Maagballon voor of tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lovekisses, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben sinds 2 maandjes bezig voor mijn eerste kindje.
    Maar ik heb erg veel moeite met mijn gewicht en ben al een tijdje op zoek naar iets anders dan een dieet wat mij kan helpen bij het afvallen.

Er hoeft slechts 20 kilo vanaf, maar die 20 kilo zijn zooo moeilijk om kwijt te raken. Heb al diverse dieeten geprobeerd sinds mijn 14e (ben nu 22) en niks werkt voor mij. Nu heb ik via via gehoord over de maagballon. Daar kom ik qua gewicht voor in aanmerking en het is een voor mij makkelijke methode om me overige gewicht kwijt te raken.

De maagballon zou ik wellicht maar 2 a 3 maanden nodig hebben. Maar had gelezen dat je geen maagballon mag als je zwanger bent (weet niet of dat echt zo is). Maar wie weet hoe lang het voor mij duurt om zwanger te worden!?

De reden waarom ik de maagballon voor mijn zwangerschap wil is omdat ik heel snel aankom. En ben als de dood dat mijn gewicht helemaal uit de hand gaat lopen tijdens de zwangerschap. En daarom zou ik voordat ik zwanger ben alvast de overtollige kilo's kwijt willen raken.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een maagballon voor en/of tijdens je zwangerschap?
    En wellicht dat jullie tips voor mij hebben..

ps dieettips of sportadvies heb ik niet veel aan. Sporten doe ik al dagelijks en ik eet gezond. Mijn probleem is gewoon dat ik te grote porties eet.

Alvats bedankt!

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    zou je niet eens na een dietiste kunnen gaan??
    ik heb ook overgewicht maar bij mij komt t juist omdat ik te weinig eet en mijn lijf dus constant in de overlevingsstand staat
    die vrouw heeft mij veel tips gegeven en dat heeft niet eens per se met lijnen te maken
    en betreft je maagballon ik denk dat je daar beter een arts over kan raadplegen

succes ermee

3. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het punt bij mij is dat ik letterlijk verslaafd ben aan eten. Wat je het beste kan eten en hoe of wat dat weet ik allemaal al. Heb al diverse mensne gesproken. Mijn probleem is het gewoon echt dat ik geen kleine porties kan eten. En daarom is die maagballon voor mij perfect.

4. Suusje83

Suusje83 Lid

15 feb 2010
    86
    0
    0
    Als je zoals je zegt echt een eetverslaving hebt is een maagballon denk ik ook geen goede optie! Daarmee rek je je maag namelijk alleen maar nog meer op als je blijft eten wat je normaal eet (en dat doen eetverslaafden)
    Zelf heb ik intensieve therapie gevolgd om van mijn eetprobleem af te komen. Toen ik daar van af was mocht ik een gbp operatie ondergaan om van mijn overgewicht af te komen. Dit traject duurde een paar jaar maar is alles waard geweest!!! Suc6 met afvallen

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOi Suusje!
    Wat goed dat het jou goed geholpen heeft!

Ik hoor er veel positieve dingen over en zou het erg graag willen doen. Heb al gebeld voor een consult dus hoop daar alle antwoorden op mijn vragen te krijgen.

6. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Je mag geen dieet volgen als je zwanger bent. Dat is niet goed voor jou en je kindje. Ik heb zelf 3 jaar geleden een gastric bypass gehad omdat ik erg veel overgewicht heb. Dat is niet omkeerbaar en nu kan ik dus nooit meer grote porties eten op. Ik ben daar erg blij mee wat daardoor ben ik 55 kilo afgevallen en die komen nooit meer terug. Ik heb een natraject moeten volgen na de operatie en er zaten veel mensen bij die ook een maagbandje hadden en later toch een gbp kregen omdat het maagbandje niet werkte en ze er gewoon doorheen konden eten. Als je een eetverslaving hebt denk ik niet dat een maagbandje de oplossing is wat het is een hulpmiddel en je zou het alsnog zelf moeten doen. Ik denk dat je op den duur weer grote porties tot je zal nemen vanwege je verslaving en dan heb je alles voor niks gedaan. Misschien moet je eens met een arts gaan praten suc6.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hoort inderdaad vaker dat mensen met een eetverslaving met een maagballon gewoon overstappen op eten wat wel kan: vla, alcohol. Ik denk dat je je verslaving beter kunt aanpakken met hulp van een dietist en een psycholoog. Zolang je niet weet waarom je eet, kun je ook niet afvallen.

