Laat kletsen joh! ik zelf ga wel borstvoeding geven, maar als ik er niks aan vind kap ik gelijk weer hoor! Flesvoeding is echt goed genoeg hoor! Is gewoon weer zo'n hype, over 10 jaar is bv weer het slechtste wat er is...
jeetje dat ze zou tegen je geweest zijn. je moet er niks van aantrekken denk maar lekker aan je gezinnetje strax. doe wat jou en je partner het beste vinden. net wat jij zegt ik wou juist wel bv geven. maar nu ben ik zo vermoeid ik kan ook niks leuks aan trekkenzonder dat het makkelijk moet zitten omdat ik bv geef. zovele leuke kleren zonder knoopjes voor of wat wijds. ben nu aan t afbouwen. trek je er allemaal maar niks van aan. je eigen keuze meid
Ik heb mijn eerste kindje een jaar bv gegeven en vond het een geweldig intiem moment samen. Na een jaar toch besloten ermee te stoppen. Door het feit dat ik er zo van heb genoten heb IK besloten weer bv te gaan geven. Lees in deze zin goed het woordje: IK !. De verloskundige kan hoog en laag springen maar als jij de fles wilt geven dan is dat jouw beslissing. Bij mij deed de vk ook moeilijk. Ik had niemand- behalve mijn vriend- om op mijn zoontje te passen tijdens de bevalling. Na 3 keer dezelfde discussie met een andere vk uit dezelfde praktijk, heb ik maar es even goed duidelijk gemaakt hoe ik erover dacht. Ik heb niemand anders en ga zeer zeker niet vriendjes worden met mijn nog onbekende buurman om maar een oppas te hebben. Ik verzin nog wel wat en zolang ik nog niets heb verzonnen, wil ik er niets over weer horen. Heb al stress genoeg. Ze hebben wel in mijn dossier vermeld dat ik "op dit moment niet bereid ben over back-up na te denken" maar who cares ! Zo moet je dat doen! Jouw keus, jouw beslissing ! Je bent geen slechte moeder als je flesvoeding geeft hoor. Tegenwoordig is die voeding zo goed ! Laat je niet gek maken.
Inderdaad, je bent geen slechte moeder als je kiest voor FV. Kom op zeg...ik vind dat echt grote onzin! Ik ga zelf BV proberen, maar als het niet gaat of ik voel me er niet prettig bij dan stop ik meteen. Ik ga niet tegen mijn zin in mijn kind BV geven omdat anderen dat zo vinden horen. Een slechte moeder.....belachelijk....wat ouders af en toe hun kinderen aandoen is te erg voor woorden, dat jij dan voor FV kiest valt totaal in het niets bij wat anderen hun kindje aan kunnen doen. Nee hoor...trek je er maar niets van aan. Ik begrijp je argumenten ook heel goed, zijn precies de redenen waarom ik zo lang heb getwijfeld tussen BV en FV en nog steeds weet ik het soms niet. Doe waar jij je goed bij voelt en niet je verloskundige!
Ik zou willen dat de verloskundigen net zo bezig waren met te stimuleren mee te doen aan moeders voor moeders, doe je eens wat goeds voor eens ander. Maar dat werd me niet gevraagd aan de telefoon, wel of ik na gedacht had over hoe ik straks wilde gaan voeden... de meeste weten dat nog niet eens met +/- 6 weken wat ze willen doen, ik heb meteen stellig de fles gezegt! Ben toch al zo iemand die nee zegt als alle andere mensen hard JA roepen.
Sterker nog, mijn moeder had daar al last van toen m'n zus en ik waren geboren. Doordat ze geen borstvoeding maar flesvoeding wou geven werd daar ook heel naar en negatief op gereageerd en dat is nu zo onderhand alweer ongeveer 30 jaar geleden.
ik wil ook flesvoeding geven en wat je zegt tegenwoordig is die super goed. En als de vk zo tegen mij doet zal ik haar zeggen dat ik dat zelf wel uit maak
dan ben je echt geen slecht moeder hoor meis. als je het niet ziet zitten dan moet je er lekker niet aan beginnen in flesvoeding zo goed. Lekker de fles doen en ervan genieten
Wat een onzin zeg. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, lijkt mij ook het beste voor de baby. Ik heb een beetje het tegenovergestelde, ik wil borstvoeding gaan geven en krijg daar weer gekke reacties op. Ach, het is altijd wat.
