Goedemorgen/middag, Ons zoontje van 6 maanden oud (4 maanden gecorrigeerd) heeft totdat hij 6 maanden oud was volledig borstvoeding gekregen. Inmiddels ben ik begonnen met afbouwen van de borstvoeding en krijgt hij af en toe een flesje Nutrilon. Hij is alleen niet tevreden na een fles van 180 cc water + 6 schepjes poeder. Hij krijst dan de hele boel bij elkaar om méér, wat ik niet geef. Soms leg ik hem nog even aan de borst (na de fles), en dan drinkt hij gewoon verder.... Ik heb de kunstvoeding al ingedikt met Johannesbroodpitmeel. Hij krijgt HA, i.v.m. allergie (ikzelf). Als ik kolf, kolf ik soms 270 cc, en hij drinkt mijn borsten altijd helemaal leeg. Ik begrijp dan ook dat hij van 200 cc kunstvoeding in zijn buikje niet zo blij wordt (te weinig). We zijn pas begonnen met zijn 1e fruithapje, dus van die paar hapjes raakt zijn buikje ook nog niet vol. Hoe pak ik dit aan? Want als ik alles bij elkaar optel, drinkt hij meer dan 1 liter per dag. Nou heb ik begrepen dat dat bij borstvoeding niet erg is, maar dat er aan kunstvoeding wel degelijk een maximum zit. Toen ik hem nog volledig borstvoeding gaf, waren er 4 voedingsmomenten per dag. Hij weegt nu 7250 gram. Graag je advies. Bedankt en groetjes, Anna
Hoi, Dat klopt van borstvoeding kun je niet te veel geven. Met alleen flesvoeding is 1 liter klaargemaakt de maximale hoeveelheid (30 schepjes per dag), bij de nr 1. Tussen de 6-8 maanden met de nr 2 is het advies maximaal 700-800 ml. Naast de borstvoeding zou je dus met de nr 1 nog tot 1 liter mogen geven (nr 2 max. 800 ml). Waarschijnlijk kom je hier niet overheen. Het is dus niet erg als je met borst- en flesvoeding samen over een liter gaat. Voor het drinken uit het flesje is het fijn als het niet te snel gaat, 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Groetjes Angelique
Ok, bedankt voor je antwoord. Zolang ik borst- en flesvoeding blijf combineren, zit het dus wel goed! Fijn! Laat ik hem lekker drinken... hij heeft nog wat in te halen... Groeten, anna
Trouwens, hoe zit dat nu met ontlasting? Toen hij nog volledig borstvoeding kreeg, poepte hij één keer per week. Nu hij kunstvoeding en peer erbij gekregen heeft, poepte hij afgelopen week ook maar één keer... De ontlasting was gewoon dun (normaal). Hoort hij nu elke dag één volle luier te hebben?
Hoi! Nee hoor, dat hoeft niet. Het kan ook zelfs een paar dagen duren. Het is belangrijk dat het makkelijk gaat en inderdaad niet te hard wordt, dus dit klinkt prima! Groetjes Linda