Hallo, Ik ga binnenkort een midweek weg en kan dan waarschijnlijk maar max. 2 x per dag afkolven. Hoe zouden jullie dit aanpakken? (vooral qua afbouwen en daarna weer opbouwen, of is dat niet nodig?). groetjes!
Gaat je kindje niet mee? Hoezo maar 2x per dag afkolven? Hoevaak voedt je nu? Denk dat we eerst wat meer moeten weten voor we antw. hebben.
Vaker kolven is denk ik echt een must... waarom zou dat niet kunnen? Eigenlijk moet je net zovaak kolven als je kindje drinkt. Doe je dat niet vaker heb je grote kans dat de bv terugloopt aangezien je productie met 4 mnd nog niet stabiel genoeg is en je krijgt ontzettend last van zere harde borsten, grote kans een verstopping en als je pech hebt een borstontsteking.
Wij stonden voor een vergelijkbaar dilemma nu we 3 dagen naar Denemarken gaan. Oplossing bleek heel simpel, Annika gaat gewoon mee, ik had echt geen zin om voor 3 dagen te kolven en melk weg te gooien. Als je de kleine niet mee kan nemen, dan moet je echt proberen meer te kolven dan 2x per dag.
Inderdaad, mijn kindje kan niet mee, anders zou ik dat probleem niet hebben. Om dat ik overdag onderweg ben, lukt het niet om met mijn elektrische kolf af te kolven. Alhoewel ik me nu bedenk dat het misschien mogelijk is om een handkolf mee te nemen. Ik voed nu nog 8 x per dag (ze is nu 4,5 maand), maar dan is ze 7 maanden en verwacht ik niet dat het nog zoveel zal zijn. Ik weet dat het nog even duurt, maar als mijn plannen moeten veranderen vanwege de BV dan weet ik dat het liefst zo snel mogelijk.
Ja klopt, ik heb de moderators al gevraagd om die post te verwijderen, het stond op de verkeerde plek.
Met 7 maand voedt je meestal toch nog minimaal 5 tot 8x is mijn ervaring. Ze eten er dan wel wat naast maar bv blijft het belangrijkste de rest is voor erbij... Verder kan ik zelfs nu mijn oon 10 mnd is echt wel een voeding wat later doen maar langer dan 2u doorloopen dan ik normaal doe gaat echt niet. Krijg ik echt zere borsten en toen mn zoontje ziek was en een dag veel minder dronk had ik meteen een verstopping te pakken (en dan ben je zo 2 dagen kwijt voor dat weer volledig weg is) Zou idd een handkolf meenemen en verder kan mijn electrische kolf ook op batterijen.... misschien die van jou ook?
hmm.. ik heb toch een andere ervaring wat dat betreft hoor. Ik kan makkelijk een tijd langer niet voeden of kolven (kan wel een voeding overslaan bijvoorbeeld) Ik ben toen mijn zoontje 5 maanden was 3 dagen en 2 nachten weg geweest zonder hem. Ik heb toen 3x per dag gekolfd, dat was wel echt t minimum hoor. misschien dat ik t nu met 2x af zou kunnen. Wat betreft het teruglopen vn de bv: is misschien ook persoonsafhankelijk maar ik denk dat als je dit met 7 maanden doet het dan wel goed komt. In het ergste geval zul je moeten gaan regelen om de bv weer op te krikken als je terug bent. Pas idd wel goed op voor verstoppingen! En ik zou zeker voor onderweg die handkolf meenemen want als t te erg wordt kun je dan de druk wegkolven. Of idd op batterijen? Succes!
Dus als ik het goed begrijp: a) handkolf kopen (mijn electrische kan helaas niet op batterijen) b) toch meer proberen te kolven dan die 2 x per dag (hoeveel is afhankelijk van hoeveel ze straks drinkt) iemand anders nog tips?
Makkelijkste blijft: gewoon kind meenemen. Als het voor werk is, kan je man of iemand anders niet mee om tussendoor voor je kind te zorgen, zodat jij alleen maar hoeft te voeden? 2x per dag kolven is niet genoeg. Je hoeft op zich geen handkolf aan te schaffen, begin nu vast onder de douche te oefenen hoe je gewoon met de hand kunt kolven. Dan heb je alleen maar iets nodig onderweg om de melk in op te vangen.
Sven is nu 6 mnd en drink 4x per dag en zelf kolf ik nog om 23 uur voor dat ik ga slapen. Dus eigenlijk 5x. Als je nu goed oefent met kolven. Dan ben je overdag zo met een kwartier tot 20 min klaar per kolf beurt. Daar kun je de tijd toch wel voor vinden. Misschien overheen gelezen, maar ga je naar het buitenland of blijf je in Nederland.
Poeh, iemand meenemen om voor mijn kind te zorgen zou mooi zijn. Het is iets om te proberen, maar ik zou nog even niet weten wie dat zou moeten zijn...
4 x klinkt goed. Ik heb zo een beetje zitten bedenken en dat moet nog wel mogelijk zijn: 's ochtend 1 x, een keer midden op de ochtend, een keer midden op de middag en 's avonds weer 1 x. Zoals je al schrijft moet dat inderdaad wel lukken. Maar ja, dan moet mijn kleine meid wel maar 4 x per dag komen. En anders is het, ben ik bang, toch afbouwen tot 4 x per dag en dan daarna weer relacteren.
Ook als je dochter 8x op een dag drinkt hoef je niet af te bouwen en weer te relacteren. Waarschijnlijk lukt het je rond die leeftijd echt wel om met 4x kolven alles in stand te houden hoor.