Hoi allemaal, mijn dochter wordt morgen 8 maanden maar ze wil absoluut geen brood eten. De ene keer neemt ze wel twee stukjes, maar vaak begint ze met kokken en dan komt alles wat ze die morgen gehad heeft eruit. Kennen jullie dit? Is dit een fase? Of is ze er nog niet aan toe? Heb dit al vaak op het CB aangegeven maar die zeggen steeds een weekje wachten en dan weer proberen. Groetjes Mandy
Hoe is ze verder met eten dat ze in stukken of brokken moet eten? Heeft ze het ook met soepstengels of als je het brood roostert?
Nu zitten er in haar warme eten ook stukjes en die pakt ze beter. Maar als ik bijvoorbeeld een stukje banaan geef dan eet ze dat wel. Soepstengel doet ze niks mee, ze stopt echt alles in haar mond behalve die soepstengel haha.
Hier identiek hetzelfde op 8 maanden hoor. We hebben het dan maar stilgelegd voor een poosje. Nu is ze 11 maanden en zijn we opnieuw gestart met een boterham, en die ging er op slag wel vlot in (stukjes van een vierkante cm, zonder korsten). Dus gewoon even wachten, niet forceren, het komt wel in orde. Ondertussen kan je wel verder proberen met wat grovere vaste voeding (zachte groentjes en aardappelen, vlees blijven fijnmalen), dat is de voorbereiding op het echte werk
Ik zou gewoon nog even wachten. Brood is ook best raar spul in de mond. Het wordt raar klef en plakkerig (geroosterd al beter). Mijn neefje begon rond de 9-10 maanden wel goed brood te eten. Terwijl hij daarvoor het brood er ook uit gooide.
Hier ook eentje die niet van brood houdt. Korstjes gaat nog wel, maar het midden vindt hij niet zo lekker. En soms ineens ook weer wel. Ik blijf het hem geven, maar maak er geen probleem van als hij het niet op wil eten. Soms geef ik hem dan zo'n babyrijstwafeltje en die eet hij smakelijk op. Het is hier trouwens geen stukjesprobleem, want wij eten a la Rapley, en dan eet hij alles. Hij vindt brood gewoon niet zo lekker blijkbaar.