Verder is het ook niet zo dat je nu even snel een maagballon kunt nemen, dat de kilo's er automatisch afvliegen, dat je ondertussen door kunt gaan met zwanger worden en dan als je eenmaal zwanger bent, "gewoon" de ballon laat verwijderen. Artsen zullen ook zeker niet mee gaan in deze methode. En ook heel logisch, want op die manier kun je niet met medische ingrepen omgaan. Deze manier van afvallen is natuurlijk ook niet gezond, dat kan alleen onder strenge begeleiding. Het is iets wat een heel traject is en niet iets wat je eventjes twee-drie maanden doet. En het gaat sowieso niet samen met zwanger worden en zwanger zijn. En moet je nagaan wat je dan aankomt, als je in geval van zwangerschap de ballon laat verwijderen en ineens helemaal los gaat?!

Niet aanvallend bedoeld, maar ik denk dat je eerst je manier van kijken naar eten en afvallen moet veranderen. Ik denk dat hoe je nu denkt niet realistisch is. Je geeft aan de ene kant aan dat je gezond eet en veel sport, maar niet afvalt. Later geef je aan dat je eetverslaafd bent. In dat opzicht zou je eerlijk naar jezelf toe moeten zijn. De kilo's zijn er ook niet in een paar maanden bij gekomen, dus ze zijn ook niet zonder enige moeite in een paar maanden weg te toveren. En ik ben van mening dat afvallen altijd kan lukken als je de juiste methode hebt (voor iedereen verschillend), de juiste begeleiding en een goede instelling. Dat ontbreekt er bij jou aan.

Succes met alles!

ps Ik weet waarover ik spreek. Ik ben ondanks alles wat ik tegen had (gezondheid, operaties, behandelingen en medicijnen waar je juist van aankomt) toch 27 kg kwijtgeraakt. Ik heb er wel twee jaar over gedaan, maar het is gelukt. In het verleden ook heel wat pogingen gedaan, wat niet echt wilde lukken. Bij mij draaide het uiteindelijk altijd om doorzettingsvermogen en de redenen waarom ik weer de fout in ging. Ik weet nu waarom en wanneer ik dat doe, dus ik kan het nu ook veranderen. Dat is een bewuste keuze.

8. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je goede advies!
    Ik snap wat je bedoeld en geef je ook op veel vlakken gelijk.
    Heb ook al een consult afspraak ingepland om dingen erover te vragen.
    Ik zie het zeker niet als een simpel iets.. Maar heb er zoveel vragen over dus dacht dat iemand hier er antwoorden op had.

Wat betreft de begeleiding.. Die heb ik in heel veel vormen en maten gehad. Ik weet waardoor het komt dat afvallen bij mij heel moeilijk gaat.. Al vanaf me 12e zaten mijn ouders echt op me nek dat ik te dik was en moest afvallen. Terwijl als ik nu naar foto's kijk van toen, was ik gewoon hartstikke slank! Daarbij komt ook kijken dat ik heel veel dingen heb meegemaakt toen ik jonger was.

Ik ben dus goed bewust van de oorzaak en waar de fout ligt. Zoals ik al zei, ik sport en eet gezond. Alleen ik eet te grote porties.
    dus zal het consult even afwachten en anders zal ik dergelijke operaties toch uitstellen tot na de bevalling..

9. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi ik lees zo je verhaal en vraag me af of jullie misschien weten of een maagverkleining vergoed wordt bij overgewicht?

10. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf heb geen idee. daar wilde ik bij de consult ook nog vragen over stellen.
    Denk dat het afhankelijk is van je verzekeraar, wat voor ingreep en je gewicht..

11. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik denk er namelijk ook heel lang over na maar ben nu aan het lijnen kijken hoe ver ik daarmee kom..

Ik ben het lijnen zo zat en het jojo effect al helemaal! ik wil zo graag weer onder die 100 komen..

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Lovekisses Ik snap wat je bedoelt. Hier ook mijn ouders en zus altijd op mijn nek gehad: zeuren over mijn gewicht, hoe ik eruit zag, hoe ik als persoon was, je afzeiken. Ik reageerde daarop door juist mijn verdriet en frustraties weg te eten. Ook nu heb ik de neiging om te eten in perioden van stress en spanningen. Eten hoort ook bij gezelligheid en als ik me verveel, heb ik ook zin in iets lekkers. Dus ik begrijp je volkomen.

