Welk fruit mag ik nu eigenlijk geven bij zeven maanden? Hij heeft al gehad: * Peer * Banaan * Appel * Mango * Meloen * Ananas (maar volgens mij mag dat officieel niet) Wat mag hij nog meer? Bijvoorbeeld perzik, nectarine, mandarijn, sinaasappel? En aardbei, kiwi, druifjes mogen die tot 1 jaar nog niet?
Aardbei, kiwi en druifjes mogen al wel want je kan gewoon fruitpotjes kopen waar deze fruitjes in zitten! Ik zou het alleen niet doen als er allergieën in de familie voorkomen. Dan is het idd verstandig om te wachten tot 12 maanden maar er zijn genoeg website's waarop staat dat je dit sowieso pas na 12 maanden mag geven... Ik had zelf het idee als je het in potjes kan kopen zal het al wel kunnen! De heren hier vinden het iig heerlijk en reageren er verder ook niet op!!!
In dit voedselintroductieschema van borstvoeding.com staat dit -> Vanaf 6 maanden : abrikoos, ananasmeloen, appel, avocado, banaan, druif, duindoorn, kers, mango, meloen, peer, perzik, pruim (vers), rozenbottel, stoofpeer, suikermeloen Vanaf 9 maanden : citroen, grapefruit, mandarijn, nectarine, sinaasappel. Vanaf 12 maanden : aalbes, aardbei, ananas, bosbes, braam, framboos, kiwi (groen én geel), kruisbes, rode bes, vlierbes, zwarte bes.
Maar dat wat in potjes zit is wel flink bewerkt natuurlijk, om het houdbaar te krijgen, oa gekookt enzo. Dat is met vers fruit niet vandaar dat bepaalde dingen die wel in potjes zitten, vers nog niet meteen aanbevolen worden. Daarbij moet je zelf even kijken hoe voorzichtig je wil zijn met het aanbieden van bepaalde fruit (en groente) soorten ivm eventuele allergie. Maar dat zeg jij ook idd al .
Ik was ook nieuwsgierig... Dit is dus een ananasmeloen, heb ze trouwens nog nooit in mn leven gezien!!!
Ik heb ook al zitten googlen idd, maar het zegt me echt beide niets! Maar oke, dat heb ik ook bij sommige groenten als ik de lijst met groenten ook, daar heb ik nooit van gehoord of heb ze nooit gezien. Zal nooit meer vergeten dat ik door iemand naar de winkel was gestuurd voor paksoi, nou ik wist niet eens waar ik het zoeken moest, haha! Inmiddels weet ik het, maar toen heb ik gezegd dat het op was !
Wij hebben al aardbei, kiwi en rode bes gegeven, mijn vader had een fruitmand gekregen dus wij grepen die kans om Simone van alles te laten proeven. Het ging prima, vooral kiwi vindt ze lekker Ik zie watermeloen er niet tussen staan maar die is hier ook geliefd inmiddels....
hier ook watermeloen. hij vind het erg lekker! en galiameloen trouwens ook. lekker sappig allebei hier dit gegeven tot nu toe: banaan peer galiameloen watermeloen pruim appel
Die ananasmeloen zag ik laatst bij m'n ouders liggen, vroeg me al af wat het was. Hadden ze van de markt geloof ik meegekregen. Druiven kreeg ze hier ook al met 7 maand en dat ging prima ondanks allergieen. Aardbei en bessen heeft ze nog niet gehad. Ananas laatst maar hadden daarna reactie van de BMR prik dus moet ik nog even weer uitproberen.
hier ook pruim, perzik en watermeloen..oh en avocado geef ik ook als fruit hij is deze week 8 mnd en ik ga dan wel al wat nieuws introduceren...tot nu toe nog geen reactie op fruit verder