Geen brood en fruit

Discussion in 'Voeding' started by palmie37, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé wil absoluut geen brood en fruit eten:(
    Melk, warm eten, sap/water en tussendoortjes zoals liga en nijntje koekjes gaat wel goed.
    Maak me hier best wel zorgen over, wie herkent dit?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik herken het niet, maar wellicht een tip voor het fruit:

Pureren en mengen met de melk en dan geven uit een papfles.
    Zo maak ik wel eens een bananenmilkshake voor Sven.
    Maar je kan het ook doen met peer/appel of welk fruit dan ook wat ze nu mogen hebben.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Hmmm misschien eens proberen!
    Chloé is zowieso moeilijk met andere smaken, pyamapapjes krijg ik er ook niet in en in het begin deed ik liga door de fruit en at ze netjes alles op, toen een tijd niet gedaan en toen at ze haar fruit ook en nu krijg ik er weer geen hap in:(
    Brood geen ook redelijk, af en toe at ze een halve op maar nu.....niks meer!

4. tulip

tulip Niet meer actief

Even brainstormen, ik zie dat je kindje 8 maanden is. Op zich zijn nijntjekoekjes en liga's niet verkeerd (ik koos zelf voor iets anders i.v.m. veel suiker, maar ze houdt er niks aan over natuurlijk) maar dat is vind ik als ze verder goed eet. Ik zou nu proberen om even te stoppen met de (lekkere, zoete) tussendoortjes en meer fruit aan proberen te bieden. Je pureert het fruit nog denk ik??? Dat at mijn dochter ook niet, vanaf een maand of 7 geprobeerd met stukjes, eerst banaan, een hele rijpe peer of stukjes gekookte appel, dat ging meteen heel goed. Met een vorkje, ik prikte het en zij stopte het in haar mondje. Ze smulde ervan.

Ik weet niet wat je op brood smeert, maar mijn meisje vond smeerkaas helemaal niet lekker, appelstroop daarintegen, mmmm. En het is nog veel gezonder ook. Ook rozebotteljam van zonnatura is een lekkere tip.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Er zijn dagen bij dat ik de tussendoortjes achterwege laat maar ook dan eet ze haar brood en fruit niet!
    Vind het wel fijn dat ze tenminste nog iets binnenkrijgt.
    Een tijdje geleden at ze het wel, een half potje fruit en een halve boterham met appelstroop en dat vond ze echt lekker!
    Vers fruit ook geprobeert maar dan krijgt ze nog minder binnnen dan nu:$

Kan dit een fase zijn of iets??

6. tulip

tulip Niet meer actief

het is denk geen fase, maar een smaakontwikkeling. Potjes fruit en groenten zit eigenlijk geen smaak aan. Het proeft totaal niet naar hoe hetzelfde product vers smaakt. Het is makkelijker om dat nu proberen aan te leren, dan dat je kindje straks 1 is en je dan over wil gaan naar vers eten. Je kindje is dan ouder en pikt het minder goed. Snap je?? Bovendien krijgt je kindje in verhouding nog veel melk nu, dus haalt zn voedingsstoffen daar nog uit, met een jaar is dat veel minder en is het dus nu minder erg.

Met de koekjes weglaten bedoelde ik dat niet in de zin van, dan heeft ze misschien meer honger. Ik bedoelde het als een aantal weken weglaten, zodat ze fruit als tussendoor gaat zien. Als jij het 1 of 2 dagen weglaat, dan weet ze natuurlijk nog wel dat het er is. Na een aantal weken niet meer. Dat je zegt: ik ben blij dat ze nog iers binnenkrijgt snap ik wel, maar de koekjes hebben totaal geen voedingswaarde, dus wat dat betreft maakt het niks uit.

Het feit dat ze minder eet geeft voor mij aan, dat ze ook op zoek is naar andere smaakjes, verse pure smaken, maar ze moet het wel leren eten. Ik zou daarin volhouden en hoe moeilijk het ook is, probeer je niet te druk te maken dat ze een tijdje wat minder binnenkrijgt, dat vangt de melk wel op. Over een tijdje pluk je er de vruchten van als je kindje geniet van de verse pure smaken.

suc6!

7. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dank je wel voor je geruststelling:)
    Ga dan toch maar proberen alles vers te geven en kijken wat er gebeurd!