Die strijd voer ik nog iedere dag. Alleen is het verschil dat ik sinds een jaar of zes veel beter in mijn vel zit, ik heb meer zelfvertrouwen, heb minder de neiging om naar eten te grijpen. En als ik die neiging wel heb, maak ik de bewuste keuze om dat niet te doen. Erg moeilijk, maar het is wel mogelijk. Ik probeer op zo'n moment om afleiding te zoeken, iets anders te gaan doen. Ik heb eigenlijk niks in huis aan koekjes, snoep of chips. Als het er niet is, kan ik het ook niet opeten.;)

Als het volgens jou alleen aan de grootte van je porties ligt, dan is de oplossing heel simpel: kleinere porties nemen! Niet ineens van heel veel naar niets, maar langzaam afbouwen totdat je eraan gewend bent. Niet meer twee keer opscheppen, maar het bij één bord houden. Drie tussendoortjes per dag en niet meer. 's Avonds niet meer eten, want dat is niet nodig. Overstappen op dranken zonder suiker of light, meer water drinken. Je moet het alleen willen en ervoor gaan, de knop moet eerst om. Het lukt alleen als je die knop volledig om hebt en vastbesloten bent. Als je hem niet om hebt, lukt het niet en geef je het al snel op.

13. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    De gbp werd bij mij vergoed. Het duurde wel 2 jaar voordat ik geopereerd was. Eerst heb ik meerdere onderzoeken gehad van een maag/darm/leverarts, een psycholoog en een dietiste.

@ Lovekisses, kan je niet proberen om een kleiner bordje te pakken en als je dat op hebt een half uurtje wachten en dan kijken of je dan nog honger hebt?? Meestal heb je dan geen hongergevoel meer omdat je een signaal naar de hersenen moet krijgen dat je vol zit en dat duurt meestal even...

14. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Hey hey,

beste is Na je zwangerschap;)
    Zit zelf nu in behandeling voor kinderen
    en wil & kan ook een ingreep laten uitvoeren
    voor mijn gewicht Zit namelijk op 105 kilo
    & ben maar 1.65 ;)
    maar De gyno raadt het je echt wel af als je echt voor kinderen wilt gaan, omdat je dan eigenlijk na je ingreep niet zwanger mag worden
    enkel waneer je op een bepaalde gewicht blijft hangen
    als je zo lang kan wachten mag je dat natuurlijk alltijd

Hier wacht ik tot ik Hopelijk 'Na de bevalling'

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik denk dat je gewoon moet wachten tot je boos genoeg op jezelf bent om gewoon af te vallen!

Ik heb ook jarenlang overgewicht gehad. Dikke 30 kilo.

Uiteindelijk is het er in enkele maanden vanaf gegaan en ben nu 1,5 jaar verder en het is er nogsteeds af.

Het is een geestelijk proces, dat kun je pas als je er echt klaar voor bent, en dat hoef je helemaal niet te zijn ookal zeg je het wel hardop.

Als jij wilt afvallen, dan zul je afvallen. Geloof mij maar.

Iedereen zei bij mij, dat het onmogelijk was, zou alleen maar dikker worden etc. (mijn moeder heeft een BMI van 44..)

Waar een (echte) wil is, is een weg.

16. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Je inname van voedsel wordt beperkt, en is niet gezond voor je kindje. Daarbij veranderd er vanalles van binnen waardoor je gruwelijk veel last kunt krijgen van die maagballon. Bm groeit waardoor je minder ruimte hebt aan de binnenkant en op je maag kan drukken.

Ik heb 2'5jr geleden maagverkleining gehad, afvallen en zwanger worden werd echt afgeraden de eerste 2jr. Juist ivm verminderde voedsel in-en opname. Nu weet ik wel dat beide methodes totaal verschillen, maar het lijkt mij evengoed niet gezond om het te laten plaatsen en vervoLgens zwanger te worden. Ik zou wachten tot na het afvallen of het afvallen daarna doen.

17. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst het een en dan het ander meis
    Als je problemen hebt met je gewicht dan is het verstandig daar eerst aan te werken en dan pas te starten met het proberen te krijgen van een kindje
    De kans van slagen op een zwangerschap is ook groter als je eerst afvalt

Ik heb zelf heeeel veel overgewicht gehad en heb eerst een maagband (nooit doen) en nu een gastric bypass
    In mei 2 jaar na mijn laatste operatie zal ik bevallen van zoals het er nu uit ziet ons 2de gezonde kindje.

Maagbalon zou ik nooit doen
    Is te vergelijken met een crash dieet en komt er daarna gewoon weer bij als het eruit is
    Ik denk dat het echt een kwestie van dissipline word en je porties halveren en heel weinig koolhydraten eten
    Misschien kan idd een dieetiste uitkomst bieden

heel veel suc6

Deel Deze Pagina