Slapen in slaapzak of onder een deken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by BrB, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    We zijn net terug van een heerlijke, warme vakantie. Nu we terug zijn zit ik een beetje met het volgende probleem: tijdens de vakantie lag onze dochter lekker vrij in haar rompertje. Ze kon daardoor heerlijk op haar rug/buik en zij slapen. Daardoor sliep ze geweldige nachten en wij ook ;). Alleen de nachten zijn hier nu bijna 20 gr kouder, dus moet ze wel in een slaapzakje liggen. Ze sliep in een dikke Purflo slaapzak. Op zich perfect, alleen kan ze hier niet goed in draaien (is ook al wat aan de kleine kant) en is dus weer veel wakker geweest afgelopen nacht. Vanmiddag heb ik een Combisleeper gekocht, alleen hiervan vind ik de openingen bij armen en hals zo groot.
    In de winkel gaven ze een alternatief: een dunnere slaapzak (met mouw) te nemen + een dekentje. Ze slaapt praktisch vanaf dag 1 in een slaapzak, dus ik heb geen idee hoe ze dat vindt. Een laken schopt ze direct los. Voordeel is wel dat de slaapzak, mocht ze zich loswoelen, meer warmte biedt dan alleen een pyjama en ze kan zich vrijer bewegen.

Heel verhaal geworden, maar ben eigenlijk erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Marit slaapt nu in
    romper met korte mouwen
    pyama met lange mouwen
    zomerslaapzak
    Lakentje
    dekentje (niet dubbelgeslagen) van katoen

Wanneer het kouder wordt snacht, doen we haar winter slaapzakje aan. Deze is wat dikker en met mouwen, gewong ekocht bij de prenatal...persoonlijk vindt ik de combisleeper ondingen ;)

3. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    heb je dan over die winterslaapzak ook een dekentje? Wat is overigens "katoen en sla". Moest heel hard lachen, maar of het is een typefout (van wat?) of iets heel unieks of ik ken het gewoon niet :) ?

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    whoehaha nee inderdaad typfout...ik bedoel een dekentje van katoen...Dat "sla"moet weg :D

En idd over het winterslaapzakje heb ik dan ook nog een dekentje ..Dus niet dubbelgeslagen..Mocht het dan nog te koud zijn, dan vouw ik hem dubbel, of doe ik haar een romper aan met lange mouwen

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Onze zoon heeft nu een romper, pyjama en dunne slaapzak aan. Onder een dekentje blijft hij niet liggen, dus dat is geen optie. Van de week ga ik een gewatteerde slaapzak met mouwen halen, voor de koudere nachten.

6. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ons dochtertje ligt 's nachts in een gewatterde slaapzak van de Hema met een pyama aan en daaronder een romper met korte mouwen. Een deken heeft hier geen zin, want daar kruipt ze onderuit. De dikke slaapzak is ideaal, mocht het kouder worden dan geef ik ze een romper met lange mouwen aan.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars had tot 2 dagen geleden alleen een romper met slaapzak, en sinds het weekend een pyamatruitje erbij. kind is net een kacheltje, maar dat ben ik zelf ook.

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    mijn zoon (19mnd) slaapt alweer in onderbroekje met hemd + pyjama lange mouw + gewatteerde slaapzak zonder mouwen + de helft van de duodeken in een dekbedovertrekje! anders krijgt hij het echt koud (raam staat op een kiertje snachts)

wat een verschil zeg, de kindjes onderling

9. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik heb alweer een herfst slaapzakje gekocht, maar nu ligt ze nog in de zomerzak met de dekentjes dubbel over haar heen.
    Pas had ze koude voeten en ze heeft altijd hele koude handjes en onderarmen terwijl ze gewoon een pyama aan heeft met lange mouwen..
    Beetje een kou-kleum denk ik, netzoals haar moeder..

10. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik heb dus de "herfst"zak gehaald bij de Wibra en die is niet zo heel dik (zonder mouwen) vandaar herfst slaapzak.. Die van de Hema zijn dikker bijvoorbeeld.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse slaapt sinds kort met een dunne slaapzak onder een "dekbedje" (dekentje in de hoes)
    Omdat hij de boel de eerste nachten losschopte, heb ik het dekbedje overdwars gelegd. Hij is 70 cm en heeft toch nog niet de hele lengte van het dekbed nodig. Nu het overdwars ligt, heb je een lekker groot stuk om in te stoppen, hij krijgt het nu nooit meer los.

12. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    romper pyama en winterslaapzak en lakentje en dekentje, als ik naar bed ga ligt ze boven de deken maar dan leg ik haar goed en stop ik weer in en dan blijft ze de hele nacht lekker liggen en lekker warm!

13. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame slaapt al heel lang alleen met een romper en pyama aan
    ik leg haar wel onder de dekens maar die trapt ze eraltijd weer af
    en een slaapzak zat ze ook altijd in de knoop

14. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Senna ligt in een rompertje met lange mouwen en een longsleeve t-shirt in haar combisleeper te slapen. Daaroverheen een dekentje en een lakentje.
    Ik vind de combisleeper ideaal omdat Senna zich snel onder de dekens vandaan wurmpt.
    Nu blijft ze lekker warm en de combisleeper geeft haar nog wat body om haar heen. Hiervoor sliep ze ingebakerd en de overgang van inbakeren naar de combisleeper ging redelijk goed.

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Manon slaapt in romper met lange mouw, of korte mouw met een pyama truitje en een pyjamabroekje. Een winterslaapzak met lange mouwen en met de wat koudere nachten nog een dun katoenen dekentje (leg ik haar onder als ik zelf ga slapen omdat ze er onderuit kruipt als ze wakker is).

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Hoe oud is je kindje?
    Afgelopen winter heeft ze in een slaapzakje onder een dekentje gelegen, maar nu is ze daar echt veel te woelig voor, dus ligt ze in een pyjamaatje in een winterslaapzakje, de ene keer met en de andere keer zonder mouwen.

Share This Page