Geen brood of pap als ontbijt. Wat wel?

Discussie in 'Voeding' gestart door Spoiled, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ons zoontje is een paar weken geleden begonnen op t psz. Dit betekent dat hij eerder zijn bed uit moet dan normaal en het ontbijten een stuk vlotter moet.
    Hij at voorheen twee boterhammen en dronk een beker melk, maar dat gaat er nu niet in. Hij eet met moeite twee happen brood en weigert om meer te eten. Na een half uur geef ik t op, anders komen we te laat.
    Eerder opstaan heeft geen nut, want dan is hij nog te moe en gaat er überhaupt niks in. Hij gaat 's avonds om 18.30 naar bed.

Nu heb ik vandaag honey pops gekocht, denk wel dat hij dat wil eten....maar is dit een volwaardig ontbijt? Pap lust hij niet, dus meer opties heb ik eigenlijk niet.

Iemand nog een idee? Vind t vreselijk om zonder ontbijt de deur uit te gaan, maar weet niet wat ik anders kan doen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Havermout? Pudding? Yoghurt? Platte kaas?

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Yoghurt, kwark, fruit?

Of op het kdv aangeven dat hij weinig / niet gegeten heeft en of ze daar de tijd voor hem willen nemen. Daar zijn ze tenslotte ook voor lijkt mij. Als zoonlief hier na een paar happen klaar is dan ruim ik het op. Zijn volgende eet moment (fruit / liga) gaat er vaak wel weer goed in. Zou er niet teveel een "ding" van maken, want dan kan hij het als spelletje gaan zien.

Succes!

4. sjak

sjak Niet meer actief

Er zijn verschillende corn-flake achtige dingen.... Honey pops, choco pops etc. Creusli, meusli. Houdt hij van crackers?
    Wat is platte kaas Shakes?

Hoevaak gaat hij naar de peuterspeelzaal? Anders zou je hem toch, als het om eens per week gaat met vla of iets dergelijks laten ontbijten als hij dit lekker vindt?

5. tuc

tuc Niet meer actief

wilde alleen even reageren dat ze hier dus echt niet voor zijn he....mits het anders in het beleid staat, dienen de kinderen aangekleed en voorzien van ontbijt gebracht te worden.

ts, hier viel de muesli van bambix in de smaak of die bananenrondjes...is allebei met melk.

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor de tips. Yoghurt en kwark kan ik proberen. Dat vind hij lekker. Ga op zoek naar de bambix.

Hij gaat 4 ochtenden per week, vandaar dat het me ook zo dwars zit.
    Ik vind ook niet dat het de taak van het psz is. Ontbijten moet thuis gebeuren.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.186
    10.770
    113
    Als hij van yoghurt houdt - yoghurt met geraspt fruit en fijne granen. Aan honeyloops of dat soort rommel zou ik niet beginnen. Een cracker, lust hij dat?

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Je hebt ook van die joghurt ontbijt van nestle in een pak. Zelfnog nooit gegeven maar zag het staan, misschien is dit iets voor je zoontje?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh sorry, platte kaas is de Vlaamse term voor kwark

10. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Dan ben ik in de war met het kdv :) Hier wel eens gehad dat als zl geen lunch gehad nog omdat ik hem wakker moest maken en weg moest dat hij daar zijn boterhammetje mee at.

11. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    #11 Sanne2011, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
    Daar ben ik het mee eens, ontbijten hoort thuis. Maar goed zoals ik al zei, hier is het sporadisch voorgekomen dat zl zijn bth nog niet gehad had )als lunch niet als ontbijt) of slecht at en dat ze er op het kdv extra aandacht voor hadden.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat hem thuis lekker drinken en wat eten en geef hem gewoon onderweg een dubbele boterham in de hand. Hij moet even wennen, als je de rest van de week ook gewoon op tijd met hem opstaat komt dat ontbijten ook wel. Ik zou niet met junkzooi als honeypops beginnen. Dat is geen ontbijt, dat is snoep.
    En kijk wat hij anders lust, misschien gaat een gebakken eitje er sneller in? Of baked beans of zo.

Deel Deze Pagina