schema 6 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Marieke1983, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi Eveline,

Mijn zoontje is bijna 6 maanden. Hij krijgt al een paar weken fruit en dat gaat prima. Ik ben gister begonnen met groente, maar dat vindt hij nog echt verschrikkelijk, maar dat is ook wennen natuurlijk.

zijn schema is nu nogal rommelig, zijn tijden hangen af van hoe laat hij sochtends wakker wordt. dan krijgt hij namelijk zijn eerste fles. dat kan dus 6 uur zijn, maar ook pas 8 uur. als hij snachts wakker wordt en vertikt te gaan slapen, krijgt hij soms ook een fles.

hij krijgt dus 4 óf 5x 180+6, en een fruithap, en sinds gister dus enkele hapjes groenten.

van de opvolgmelk mag hij minder hebben, dus zullen we naar een nieuw schema moeten. ik wil echt vaste tijden introduceren. als hij om 21.30 uur zijn laatste fles krijgt, hoe laat mag hij dan (ongeveer) zijn eerste fles sochtends?

kan ik ook al met brood (zonder korsten) of met liga beginnen? ik geef vers fruit en groenten, hij kan al heel goed stukjes eten.

groetjes Marieke

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Marieke,

De opvolgmelk bevat meer voedingsstoffen per flesje. Je kunt het beste aan de laatste fles pap toevoegen en kijken hoelan je kindje wegblijft. Je kindje mag pas vanaf 6 maanden brood hebben, een liga kan geen kwaad. Over het algemeen wordt er rond de 7 maanden met brood gestart.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina