Ik ben me alvast aan het oriënteren op bijvoeding voor straks en ben online al tal van babykookboeken tegen gekomen. Ziet er allemaal hartstikke leuk uit, maar gebruik je dit ook echt? Zo ja: welke is aan te raden??
Uit Opperdepop van AH haal ik mijn inspiratie. Tot nu toe vindt ze het meeste wat ik daar uit maak erg lekker.
Ik gebruik vrijwel geen kookboeken maar die van AH (opperdepop) is wel leuk. Ook het favoriete boek van mijn dochtertje . Maar heb ze nooit echt nodig gehad, want in het begin maak je groenten en fruithapjes, later evt. wat aardappel/rijst en vlees toevoegen en dan gaan ze zowat alweer met de pot mee-eten.
Hier ook Opperdepop een aantal maanden gebruikt ter inspiratie. Staan veel leuke, maakbare dingen in. Sinds zoon met de pot mee-eet, gebruik ik het boek niet meer, maar ben wel blij hem gehad te hebben. Stonden veel dingen in waar ik anders nooit aan had geacht (o.a. dingen met kikkererwten, couscous etc. waar zoon helemaal weg van was)
Dit weekend opperdepop binnen gekregen, was meteen succes! Leuke ideeën staan er in en zo bedenk je nog eens wat nieuws.
Hier ook het boek van de AH in huis. Gebruik hem regelmatig. Leuk, handig en makkelijk boek. Heb ook het boek beste recepten voor baby peuters en kleuters in huis maar dat is helemaal niets. Staan zulke vreemde en rare dingen in. Die kan je niet in de (super)markt halen.
Sluit me bij de vorige posts aan, ik ben ook fan van Opperdepop. Met name in het begin erg handig, er stonden allerlei groentensoorten of combinaties in waar ik zelf echt nooit aan gedacht had.
Hier ook een Opperdepop-fan... Begint met name vanaf 1 jaar wel leuk te worden, dan maak ik gewoon een gerecht voor ons allemaal. Met name de gehaktschotel uit de oven met wortel, champignon, tomaat, aardappel en gehakt is hier erg favoriet (maar zover ben jij nog lang niet natuurlijk, haha). In het begin heb je nog niks aan een kookboek, want dan begin je toch met pure smaken zonder te mengen. Staan voor vanaf 6 maanden wel alleen van die fijngemalen prakjes in, dat hebben we hier overigens nooit gedaan (rapley of geprakt met vork).
Hmm Kristel dan zal ik hem hier eens uit de kast trekken.. HIer gewoon rapley en met de pot mee vanaf het begin dus die schattige boeken staan nog ongebruikt in de kast
Ja hoor, nog een Opperdepop-fan . Nu mijn zoontje met de pot mee eet gebruik ik het niet vaak meer, maar ik heb er tot nu toe ook heel leuke dingen uitgehaald waar ik zelf niet zo snel opgekomen zou zijn (kikkererwten cocos-puree bijvoorbeeld).
Opperdepop ziet er inderdaad ook wel erg leuk uit ja. Moet alleen even kijken of onze appie 'm heeft. Online bestellen gaat niet, ze bezorgen niet hier in dit gat xD.
Volgens mij verkoopt AH ze niet meer. Maar er zijn er altijd wel een paar te koop op dit forum! Zo heb ik de mijne ook
Ja, Opperdepop soms gebruikt, staan ook lekkere dingen in voor jezelf als je wat verder in het boek komt.
Staan ook lekkere en leuke recepten in voor het hele gezin (achterin het boek!)... zeker de moeite waard om af en toe iets uit te koken!
nog nooit gebruikt, heb zoon vanaf 6 mnd stukken laten eten..en vanaf 8 mnd at hij al met de pot mee ( wel zoutloos, en toen ngo af en toe vlees of vis)
Mijn zoontje at sinds hij 10 mnd was met de pot mee (gewoon wat van alles apart doen, uiteraard zoutloos) Ik heb dat boek hier liggen en nog nooit gebruikt. mijn zoontje "leest" er nu in mocht je er geen een meer vinden, heb ik er dus 1tje liggen.
Hier ook een opperdepop-fan! Vooral voor de eerste maanden heerlijke recepten, waar je zelf niet altijd op komt!
Ik heb een aantal babykookboeken in huis, maar ik heb er nooit veel aan gehad, wij hebben nooit apart gekookt of gepureerd. Kinderen aten vanaf begin met de (wat aangepaste) pot mee. Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van familierecepten, waarbij baby met 6 maanden meteen met de pot mee kan eten. Als het er genoeg zijn ga ik op zoek naar een uitgever denk ik.
Nee geen baby kookboek, zou niet weten waarom. L eet hier al vanaf 3 maanden "met de pot mee". Eerst alleen de groente toen langzamerhand van alles gaan toe voegen. Rijst pasta aardappelen vlees kruiden etc etc
Vanaf 3 maanden al met groente? Waarom zo jong als ik vragen mag? Ik bedoel het niet als verwijt hoor haha, maar welke voordelen zie je daarvan in? Mijn zoontje is nu ongeveer een jaar maar vind het erg moeilijk om te weten welke kruiden ik al 'mag' geven. Sinds wanneer eet jouw kleine kruiden en welke geef je dan?