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Danique eet ook niet elke dag goed hoor! Brood wisselt hier heel erg.
    Ik bied haar 's morgens brood aan maar meestal eet ze dan bijna niks, soms een paar korsten. Ik geef eigenlijk alleen nog maar boter op brood, appelstroop is nog niet zo'n succes.
    Tussen de middag eet ze wisselend, soms bijna niet, soms een hele boterham.
    Groente en fruit krijgt ze vers. Appel vindt ze hier het lekkerst, die krijgt ze geraspt en dan eet ze een hele appel op.
    Banaan en mango is nog niet erg favoriet, peer en meloen reageert ze op dus dat krijgt ze voorlopig nog even niet weer.
    Warm eten wisselt ook wel. Sperziebonen, wortel, broccoli en bloemkool eet ze vanuit het vuistje en vindt ze meestal erg lekker.
    Rode bieten en spinazie krijgt ze door de aardappel geprakt en met name spinazie vindt ze heerlijk. Dan eet ze soms een hele aardappel met 2 van die blokjes spinazie.
    Ik heb het idee dat ze groente lekkerder vindt omdat dat neutraler is van smaak.
    Verder qua tussendoortje krijgt ze alleen bambix rijstewafeltjes en daar begint ze helemaal van te stralen als ze die krijgt.
    Soms na het avondeten nog een appelmoesje zonder suiker, gaat er goed in en ze krijgt ook geen toetjes ivm allergieen.
    Heeft ze gelijk nog wat extra fruit binnen.
    Maar je niet te druk maken hoor als ze niet zo goed eet. Ze haalt nog genoeg voedingstoffen uit de melk.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Red, geef je haar het brood gewoon in de hand?
    En ik neem aan dat je het fruit gewoon met een lepeltje geeft?

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ja, korstje brood in de hand. Boterham snij ik in kleine blokjes en die pakt ze zelf van de tafel.
    Appel krijgt ze geraspt en dat met een lepeltje. Mango in kleine stukjes met een vorkje en banaan probeer ik wel eens zo maar meestal neemt ze een grote hap en dan spuugt ze het weer uit. Banaan vindt ze ook niet lekker. Dus dan prak ik het en geef ik het met een lepel of vorkje en eet ze er een paar hapjes van.

11. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Nou als ik het brood voor haar leg in stukjes ligt alles binnen no time op de grond:$
    Misschien moet ik gewoon geduld hebben en komt het vanzelf wel weer!

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ook als je 1 voor 1 doet? Als ze er hier mee gaat gooien of spelen wil ze meestal niet. In haar mondje stoppen heeft dan ook geen zin, dan haalt ze het er weer uit.
    Mevrouw weet heel goed wat ze wil ;)

13. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Precies, same here!

14. tulip

tulip Niet meer actief

wat ook nog een tip is dames, bekijk niet of ze voldoende per dag eet, maar per week. Dan valt het meestal wel mee.;)

15. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik ga er vanuit dat ze het zelf wel regelt en zolang ze nog eet, maak ik me er niet te druk om.
    Scheelt dat ze hier nog volop bv krijgt, dus tekort zal ze niks komen. Wel was ze laatst weinig gegroeid maar deze dame zit ook geen seconde stil.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat maakt niet uit, je kan het het beste gewoon blijven proberen. Je gaat samen aan tafel zitten en maakt een bord met stukken fruit en gaat dat samen opeten. Lat haar maar pakken wat haar lekker lijkt. Peer, banaan, mango, dat zijn makkelijke smaken. Dat gaat vast wel werken bij een meid van 9 maanden!

17. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Probeer het elke keer weer op die manier, ook bij brood maar mevrouwtje vertikt het gewoon, ze gooit het liever op de grond!

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier gaat dat momenteel ook zo. Maar gisteren ging ze bij de salontafel staan en pakte ze steeds een stukje brood van haar bordje wat daar nog stond. Voor s morgens vind ik dat niet zo'n ramp, de rest doen we netjes aan tafel in de stoel.

19. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Nou ik ben vanmiddag voor haar gaan zitten met het bortje brood, van hetzelfde bordje nam ik een hapje brood en dan gaf ik een stukje aan haar en ze deed elke keer netjes haar mondje open.
    Ze heeft maar een paar stujes gehad en was het toen zat maar ga het morgen maar eens op dezelfde manier doen:D

Red, dat jouw meisje al aan de tafel staat wat goed zeg, doet ze dat uit zichzelf?

20. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Chloé word nu elke nacht een keer wakker, huilend, ze drinkt dan een heel flesje leeg, moet het haar wel geven anders krijg ik haar niet stil;)
    Ze heeft dus snachts honger omdat ze tussen de middag niet veel binnenkrijgt, zijn er alternatieven wat ik haar tussen de middag kan geven?
    Ben af en toe bang dat ze zo teveel melk krijgt, of kan dat niet?

Share This Page