Beste voedingsdeskundige, Ik heb een zoon van 10 weken die eigenlijk van het begin al veel heeft gespuugd. Ik ging er vanuit dat hij eroverheen zou groeien maar dat is niet het geval. De ene voeding gaat goed, bij de volgende voeding blijft hij spugen en komt er redelijk wat uit, hij spuugt nooit tijdens de flesvoeding maar altijd erna. Soms moet ik hem zelfs na één voeding drie keer een ander shirtje aantrekken. Hij kan zelfs na 1 of 2 uur nog spugen en soms na drie uur spuugt hij water. Wat kan ik hier het beste aan doen? Hij drinkt zijn flesjes gewoon rustig op, dus er is geen sprake van gulzigheid. Bestaat er een middeltje tegen of kan ik het beste langs de HA gaan? Alvast bedankt
O ja vergeten te vermelden. Ik zie hem ook regelmatig kauwen na het eten, lijkt of het dan weer omhoog komt zonder dat hij gespuugd heeft.
Hoi, Mischien kan je inderdaad eens overleggen met de huisarts of consultatiebureau. Om te kijken wat de oorzaak van het spugen is. Welke voeding krijgt je kindje nu? Het kan een allergische reactie zijn, dan kan een andere soort voeding misschien helpen. Het kan ook komen doordat het maagklepje nog niet goed sluit. In dat geval kan het helpen om een dikkere voeding te geven. Groetjes Angelique