonmaken als het nog wat warm is