ze wil geen fles meer

Discussie in 'Voeding' gestart door leonieb, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    hallo,

Mijn dochter van 8 maanden weigert sinds afgelopen maandag de fles (opvolgmelk)

Ik heb van alles geprobeert, uit een tuitje laten drinken en uit een beker...

Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken of dat ik haar al gewone melk mag geven?

Ze krijgt via de pap nog wel 200ml opvolgmelk, van een bordje.

Alvast bedankt!

2. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Hier ook 1tje slecht drinkt, is het geen sprongetje? Ons manneke zit duidelijk in een sprongetje.

3. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    Heb eigenlijk nog nooit een sprongetje meegemaakt, zou best kunnen.

Ze heeft in 1 week tijd wel heel veel nieuwe dingen geleerd.

Gewone melk heb ik haar vanmiddag wat van gegeven en dat ging er met gemak in, opvolgmelk wil ze helemaal niks van weten.

Hoe lang zou zo´n sprongetje moeten duren?

4. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Hier duurt hij al 2 weken en kan nog een week duren. Dit is het ergste sprongetje die ik mee heb gemaakt. Hij is heel aanhankelijk dat was hij eerst niet. Kan zich maar kort vermaken, erg mopperig enz...

Ik heb gisteren het boek oei ik groei even doorgelezen en er staan heel veel kenmerken in die heel herkenbaar zijn.

Groetjes

5. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    Dan wachten we maar af... vanavond heb ik haar wel half gewone melk en half opvolgmelk gegeven. Heeft ze bijna helemaal opgedronken.

Bedankt voor je reactie!

6. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Hier ook geen opvolgmelk...Wel pyamapapjes. Is ook opvolgmelk maar met een smaakje. Sara drinkt het overigens alleen maar koud/ kamertemp. Warm hoeft ze geen opvolgmelk meer. Gewone melk vind ze heerlijk!

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hier nog zo 1!

Hij krijgt alleen 'sochtends nog opvolgmelk in het bordje pap..

De rest van de dag wil hij geen opvolgmelk meer, geen diksap meer, geen gewone melk.. Alleen nog maar water.

Moet woensdag naar cb, dan maar even vragen what to do..

8. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    bij ons cb werd me gezegd dat ze hoe dan ook opvolgmelk moest hebben....ze wisten alleen niet hoe ik dat er dan in moest krijgen.

Ben nu bezig met een mix van gewone melk en opvolgmelk en een paar druppels diksap.
    Dit drinkt ze wel redelijk uit de fles, halverwege ga ik over op een gewone beker en dan drinkt ze bijna alles

Ik wil dan langzaamaan weer helemaal naar opvolgmelk als dat zo lukt en anders dan maar gewone melk.

Kan haar moeilijk dwingen he...

9. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Heel herkenbaar...wij krijgen er 's ochtends nog een fles van 10 in, maar 's middags en 's avonds geven we pap omdat hij niet wil drinken, maar wel van een lepeltje wil eten...idd pyamapap met biscuit of appelpap of gewoon bambix.

10. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    Het was denk ik een sprongetje, kleine dame drinkt inmiddels weer opvolgmelk alleen dan koud en wel uit een gewone beker.
    De speen wil ze echt niet meer.

Ze wordt groot...

11. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    oooo sommige dingen zijn zo herkenbaar

ik ben er soms echt mee aan.

mijn dochter is nooit een goede drinker geweest. met 3 maanden is ze zelfs opgenomen in het ziekenhuis omdat ze weigerde te drinken.
    ze kreeg medicatie voor reflux, we gingen indikken met jhb en op een gegeven moment zaten we aan de nutramigen.

af en toe dronk ze heel goed en soms
    was het weer drama
    dat vreet energie van papa en mama

nu is ze 8 maanden.
    ze krijgt geen medicatie meer, en geen nutramigen meer.
    Ze eet alles! ze is vrolijk maar qua drinken is het weer een dieptepunt

Ze weigert bijna alle flesssen.
    Alleen de ochtend fles krijg ik er in (maar deze week al 2 keer niet)
    ze krijgt dan rond 10.30 een fruithap, soms met koek erin. (alleen als ze slaapt en pas tegen de lunch wakker wordt sla ik de fruithap over)
    Bij de lucnh krijgt ze 1 boterham met smeerkaas, smeerworst e.d.
    de fles neemt ze echt niet, krijsen is het dan.
    Ik geef vaak wat drinken in een bekertje. maar alleen water wil ze.
    melk gaat er ECHT NIET in. Tuitbeker, fles alles geprobeerd. Ze wil geen pap, houd haar lippen stijf op elkaar.
    vla, danone, vruchten yogurt eet ze wel, maar dat lijkt me niet gezond elke dag.
    ik geef dat nu maar smiddags om aan de melkproducten te komen.

om 17.00 eet ze met smaak een potje of een zelf gemaakt prakkie.
    De avond fles krijg ik er niet in. pap, rijstebloem, pyamapap, gewone melk NIKS.
    Ze ziet de fles en krijst al.

oja, roosvice e.d. neemt ze ook niet uit de fles of een tuitbeker.
    soms wel in een gewone beker maar water is favoriet

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Dit is echt geen sprongetje. ik weet niet wat het is.

ik ben benieuwd hoe jij dit opgelost hebt

12. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Bij ons ging dat ook zo(toen was ze ook verkouden) In die periode(ook met ong 8 maanden) zijn wij toen overgestapt naar alleen een laatste fles dus 1 op een dag. Het heeft wel een poosje geduurd,maar zijn ook op 1 fles blijven hangen, daar had ze genoeg aan. maak je niet druk komt vanzelf weer terug hoor! Als ze er behoefte aan heeft wilt ze hem wel. En ze eet toch ook andere dingen, geef haar gewoon wat extra diksap, water of appelsap met water voor het vocht. Succes

13. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    @pukpuk,

ik zou zo niet weten wat je hier aan zou kunnen doen. Heb je al eens geprobeerd heel iets diksap in de melk te doen, is wat zoeter.

Bij Emma was het probleem dat ze de speen niet meer wou, de melk nog wel.

Gewone melk drinkt ze ook niet? Wat zeggen ze op het buro?

14. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    Het maakt niet uit wat ik in de fles doe, ze wilt hem gewoon niet.

ik weet niet wat het is, alle theorieen bedacht.

uit een bekertje drink ze wel, maar ook niet als het melk is en maar een paar slokken.

op de cb gaven ze een tip voor de nuby rietjes beker.
    inmiddels vallen de verschillende bekers, spenen en flessen de kast uit als je de deur open doet. ik heb alle merken, soorten en maten.

in oktober moet ik weer naar de kinderarts

ik geef nu gewoon zoveel mogelijk melk vervangers zoals yogurt van optimel, olvarit fruit met yogurt en probeer er 1 fles in de ochtend in te krijgen.

vandaag vitamine d gekocht als aanvulling.

tja...kindje met gebruiksaanwijzing.

Deel Deze Pagina