Geen borstvoeding willen geven slechte moeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona001, 12 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Toen ik 4 weken geleden naar de vk moest heeft ze mij folders meegegeven over borstvoeding, om het eens rustig door te nemen, De vk vroeg toen aan mij weet je al wat je wilt geven de borst of de fles, ik zei toen de fles. Ze zei lees de folders maar eerst een rustig door om te zien wat de voordelen zijn voor jou en je kindje.Nou dat heb ik gedaan en om persoonlijke reden wil ik toch de fles geven, Nu moest ik gisteren weer naar de vk (een andere vrouw) en die vroeg en wat ga je doen borst of de fles, ik zei de fles kreeg ik een rare blik van OW EN WAAROM DAN, nou om persoonlijke reden OW EN WAT IS DAT DAN...ik had echt zo iets van wat is dit nou weer.nou ik uitgelegd ivm het werk na de bevalling dat ik niet de hele dag wil kolven en mijn partner ook de fles wil geven en we zijn veel weg en dat ik de kleine niet zo makkelijk aanleg in openbare gelegenheden daar voel ik me zelf niet prettig bij en als je, je niet prettig voelt met voeden dan voelt zo'n baby zich dat ook niet. kreeg ik weer als antwoord op een snauwende manier WE HEBBEN HET ER DE VOLGENDE KEER WEL WEER OVER!

Ze gaf mij het gevoel dat het ik zo iets slecht doe als ik de fles geef.
    kijk ik weet dat het beter is voor je kindje maar de fles voeding van tegenwoordig is ook hartstikke goed

maarja moet ik er de volgende keer dan wat van zeggen als ze er weer over gaan beginnen...?ik moet nog 15 weken dus dat zijn nog wat afpsraken bij de vk...

liefs Ramona

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    och meid,trek je alstblieft niets aan van die verloskundigen die pro borstvoeding zijn!als jij dat niet wil om wat voor reden dan ook moet je dat niet doen.houd je been wel goed stijf want ze zijn hardnekkig hoor die pro borstvoedings verloskundigen!

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Natuurlijk zit in borstvoeding alles wat je kindje nodig heeft, maar ik begrijp je standpunten.. en borstvoeding geven is ook echt niet voor iedereen makkelijk!
    Doe gewoon wat je hart je in geeft, en als dat flesvoeding is, dan is dat de juiste keuze. :)

4. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    haha dank je, ja ik las net een ander onderwerp..irritante verloskundige, het lijkt wel of sommige alleen maar kunnen zeiken over bepaalde dingen omdat hun het alleen vanuit hun standpunt willen zien.

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai,

als ik jou was zou ik gewoon bij de vk aankaarten dat je hier heel serieus over hebt nagedacht en je keuze gewoon hebt gemaakt.
    De volgende keer als ze er weer over willen beginnen meteen zeggen dat het hele gesprekje niet hoeft omdat jij jouw keuze al hebt gemaakt en dat zij dat gewoon te accepteren hebben!

Borstvoeding geven is heel goed voor je kindje....maar het moet wel voor bijde prettig zijn.
    (zowel voor jou als de baby)

ik stopte na 8 dagen met borstvoeding met m'n zoontje (had mijn dochter 10 maanden aan de borst gehad) omdat hij na mijn gevoel niet tevreden was en ik dus ook niet.
    Maar de eerste reden voor mij was omdat ik echt een rotweek achter de rug had.
    Pijn in mijn rechterborst. (m'n zoontje had de zuigkracht van een peuter)
    Had 40 graden koorts en me borst werd rood.
    Huisarts en de vk dachten allebij niet aan een borstpontsteking.
    Ik wel...rode plek...harde schijf en hoge koorts.
    Heb nu ook aangegeven bij m'n vk dat ik EIS dat ze de volgende keer wat beter naar me luisteren en me serieus nemen want ik ben dan geen ha maar ken m'n eigen lijf nog wel het beste!
    Bleek ook later gelijk te hebben gehad (alleen was mijn kraamweek alweer voorbij)
    Ik legde me zoontje dus aan 1 borst aan en de andere kolfde ik omdat dat minder pijn deed.
    Maar mevrouw de vk wou percee dat ik Damiën ook zou gaan aan leggen aan de zere borst.
    Dit heb ik een paar nachten geprobeert (dacht dat ik dood ging van de pijn)
    Heb daar uiteindelijk een punt achter gezet en ben helemaal overgestapt op flesvoeding.
    Mijn god wat was dat heerlijk na zo'n rampe week.
    Nou je had de kop van me vk moeten zien dat ik zonder verdere overleggingen met haar gestopt was met bv.
    In mijn geval werd er helemaal niet naar mij geluisterd waarna ik heft in eigen handen nam.
    En ben nog nooit zo blij geweest met m'n keuze.
    Bij onze aankomende derde zal ik wel proberen bv te geven.
    Ik laat me niet zo kennen door een beetje pijn.
    Maar ik weet nu al dat ik niet langer dan 3 maanden bv ga geven.
    Ik vind de fles persoonlijker veel prettiger aangezien er veel sneller regelmaat in te bouwen is dan bv.
    (ook niet in alle gevallen natuurlijk)

Doe waar jij je goed bij voelt.....niet wat iedereen van jou "verwacht"

Succes ;)

6. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Meid dat zou beteken dat alle meiden die wel borstvoeding willen geven maar waar bij het niet goed opgang komt ook verkeerd bezig zijn en dat ze dan ook hun kindje te kort doen.

Lekker aan laten ......

Je moet doen waar jij en je partner zich lekker bij voelen en je zeker niet schuldig gaan voelen.

Kijk bij mijn oudste heb ik het bijna 5 maanden vol gehouden bij de tweede lukte het niet omdat ze zelf te onrustig was om te drinken.
    Nu wil ik het zeker weer gaan proberen maar lukt het om een of andere reden niet jammer dan en dan ga ik voor de fles,
    die heeft zeker ook zijn voordelen.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Niks van aantrekken meid! Laat die VK's maar mooi zeuren!
    Als jij de fles wilt geven moet je dat gewoon lekker doen! Daar heeft niemand wat mee te maken! Ik heb ook gekozen voor flesvoeding...so what? Dat maakt je echt niet gelijk een slechte moeder hoor!

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het is idd een nieuw soort van beleid in Nederland dat je borstvoeding behoort te geven en anders ben je misdadiger, dit heb ik van meerdere dames gehoord die voor fles hebben gekozen.

Maar die verloskundige is niet de moeder van jouw kind, jij bent de moeder, jij bent degene die bepaald! Zij kunnen advies geven, oke hebben ze gedaan, en dan moet het gewoon klaar zijn. Jij hebt je keuze welovergewogen gemaakt, dus doe gewoon wat je hart je ingeeft! En idd, proberen ze weer de discussie aan te gaan, kap deze gewoon af!

9. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Nee ik vind dat ook ik ben nu 26 wk zwanger en ik heb al die weken voor mezelf uitgezocht wat ik wil geven...de fles...maar ik vind het belachelijk dat de vk je dan zo'n rot gevoel geeft omdat je voor de fles kiest, en de volgende keer zeg ik er wat van want ze gaan er zeker nog een keer over beginnen. en tenslotte ben ik toch de baas over mijn eigen lichaam!

10. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    ben net zwanger van 2e kindje, maar ga straks geen borstvoeding geven. Bij mijn 1e kindje heb ik het niet langer volgehouden dan een week (ondanks de "dreigementen"van de verloskundige) Mijn dochter at me zowat op. Borstvoeding geven was niet fijn, maar pijn. Bovendien lekte ik enorm en was iedere nacht mijn bed zeiknat. Gelukkig steunde mijn arts van het consultatieburo mij wel en ben ik toen meteen gestopt. Kon ik meteen 's avonds vroeg naar bed en gaf mijn man de laatste voeding en had ik gewoon 7 uur geslapen voor ze pas weer kwam 's nachts. Ging een stuk relaxter.
    Doe dus gewoon wat je zelf wilt. Mijn dochter blaakt van gezondheid en is echt niets tekort gekomen door flesvoeding

11. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Nou dames hartsikke bedankt voor jullie reacties!:D ik vind het fijn om te weten dat je niet slecht bezig bent als je geen bv geeft!
    En de vk die daar anders over denken kunnen de pot op haha :p

xxx

12. Niet meer actief

Neeeee.... je bent niet slecht! Je argumenten zijn heel goed hoor!

