warm eten weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje vind fruit erg lekker en hij eet hiervan een klein potje. Ik probeer hem ook iedere dag groente aan te bieden. Maar hij houd zijn mond stijf dicht. Als ik er wel een hapje in krijg spuugd hij het weer uit. En na 3/4 keer begint hij te kokhalzen. Ik zal vast geduld moeten hebben tot hij het wel lekker gaat vinden maar vroeg me toch af of jullie er ervaring mee hebben en wat jullie gedaan hebben.
    Dit is nu zijn schema.
    8.00 200 cc met 2 scheppen bambix
    11.00 fruithap klein potje (net hoelaat het uitkomt)
    12.00 200 cc fles
    16.00 groente proeven en fles van 200 cc
    19.00 200 cc fles

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als mijn zoontje het niet lekker vond deed ik op het voorste randje van het lepeltje een heel klein beetje appelmoes. Dat vond ie natuurlijk super. Zo kreeg hij gewoon de groentehap binnen. Vaak hoefde ik steeds maar 1x zo combilepeltje te geven en dan 3 lepeltjes zonder. Dat had ie dan niet eens door:D.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

probeer het eens koud te geven, misschien komen er tandjes aan en dan willen ze soms ook geen warm eten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef eens vers, gewoon een stuk groente van je bord, in plaats van zo'n pot.
    Proef zelf eens een potje groente, ik denk dat je daarna wel begrijpt waarom je kind het niet eten wil!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dirksmama, hij krijgt zijn groente vers. Ben nu maar potjes gaan kopen om te kijken of hij dat lekkerder vind. Die potje zijn idd niet te eten. Het smaakt niet eens naar wat er in zit.
    Ik heb hem ook al stukken gegeven. Maar zodra er een stukje in zijn mond komt begint hij te kokhalzen. Verse banaan en appel gepureerd vond hij ook nog te grof en hij begon echt te spugen. Nu heeft hij wel een gespleten huig dus even in de gaten houden of het eten beter gaat.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie nu dat hij nog maar net 6 maanden is!
    En dan nog een complicatie met zijn huig erbij!

In dat geval zou ik me niet al te druk maken. Mijn kinderen hadden op die leeftijd pas een keer of 3 iets anders dan melk op. Komt wel goed, gewoon tussendoor af en toe aan blijven bieden.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja hij is nog maar 6 maanden. Kan het geen kwaad dat hij minder eet ? Hij buigt de laatste keer weer wat af in de groeicurve. Ach kan het er toch niet in proppen. Het is alleen zo`n verschil met mijn dochtertje die was gek op eten en at alles op wat ik in haar hand gaf. Vandaag weer een keer worteltjes geprobeerd. Hij vond het op zich wel lekker alleen zodra hij het in moest slikken was het weer flink kokhalzen. Maar zijn denk toch 3 theelepeltjes in gegaan.

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Je zou ook groenten met fruit kunnen mengen

Wortel met appel
    bruine bonen met appel

wellicht inderdaad niet warm geven maar koud, het is buiten al warm zat ;) en wellicht tandjes... dat weet ik niet

En neej een keer geen avondeten, maakt echt niet uit als hij pas 6 maanden is

Deel Deze Pagina