Ik geef Jelle (10,5 maand) meestal bruin brood tussen de middag, 2 sneetjes. Ik heb ook wel eens volkoren brood gegeven maar vraag me af of dat niet te grof, te zwaar is voor die ukkepukkedarmpjes. Iemand die hier meer van weet? Witbrood lijkt me weer niet voedzaam genoeg, en het waldkorn brood dat ik zelf eet zal ik ook maar niet proberen. Welke soort brood geven jullie, en wanneer kan je overschakelen op 'zwaarder brood'? En nog een extra vraagje: mijn zus (werkt op KDV) vindt dat 2 sneetjes brood zoveel is voor een jochie van dik 10 maanden. Hoeveel sneetjes krijgen jullie kindjes (met welke leeftijd)?
Die van mij krijgt licht volkoren, ik had ook begrepen dat donker te zwaar op die maagjes ligt. Hij is nu ruim 7 maanden en eet 1 boterham en dan nog 100 ml opvolgmelk daarna.
mijn zoontje krijgt 1 sneetje bruin brood tussen de middag. en hij drinkt er nu nog 50 cc melk bij. als jouw kindje twee boterhammen wegwerkt, lekker geven hoor, hij zal het nodig hebben. groetjes, Miranda
Demi krijgt gewoon bruin tarwe brood en ik ga ook niet anders geven,. Wij eten zelf ook geen ander brood. En ik geef 1 broodje tussen de middag, zonder korsten. De bovenste korst eet ze erna nog wel lekker op.
hier verschillende soorten brood maar sinds kort toch echt ook 2 sneetjes hoor, na 1 broodje heeft ze nog steeds trek dus waarom zouden 2 sneetjes te veel zijn? je zus kan dan wel op een kdv werken maar is zij voedingsdeskundige wbt ukkepukkies die van mij is ook 10,5 mnd en tja al die tijd had ze voldoende aan 1 sneetje als ze zat had begon ze er op te sabbelen en duwde ze weer met haar tong haar mond uit waarmee zij aangaf dat ze genoeg had, ik kreeg er ook niet meer in, nu ze telkens heel snel haar broodje op had en ik 2 sneetjes ging maken merkte ik wel degelijk dat ze er aan 1 niet genoeg had en vaak eet ze die 2 ook gewoon op, maar soms begint ze ze als ze er nog een paar op haar bord heeft liggen er weer uit te duwen en dan heb ze gewoon weer genoeg. als jij het idee hebt dat je kleine niet genoeg heeft aan die ene boterham geef je er gewoon 2, en je zus moet zich maar bezighouden met haar werkzaamheden. kinderen opvangen
Hihi, het is ook niet zo dat ik denk dat m'n zus het beter zou weten, ik overwoog ook niet om maar weer 1 sneetje te gaan geven. Ik wilde alleen wel eens weten in hoeverre Jelle dan zo'n uitzondering was, met zijn 2 sneetjes op die leeftijd. Dus nu kan ik tegen mijn zus zeggen dat ie echt niet de enige is die nu al 2 sneetjes brood eet
hoi Gwen wordt volgende week 10 maanden en ze eet al een maand lang 2 boterhammen tussen de middag! en dan 2 licht volkoren! af en toe ook iets donkerder brood.
Wij zijn begonnen met lichtbruin brood. Dat eten we meestal zelf ook. Soms hebben we wel een donker brood tussendoor. Dat eet hij vanaf ongeveer 9 maanden mee. C eet nog steeds 1 stukje 's middags. Soms ook maar een halve, soms 1,5.. Maar we mochten van het CB ook wel 2 geven met 11 maanden..
Mijn kleine man eet om drie uur anderhalve boterham,met korsten en al!wij geven gewoon tarwe.Haal zijn brood bij de bakker,want dan is het tenminste lekker lang houdbaar.
sochtends 2 boterhammen smiddags 2 boterhammen Meestal haal ik bij de bakker Tarvo Mout..Als dat er niet gewoon bruin brood
Hoi, Ik ben met 7 maanden begonnen met tarwebrood en met 9-10 maanden met volkoren, ging meteen helemaal goed. Ik geef hem zoveel hij wil, vind brood een product waar je niet zo heel snel teveel van krijgt. Als je kindje zin heeft, geef hem/haar dan gewoon. Op het CB wordt ook altijd gezegd hoeveel je kindje moet eten, nou mijn jochie zou altijd honger hebben als ik het volgens hun zou doen... Wel geef ik wel vaak een droge boterham als hij al iets met beleg heeft gehad. Hij is nu 16 maanden en eet 4-5 volkoren boterhammen per dag. Met 10 maanden at hij er 2-3per dag
Jesse is nu 9 maand, hij is heel rustig en heeft dus niet veel eten nodig, hij groeit toch wel hard, is al 9850 gram. Hij eet 's ochtends en 's middags driekwart bruine boterham. Op zondag krijgt hij een wit sneetje, eten we dan zelf ook. Daarbij krijgt hij 150 cc melk. 's Avonds warm eten wat ik zelf kook (ongeveer als driekwart potje olvarit) en daarna ongeveer 100 cc yoghurt of kwark. Tussendoor één stukje fruit. En 's avonds nog 150 cc melk.
Wij zijn met 7 maanden begonnen met witbrood, na een maandje ofzo tarwebrood en nu meestal volkoren brood en ook wel eens heel donker brood. Eva heeft nergens last van. Eva eet 's ochtends en tussen de middag 1 boterham.