Echt een belachelijke reactie zeg van die VK! Ik ga ook meteen FV geven en niemand die me tegen houdt. Mijn dochter heeft 2 weekjes BV gehad en daarna van ellende gestopt... fles ging prima en ze is al een grote meid van bijna 9 jaar en hardstikke gezond!
Ik ben ook meteen flesvoeding gaan geven. Mijn vk heeft tijdens de consulten ook steeds gehamerd op bv. Kreeg folder mee etc. Op een gegeven moment heb ik aangegeven dat ik er echt goed over na heb gedacht en dat ik mijn keuze had gemaakt. Heb ook aangegeven dat ik niet wilde dat ze er nog over begon en ook dat het kindje na de bevalling niet zou worden aangelegd om mij op dat moment nog over te halen bv te gaan geven. Ik ben heel blij met mijn keuze, heb geen schuldgevoel en Emme doet het prima! Pim
Ik ben blij dat mijn VK hier niet moeilijk om doet... De laatste keer dat ik er was heeft ze ook gevraagd waar mijn voorkeur naar uitging, en ik heb gezegt FV. Ze zei niks, keek niet raar, maar accepteerde mijn keuze en heeft dit als notitie opgeschreven. Tuurlijk kan het zijn dat ze er weer over beginnen, maar ik kan je wel vertellen dat als mijn VK mij hier raar op aankijkt, dat ze nog veel raarder kan kijken als ik met d'r klaar ben! Ik snap niet zo goed waarom de meeste VK's hier zo op lopen te miepen... Laat mensen toch lekker een eigen keus maken!
Probeer het je niet al te veel aan te trekken. Ik heb hetzelfde maar ik wil gewoon geen borstvoeding geven omdat ik het denk ik niet zou kunnen verdragen. Kan het niet eens verdragen dat mijn eigen man aan me borsten enzo zit.... Ik ga echt geen borstvoeding geven als ik er zelf niet 100% achtersta en zo moet jij ook denken. Vind echt niet dat je dan een slechte moeder bent, dat ben je pas als je je kind laat liggen en een voeding over gaat slaan.
Even een vraagje van een onervarene tussedoor Er wordt toch moedermelk aangemaakt? Wat gebeurt daarmee als je geen borstvoeding geeft dan? Krijg je dan niet hele pijnlijke borsten?
Volgens mij 'ebt' dat gewoon weg ofzo... Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee. Ik dacht altijd dat je hele pijnlijke borsten kreeg als je juist wél borstvoeding gaf ... I'm confused.....
Nee hoor, van BV krijg je geen pijnlijke borsten als je het goed doet. daarom is een goede begeleiding ook zo belangrijk.
Ik heb ook meteen bij de vk aangegeven dat ik flesvoeding ging geven, dit is als een notitie neergeschreven en niemand deed er moeilijk over. Ik heb geen pijnlijke borsten gehad, geen stuwing, geen ontstekingen e.d. wel heb ik de eerste dagen (op advies van de kraamverzorgster) mijn bh dag en nacht (wel een strakke bh) aangehad, dit was dus om pijnlijke borsten te voorkomen. Ik ben blij met mijn keuze, we varen er allemaal wel bij dus wat willen we nog meer. Groetjes Anita
Ik heb de derde dag na de bevalling enorme stuwing gekregen. Dat is even doorbijten. Dag en nacht een strakke sportbh aan en vooral niet aan je borsten komen. De moedermelk die wordt aangemaakt wordt langzaamaan in je lichaam opgenomen. Na een paar dagen was het voorbij. Pim
Ik heb er geen last van gehad, in het ziekenhuis adviseerde ze me wel om de bh zo straks mogelijk te doen. Heb 4 dagen na de bavalling wat helder vocht verloren uit de tepels maar geen pijn. De dag erop was het weg. Denk als er geen vraag na is het lichaam ook snel stopt met de aanmaak