Geen bso, waar is jou puber als je werkt?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zwierezwaai, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Alleen thuis, bij opa en oma of andere familie, bij haar vriendinnen. En meestal nemen we ook zelf wel een dag vrij.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  2. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Of zoek iets in wisselende diensten. Ik werk onregelmatig en zorg dat ik in vakanties middagdienst draai. Ik ga dan om 13 uur van huis en mijn man komt rond 17 uur thuis. Die 4 uurtjes zijn te overzien.

    Overigens speelt het bij ons nu nog niet, ze zijn nog te jong om ze alleen te laten dus gaan naar de bso. Maar ze kunnen op deze manier in de vakanties lekker uitslapen voordat ze naar de bso moeten en over een jaar of 2 stopt de bso voor de oudste en is dit dus onze oplossing voor vakanties.
     
  3. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Dat deed ik voorheen maar dat was echt lastig met het kdv en bso. Die deden niet aan wisselende dagen/tijden. Gastouder wil ik niet meer nadat we er hele nare dingen mee meegemaakt hebben. (Ik weet dat het overal anders is, maar ik heb liever een team van mensen)
     
  4. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Misschien dat werk voor halve dagen kan vinden.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  5. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Hier zijn ze in vakantie ook alleen thuis. Al vanaf dat de oudste 10 was. Nu werk ik niet ver weg, en alleen smorgens.
    Nu is onze oudste ook echt een type dat graag alleen zit. En ze heeft dus echt totaal geen moeite om de tijd door te komen. Lekker lezen, wat op dr kamer rommelen. En als ik thuis kom staat de koffie klaar. Zo handig.

    Gewoon uitproberen, eerst wat langer boodschappen. Een keer lang op de koffie bij iemand. Dan kun je kijken hoe het voor beide bevalt.
     
  6. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Oh maar dat doen we al hoor. Hij is wel eens een uurtje of 2/3 alleen thuis. Dat gaat prima. Maar dan is hij wel heel blij dat ik er weer ben. Zegt dan ook dat het wel lang was.
     
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Hier gaan kinderen vanaf een jaar of 9 niet meer naar de bso. Misschien is er werk waarbij je een dag of dagdeel thuis kunt werken?

    Wellicht leuke clubs of hobby's waar hij aansluiting kan krijgen (denk verder dan alleen voetbal) wellicht een bordspellenclub, samen gamen met een groep, techniek club etc.

    En je kunt natuurlijk 1 a 2x per dag even bellen hoe het gaat. Of dat hij jou laat weten hoe het gaat. Samen duidelijke afspraken maken over wat mag als hij alleen is.

    Kan hij zelf een beetje koken? Buurmeisjes maken hier (simpele) maaltijden voor het avondeten als ze alleen zijn. Vinden ze enorm leuk en is leerzaam.

    Het alleen zijn moet hij toch leren. Bouw dit langzaam op door regelmatig wegvte gaan (paar uur, dagdeel etc) en kijk hoe het gaat.
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Mijn oudste is bijna 14.
    Het laatste jaar van de basisschool mocht zij alleen thuis blijven.
    De jaren daarvoor ging ze gewoon na school mee met de kleintjes,
    naar de gastouder.
    Middelste meisje zit in groep 6, volgend jaar haar laatste jaar met opvang.
     
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Mijn oudste is nu 13 en zit in de brugklas. Sinds groep 8 was hij al 2 middagen per week alleen thuis van 14-18 uur. Dat ging goed . Ik vind wel dat hij teveel op zijn schermpje zat, maar kon er niet veel aan doen . Vriendjes zaten meestal op de bso of op de PlayStation thuis dus er was weinig aan voor hem.

    Inmiddels heeft hij langere dagen, dus is hij korter alleen thuis. Hij moet dan ook nog wel huiswerk maken enzo. Dus hij vermaakt zich wel. Soms fietst hij onderweg naar huis nog langs zijn opa voor de gezelligheid. Hij kookt ook 1 of 2 avonden per week, echt ideaal.

    In de vakanties is mijn man als leraar meestal ook vrij. Niet altijd, omdat de vakanties van de middelbare en basisschool hier niet helemaal gelijk lopen.

    Ik maak zelf helaas lange dagen en heb weinig vakantie, dus ik ben blij dat mijn man meestal vrij is in de vakanties. Zou het niet zo leuk vinden om de kinderen dagenlang alleen thuis te hebben zitten. Het zijn hier ook nog geen uitslapers, dus dan zouden ze echt van 8 tot 18/18.30 alleen thuis zijn.
     
  10. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Een puber gaat toch ook niet meer naar de opvang?

    Ik bedoelde meer zoek iets in wisselende diensten en zorg dat je in schoolvakanties middagdiensten krijgt. Dan ga je om 13 uur pas van huis en als je man overdag werkt, dan is je kind op deze manier maar kort alleen.
     
  11. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Oh zo, ik dacht ook meteen ook aan de andere kinderen natuurlijk.
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook geen vakantie opvang.
    Man en ik regelen dat we om de beurt vrij zijn of thuiswerken.
    En in de zomervakantie is er ook kindervakantiewerk en voetbalweek. Dan zijn ze ook een hele week onder de pannen.
     
  13. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Beide jongens zijn gewoon thuis. In vakanties en studiedagen gaat de jongste naar opa en oma en de oudste is gewoon thuis. Mijn partner heeft onregelmatige dienst dus vaak is hij maar een paar uur echt alleen.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina