Mag je....als je wanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niva, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik heb een aantal vragen.
    Misschien kunnen anderen die ook vragen hebben over wat je wel of niet mag, deze ook in dit forum zetten, zodat we alles bij elkaar hebben. wel zo overzichtelijk.

Goed dit zijn mijn vragen:

Mag je.........

* Verven en schuren

* Je haren verven

* onder de zonnebank

.....als je zwanger bent?

2. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Kijk anders even bij het topic gezondheid, hier staan allemaal dingen die je beter wel of niet kunt doen.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je haren verven wel, maar niet blonderen geloof ik. Onder de zonnebank mag ook, maar niet te lang. Verven en schuren zou ik aan een ander overlaten.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Verven, schuren mag wel, maar je moet goed ventileren. Tegenwoordig is veel verf op waterbasis. Dus kijk daar eens naar.

Zonnenbank, mag ook wel, maar je kan een zwangerschapsmasker krijgen. Vandaar dat je het beter niet kunt doen.

Haren verven is ook geen probleem.

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Haren verven mag, maar niet ontkleuren (voor bv blond of een lichtere haarkleur te bekomen).
    Zonnebank is idd af te raden, aangaande zwangerschapsmasker en de grote hoeveelheid stralen die je lichaam te verwerken krijgt.
    Verven mag, mits het verf op waterbasis is.
    Schuren mag, mits een masker voor je mond.

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Alles wat je noemt mag hoor....

maarrr....wat ik over zonnebanken heb begrepen, als je er al aan gewend was/bent, kun je er gewoon mee doorgaan, maar niet nieuw gaan doen voor het eerst als je zwanger bent.

Ik vond zonnebanken al heel snel niet prettig meer trouwens, had er geen geduld meer voor. En werd me echt te heet, wat ik anders niet heb.

Gr. Cellie.

7. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Haren blonderen mag ook best, je moet alleen er rekening mee houden dat de kleur anders uit kan vallen omdat je PHwaardes anders zijn tijdens je zwangerschap.

8. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Nah... Volgens mijn gynae en kapster mag het niet omdat er schadelijke stoffen in die producten zitten.
    Mjah, mij geen zorg, mijn kapster kleurt enkel met biologische producten en ik ben geen fan van blond, geef mij maar lekker mijn oude vertrouwde ferrari-rood ;)

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oke dat zijn lekker veel reacties..

Volgens de VK mag verven wel (op waterbasis) en goed ventileren en idd met schuren effe een kapje voor..
    Prima toch?

Dat zonnebanken doek dan toch maar effe niet (ik wilde zo graag strálend zwanger zijn haha)

bedankt voor jullie reacties

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Misschien is zelfbruinende creme een idee?
    Het is misschien niet ideaal, maar het staat toch wel leuk, een beetje een kleurtje. Ik gebruik het zelf ook, alleen nu niet regelmatig meer, omdat onze badkamer al 3 weken in een verbouwing zit, en alles nu in de keuken of in het kleine gastentoiletje moet gebeuren..
    Maar ik heb me net weer ff ingesmeerd, zie ik met de kerst toch een beetje bruin.

Deel Deze Pagina