Even de weg kwijt..

Discussion in 'Voeding' started by JMay, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Wat eten jullie kindjes van 19 maanden?

Hier is het op dit moment:

9:00-10:00 - Een bord pap of 2 cracottes met of zonder beleg en een stukje fruit met melk.
    12:00 1 boterham met beleg en beker halfvolle melk.
    15:00 een koekje of iets anders.
    18:00 Avond eten.

Nu is het dus sinds een paar dagen zo dat ze rond 16 a 17 u echt heel chagrijnig word en we hebben ontdekt dat het dus echt door de honger komt.
    Dus ik zat er aan te denken om in de middag twee boterhammen te geven of is dat weer te veel ?
    Of misschien in de ochtend ook een boterham ipv cracottes? Ze doet overigens wel heel moeilijk in de ochtend over brood vandaar dat we die cracottes zijn gaan proberen.

Nadat ze vanavond een flink bord spaghetti op had was ze weer helemaal happy.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    #2 trotsemama12, Jun 12, 2014
    Last edited: Jun 12, 2014
    's morgens een boterham met beleg en een fles melk 150cc
    's middags een boterham met beleg
    om 3 uur fruit
    's avonds met de pot mee en daarna een toetje
    om 9 uur een fles 150 cc
    tussen door drinken en een cracker ofzo en ik denk dat hij er langzaam aan toe is 's middags 1,5/2 boterhammen te eten

Zoontje is 18 maanden

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ik vind het ook best wel weinig eigenlijk, helemaal in vergelijking met mijn dochter. Zij is nu 21 maanden, ongeveer 12 kilo en 90 cm.

Zij eet:

8:00 bord pap
    10:30 yoghurt met muesli en 1 stuk fruit erdoor
    13:00 twee boterhammen met beleg, stukjes tomaat en komkommer en een beker melk
    16:00 1 stuk fruit en een stuk ontbijtkoek of granenreep
    19:00 avondeten, flink bord

Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn dochter elke ochtend 3 uurtjes op een peuterspeelzaaltje zit en smiddags altijd buiten speelt, dus ze verbrandt ook wel aardig wat.

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Emma is 18md

7u 180cc moedermelk 1 boterham met beleg
    10u fruit met sap
    12u 2-3 boterhammen (thuis 2 op kinderdagverblijf 3) met 100 cc melk
    15u fruit en groente snack
    17 u rijstewafel of wat stukjes eten tijdens het koken madam heeft dan honger
    18u warme maaltijd met yoghurt toe

Ivm met jouw kindje eet mijn dochter veel meer. Ze is langer dan gemiddeld +1 en gewicht varieert tussen -1 en gemiddelde lijn

5. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Mijn dochter is zwaarder en een stuk langer dan gemiddeld.
    12,8 kg en 90 cm vrij groot dus, ze komt niets te kort hoor !
    Het lijkt misschien ook weinig doordat Jaylin pas tussen 9-10 wakker is

Flesvoeding drinkt ze niet meer.
    En verder eet ze met de pot mee met alles eigenlijk.
    Ze krijgt van alles op der brood, soms fruit tussendoor soms een koekje en ook regelmatig met dit weer een lekker waterijsje of iets anders lekkers daar zijn we niet zo heel moeilijk in.

Ik ga dus gewoon twee boterhammen invoeren net als bij jullie kindjes, kijken of ze dat fijner vind.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Misschien is het slim om als je gaat koken zo'n simpele cracker ofzo te geven? Dat doe ik soms ook wel eens, meneer ruikt dan het eten en krijgt spontaan honger ;) En die boterham zal ook wel helpen. Ik had het er van de week nog met iemand over dat ik het best moeilijk in vind te schatten wanneer ze daar nou eigenlijk klaar voor zijn. Maar begin het nu zelf te merken aan hem, ze geven het zelf wel aan.

7. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ja om 16:30 vroeg ze om een cracker, maar ik zei: nee joh we gaan straks eten :) lullig he, ik kon bijna niet begrijpen dat ze honger had want we hadden ook nog aardbeien gegeten smiddags

voelde me zo lullig toen ze een heel groot bord spagehtti naar binnen aan het werken was, arme meid had gewoon hartstikke honger.