Ik ben dan niet veel weg, maar ik vind het verschrikkelijk om BV te geven in het openbaar. Ik ben ook geen handige tietenplopper, dus iedereen zal zien en weten dat ik BV geef.

Daarnaast vind ik BV geven echt iets verschrikkelijks. Ik heb met Astrid echt 0 klachten gehad. Echt BV volgens het boekje, maar man o man, wat was ik sjago zeg!

Het vooruitzicht dat ik nu weer voor 3 mnd moet geven bied me dan ook geen vreugde. Ik zal het doen, omdat ik wel iets mee wil geven, maar daarna snel weer de flessen hoor...

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Doe gewoon lekker waar jij je het fijnst bij voelt, dat is ook het beste voor je kindje!

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    mijn schoonzusje heeft ook meteen gezegd dat ze flesvoeding ging geven en ze heeft 2 prachtige mooie meiden hoor, die zielsveel van haar houden........

Dus als jij lekker de fles wilt geven, dan doe je dat toch, tis jou kindje en niet van de vk!

Twinny

15. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Laat je niet gekmaken! Met de fles worden ze ook prima groot! Dit is trouwens een uitspraak van mijn gynaecologe die mij twee jaar geleden troostte omdat ik zo verdrietig was dat de bv niet lukte.

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ga ook bv geven maar ook ik ben niet het type dat over al met de 'borsten'bloot gaat zitten... :oops: vind niet dat het nodig is dat jan en allenman dat kan zien ook al is het de normaalste zaak van de wereld ik ga dus ook afkolven zodat mijn partner ook een voeding kan geven ik wil dus gaa proberen om het kindje aan alebei te laten wennen.....

maar ik kolf alleen af als ik wegga ofzo niet dat ik alle voedingen ga kolven hoor dat lijkr me nou ook niet bepaald prettig

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nee daar zieik ook tegenop eigenlijk, het kolven :( Ik heb ook nog niet weer zo'n apparaat in huis gehaald, want ik wil het gewoon niet nodig hebben eigenlijk, rotding :p en zodra ik in augustus volgend jaar de deur weer uit ga voor mijn opleiding dan is de baby 6,7 maanden en stop ik met de borstvoeding.

18. Hester

Hester Niet meer actief

Wat flauw dat ze zo tegen je snauwen!

Wij gaan ook de fles geven, om dezelfde redenen als jij. Het is mijn lichaam en mijn kind en daar heeft niemand zich -gelukkig- mee te bemoeien! :)

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik wil ook geen borstvoeding geven, en ik word nu al raar aangekeken door mijn schoonmoeder (die heeft zelf nooit BV gegeven dus waarom ik wel ?)
    Ik verwacht ook wel pro praatjes bij de vk maar ik houd mn poot stijf, sta er zelf niet achter om het te doen, dus begin er niet eens aan! Hoef geen reden te geven waarom bij de vk, als ik de reden ken is dat voldoende, als ik de reden goed vind is dat zat toch!

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    [quote"]Neeeee.... je bent niet slecht! Je argumenten zijn heel goed hoor!

Ik ben dan niet veel weg, maar ik vind het verschrikkelijk om BV te geven in het openbaar. Ik ben ook geen handige tietenplopper, dus iedereen zal zien en weten dat ik BV geef. .[/quote]

Ik snap alle argumenten wel, hoor, behalve die over het geven van BV in het openbaar...wie zegt dat dat moet? Ik heb dat nog nooit gedaan bij het geven van BV.

Deel Deze Pagina