Veel slapen? Baby 3,5 week oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beebje2013, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Rare vraag misschien, maar kan een baby teveel slapen? :)
    Ons eerste beebje was in de eerste maanden echt een huilbaby en sliep overdag en 's avonds heel slecht. Nu ben ik 3,5 week geleden bevallen van beebje 2 en hij slaapt echt heel veel. Zoveel dat ik daar dan weer onzeker van wordt ;) Hij drinkt z'n fles om de 2,5/3 uur en daarna valt hij vrijwel direct weer in slaap...ik ben iedere keer bang dat hij 's nachts dan niet slaapt...ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    mijn zoontje sliep ook heel veel, en sliep met 3 mnd door. hij kan nog slapen als een tja... veel iig ;)
    Nu zwanger van nr. 2 en eigenlijk best bang dat nr. 2 een huilbaby wordt...

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Kan helemaal geen kwaad hoor, lekker van genieten, kan zomaar veranderen ;)
    Hij drinkt vaak genoeg en het schijnt dat als ze overdag goed slapen, dat juist de slaap in de nacht bevordert:)

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Onze dochter heeft heel lang van voeding tot voeding geslapen. Sliep vanaf 4 maanden soms en vanaf 6 maanden altijd door

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Onze dochter sliep de eerste 6 weken ook bijna continu (op voedingen na) Ik maakte me er soms ook zorgen om, maar nu is dochter 3 maanden en slaapt ze al veel minder! Nu heeft ze keurig 3 slaapjes overdag en slaaptze snachts altijd 6 uur aan 1 stuk. Dus ik zou zeggen geniet van jullie schone slaper want het kan zo voorbij zijn!

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Geniet er van! deed mijn dochter de eerste 2 weken ook maar daarna werden het kleine slaapjes van 3 kwartier. Nu slaapt ze nog maar 4 x 3 kwartier. Iedere baby is anders, die van ons heeft dus weinig overdag nodig maar ken baby's van de zelfde leeftijd die maken hele rukken.

Ik was ook altijd bang dat ze in de nacht weinig zou slapen maar dat viel reuze mee maar ken je angst :p

7. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Gisteren met die warmte was hij wel meer wakker, hij had er echt last van. Maar vandaag haalt ie de slaap weer in volgens mij ;)

We zullen wel zien hoe het verder gaat...

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Mijn zoontje is 6 weken en slaapt ook heel veel. Nu is hij al iets vaker wakker, maar meestal niet langer dan 10-20 minuten na een fles.
    's Nachts slaapt hij er niet minder om. Van ca. 20 tot 23, en daarna tot 3 en dan tot 7 met dus als hij wakker wordt en fles. Daarna slaapt hij meteen verder.
    Niks mis mee! Prettiger om een een goed uitgeruste, tevreden baby te hebben, dan een klaarwakkere oververmoeide baby ;)

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Geniet er nog maar lekker van!!
    Voor je het weet is hij 16 maanden en slaapt hij overdag niet meer, tenminsten mijn zoontje dan :)

10. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Haha!
    Hier hebben we ook nog een peuter van 3 rondwandelen die heel goed is in aandacht opeisen wanneer beebje slaapt. Weinig rust dus ;)
    Maar wel fijn dat ik tijd voor haar kan maken!

Deel Deze Pagina