Soms kan ze de hele dag wel door bunkeren, dan zit er niet echt een rem op vandaar dat ik haar niet 'geloofde' eigenlijk ..

pff voel me echt stom

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie ook periodes dat ie ineens 2 of zelfs 3 broodjes ipv 1 eet. Om drie/vier uur kan je ook extra fruit/snoeptomaatjes/komkommer geven...

9. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nee joh moet je niet doen, is niet stom! Bij kleine kinderen is het soms gewoon moeilijk in schatten of ze echte honger hebben of gewoon willen snaaien, met het risico dat het bord vol blijft liggen.

10. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ja precies bij Jaylin weet ik t soms echt niet.
    Ze heeft periodes dat ze echt onwijs veel blijft eten dat ik denk heuh? Zit je nou nog niet vol?

En periodes dat ze bijna niets eet.
    Ze is natuurlijk ook vrij groot de ergens letten we wel wat meer nu op wat ze eet.

Komkommer lust ze helaas niet maar ik zal eens de snoeptomaatjes proberen.
    Mandarijnen vind ze wel heel.lekker tussendoor en appel en banaan

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Daarom geven wij vaak. Snack groenten in de middag. Als ervoor zorgt dat ze minder avondeten wilt heeft ze iig de groenten al op en heeft ze geen honger in de middag.

12. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Bedankt voor de tips en voorbeelden !
    We gaan eerst twee boterhammen proberen smiddags :) hopelijk helpt het

13. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik houd altijd drie maaltijden aan per dag op redelijk vaste tijden. Daar tussen in mag mijn dochter onbeperkt groente eten wanneer ze aangeeft honger te hebben. Ik heb dan tomaatjes, paprika, wortel liggen die ze mag eten. Ik geef geen koeken of crackers, dat vult teveel en vind ik geen toegevoegde waarde hebben tussendoor.

Ik zou eerst inderdaad twee broodjes geven tussen de middag en verder aanvullen met rauwkost.

Kinderen kunnen trouwens heel goed aangeven wanneer ze honger hebben en het gezondste is om daar in mee te gaan. Wel met gezonde tussendoortjes uiteraard.

14. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige kinderen blijven maar eten en hebben geen rem, ken helaas wat mensen die jou beredenering deelde en een paar van die kinderen hebben best wel wat overgewicht. Die hebben overigens niet altijd 'gezonde snack' gegeven, moet ik dan wel weer toe geven.

15. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Jaylin heeft idd geen rem, vandaar dat ik haar niet 'geloofde' dat ze honger had maar gewoon weer zin had wat te snaaien.

Gisten vandaag is het goed gegaan met twee boterhammen en een extra stuk fruit in de middag mandarijn en meloen.
    Ze houd niet zo van paprika en dat soort dingen :)

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik geef vaak komkommer of snoeptomaatjes als ze 'honger' heeft en ik nog moet koken. Dan heeft ze meteen al een deel van de groenten binnen.
    En misschien het tussendoortje van 15u iets steviger maken?
    Portie fruit ofzo.
    Of eerder eten.
    Wij eten uiterlijk om 17u want de jongste redt het anders niet.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Mijn dochter is 20 maanden maar krijgt behoorlijk wat meer..

07.00 fles melk 180/6
    09.00 pap met 120 koemelk
    12.00 2-3 boterhammen met boter of boter en smeerkaas/worst
    14.00 stuk fruit met drinken
    16.00 rozijntjes met drinken
    18.00 groentepotje en eet vaak mof wat met ons mee
    20.00-22.00 fles melk 180/6

Moet zeggen ze drinkt haar flessen goed op maar de rest van de dag zijn het slokjes...;)

En als ze meer eten krijgt... dan eet ze het ook op!
    Heb een kleine dame (-1 lijn) dus van mij mag ze best veel. (Alleen kies wel bewust geen zoet beleg en koekjes en snoepjes.. alleen op en verjaardag ofzo)

18. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Wat een kleintjes haha onze dochter eet veel minder maar is een stuk groter hihi

We geven smiddags nu een bakje fruit met van alles en nog wat manderijn,meloen,aardbeitjes,appel

Dat gaat goed, we hebben het avond eten ook een half uurtje verschoven dat werkt na ons idee ook wel mee

Share This Page