hallo, ik weet dat er al veel is geschreven over voeding met 5 maanden maar heb nog een vraagje. Mijn zoontje is vandaag 5 maanden. Hij kreeg altijd 5 flessen 180 cc. Nu heeft hij een week in het ziekenhuis gelegen vanwege veel huilen en niet slapen. Daar gaven ze hem wat vaker (zeg maar voeden op verzoek) volgens hun moet er 2-4 uur tussen de voedingen zitten. Bij ons was het altijd 4 uur omdat hij anders teveel flessen kreeg. nu zijn we weer thuis en zit ik dus op 6 flessen. (180, volgens cb te veel). maar omdat hij overdag maar heel weinig slaapt en zichzelf heel moeilijk kan vermaken red hij om de 4 uur niet. (hij slaapt tussen elke voeding max 3kwartier). Wat is wijsheid? Strak aan de 5 flessen 180 en dus moeten rekken of 6 flessen 180 en dan wat veel voeding krijgen? Of bijvoorbeeld 6 keer 150? Ben net begonnen met fruit en wil vandaag wat thee geven dus dat telt nog niet echt mee. iemand tips? (de reden dat hij vaak ook 6 flessen krijgt is dat hij tussen 4 en 5 s ochtends wakker is en dan dus al voeding wil). groetjes marjan
je moet vooral kijken naar je kind. mijn zoontje kan/kon ook niet in één keer een flesje van 200cc leegdrinken. Toen hij 5,5 maanden was heeft hij ook in het ziekenhuis gelegen met voedingsproblemen. Net zoals bij jou zoontje hebben ze ons ook geadviseerd om vaker kleine flesjes te geven. Wij gaven toen 6 keer 120cc. Hij maakte niet alles op maar was wel tevreden en sliep ook veel beter. dus kijk vooral goed naar je kind. Succes ermee
Ik zou ook meer waarde hechten aan het systeem van het ziekenhuis dan van het CB hoor! Hou eerst vol wat zij hebben gedaan en zie wat je kindje doet. Gaat dit goed zo, dan lekker volhouden zou ik zeggen. Elmo
bedankt voor jullie reactie, ik heb inderdaad het idee dat hij nu een stuk tevredener is. Ik heb nog een klein vraagje: hoe vaak ging jullie baby met 5 maanden naar bed? naar elke voeding? En hoe lang sliep hij/zij dan? Sliep hij/zij dan tot de volgende voeding? groetjes marjan
Merel krijgt altijd de fles op verzoek. De ene dag 5 soms 6 en soms 4 flessen. Ze gaat (en ging met 5 maanden) tussen 19.00 en 21.00 naar bed. Slaapt dan door tot een uur of 7.00 's morgens. Overdag slaapt ze al sinds ze een maand of 2 is niet langer dan 45 minuten.
C kreeg met 5 maanden zijn flesje en slaapjes op verzoek. Dus als hij gaat ogenwrijven en gapen, dan is het bedtijd. En daar zit al een aardig ritme in. 's ochtends van half 9 tot 10. van half 1 tot 2 en van 4 tot 5. En 's avonds van 19.15 tot 21.30 en 22.00 tot 7.00. En dat is dus helemaal zijn eigen ritme. Hij kreeg (met 5 maanden) zijn 5 flesjes om 7-11-15-18-21.30. Maar als het niet van vermoeidheid is maar van verveling (dan huilen ze al bij een beetje honger) dan kun je misschien kleinere flesjes geven overdag, en de laatste 180 voor de nacht?