Geen borstvoeding, pijnlijke tepels en dan melk?

Discussion in 'Na de bevalling' started by KimK, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Ok beetje gekke titel. Situatie is als volgt. Ik heb geen borstvoeding gegeven (lang verhaal waarom niet.). Maar ik heb dus nu steeds om de zoveel minuten (20-30) pijn aan mijn tepels. Als die pijn komt komt er ook meteen melk uit. Is dit normaal? Bij mijn zoon heb ik wel even borstvoeding gegeven en kan ik me dit niet van herinneren. Iemand tips cq geruststelling? Vind de pijn een beetje gek. Kan toch geen ontsteking zijn ofzo?

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je een toeschietreflex hebt, waardoor de melk dus toeschiet. Dat kan enigszins onaangenaam aanvoelen. Beetje als prikkeldraad vind ik. Gaat vanzelf over. Je borsten niet teveel stimuleren, niet te warm douchen en eventueel saliethee drinken om de melkproductie te remmen.

Maak je geen zorgen, je lichaam doet wat het van nature moet doen en houdt helaas geen rekening met jouw beslissing om de fles te geven.

Let wel op dat je geen stuwing of harde plekken krijgt.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Helemaal eens met Sonja. Saliethee heeft mij ook veel geholpen om af te bouwen. Verder koel houden met bijv. een koud washandje of maandverbandje uit de diepvries!

4. KimK

KimK Niet meer actief

Ik snap er niks van. Heb stuwing gehad en is nu alweer weg. Dochter is bijna 2 weken oud. Klopt inderdaad dat het als prikkeldraad voelt. Ok zal dan weer een strakke sportbeha gaan dragen en gaan koelen. Dacht dat ik daar vanaf was na de stuwing. Ook weer met sportbrhad douchen, denk ik?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,822
    5,957
    113
    Female
    Neeeee niet koelen!
    Koelen VERNAUWD de vaatjes/kliertjes
    En je begrijpt wat er gebeuren kan als je toch nog wat melk produceert...

Saliethee, niet te veel warmte. Goed in de gaten houden dat je geen plekken krijgt.
    Als dat wel gebeurd, vraag even advies op het borstvoedingsforum.
    Strak afbinden en koelen=vragen om problemen.
    Waarschijnlijk hebben je borsten nog niet helemaal door dat er geen kind gevoed moet worden. Het zal wel snel beter gaan!

Share This Page