Hallo iedereen, Ik heb een dochtertje van bijna 11 mnd. Vanaf haar geboorte een klein etertje, gezakt naar de -1 lijn. De laatste maanden gaat ze steeds meer weigeren. Ik krijg er geen hap brood meer in, dit wordt er direct met haar tongetje uitgeduwd. Het maakt niet uit of er wat op zit of niet. Met zelf eten beland alles op de grond. Ik wil het zo graag leuk houden, maar ze eet zo weinig dat ik me best druk maak over wat ze binnenkrijgt. Ze doet het verder prima, heeft goede plasluiers en loopt al wat stapjes los! Een voorbeeld van vandaag wat ze tot nu toe binnenkrijgt naar schatting: 06.30 130cc melk 08.00 2 hapjes brood, 50 cc thee 11.30 130cc melk 13.00 wilde geen brood, dus 1/2 cracotte volkoren Als ze wakker wordt: 15.30 een stuk fruit (twee wil ze niet) met zo'n 50cc thee 17.30/18.00 avondeten vers ik schat zo'n 150/200 gram + ongeveer 70cc yoghurt 20.30 fles 100-130cc De reden dat ik het brood en de fles niet bij elkaar aanbied is dat ze het dan helemaal niet eet. Ze wil dan alleen de melk. Wat ik al geprobeerd heb: - PAP wil ze niet - CRACOTTE wil ze soms, maar ook maar 1/2 - NEGEREN en haar laten zitten in de stoel met stukjes brood op haar tafeltje, ze raakt dan zo overstuur dat ze bijna moet overgeven - WEGHALEN als ik het brood weghaal doet het haar niets en slaat ze zo de maaltijd over Wat moet ik hier nou toch mee? Ik maak me zo'n zorgen omdat ze eigenlijk niet zoveel binnenkrijgt en al op de -1 lijn groeit. Tips, is dit een fase?
herkenbaar alleen heb ik hier een kleine van 6 maanden waar ik weinig in krijgt. hij weigert steeds zijn fles. dus kom met heeeel veel moeite aan anderhalve fles per dag. verder eet hij maar met moeite een half potje fruit en met moeite zijn warme hap. tot verbazing groeit onze uk wel goed. je zou eens beschuit kunnen proberen en daar thee overheen gooien of de melk dat deed mijn moeder altijd. deed ze een beschuitje suiker en daarover de thee. maar ipv suiker kan je natuurlijk ook wat anders doen. heb je al ander brood geprobeerd? bijvoorbeeld een bolletje?
Mijn dochter hoeft ook geen brood en pap.. heel vervelend he. Ik geef nog BV maar ik vind het zo niet eht de bedoeling, soepstengel lust ze maar al te graag nl! Ook avondeten niet veel.. Ik heb dus geen tips, maar die crackers zijn opzich ook goed hoor!
Bedankt voor jullie reacties. Het doet me al enigszins goed dat ik niet de enige ben. Voor jullie ook heel vervelend! Eigenwijsjes haha.
en een krentenbolletje dan? Wat ik doe en deed is zorgen dat, wanneer we een dag hebben waarop er iets gegeten wordt wat iemand niet graag lust, we de volgende dag iets op tafel hebben wat diegene wel graag lust (dan hebben we dus 1 dag "slecht" eten gevolgd door 1 dag goed eten.) Door een fles pap deed ik wel eens een schepje nesquik (of 2) en dan ging het erin als koek. Ontbijtkoek vonden (en vinden) ze hier ook lekker en daar wordt nog regelmatig mee ontbeten. Wij gaan altijd gewoon aan tafel zitten en eten gezamelijk en als ons eten op was (at dan wel iets langzamer) dan is etenstijd gewoon gedaan en wordt alles opgeruimd ongeacht of ze nu hun eten op hadden of niet (maar dan is 11 maanden wel jong moet ik eerlijk zeggen).
Krijgt ze geen tanden of kiezen? Hier reden om slecht brood te eten toentertijd... Verder eet ze toch best redelijk of niet? Zou gewoon blijven aanbieden, niet willen eten is prima gaat het bord weer weg. Wordt vaak vanzelf weer meer...
als ik t goed begrijp is t vooral t brood/granen wat niet wil? Probeer eens papgranen door geraspt fruit, zoals meloen, of een lekker yoghurtpapje met papgranen of babymuesli (bv biobim) en fruit zoals kersen in stukjes, geraspte perzik of geprakte banaan.
Ik zou geven wat ze wel eet. Dus cracotte en wat vaker groente, fruit, rijst, pasta. Brood komt wel weer, later.