Nutriton en JBP is hetzelfde Babylover, hou niet van dat soort kinderachtige pb-reacties, mag je ook best gewoon hier neerzetten hoor. Doe je met je andere opmerkingen ook.
Kan iedereen gewoon nu kappen met die onzin? Laat iedereen lekker doen wat ze willen en ga je bezig houden met echt nuttige zaken dan elkaar af te bekken.
@Caithlin: thanks. Weer wat geleerd. En dat van een fv mama. Maar dan mag je dat dus gewoon door de fles geven mamalieske. Maar je Isa is nog klein hoor, helemaal doorslapen is mss een beetje te vroeg.
hallo meiden , ik geef ook fv. ik heb bv geprobeerd maar het was gewoon niet iets voor ons. dus ben na 4 weken overgegaan op fv en dat gaat echt heel goed. gr van Chantal.
Hè, was dat niet genoeg dan? Hier was dat namelijk ook zo, denk na een week of vier (eerste vier weken zijn niet echt een maatstaf omdat hij eerst veel te weinig kreeg en dat toen dus ging inhalen) dat hij gemiddeld 100-125 gr. per week aankomt. Wordt helemaal geen punt van gemaakt, door niemand niet.
hier wil ik wel even op reageren... Ik heb net je berichten in het bv-forum opgezocht, want was benieuwd wat er daar voor 'hoge ogen' getrokken werden. Viel nogal mee dacht ik... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= Ik heb het hier al gepost, en ik doe het nu nog eens... Ik vind dat we gewoon respect moeten hebben voor elkaar. Want we doen gewoon allemaal ons best om goede mama's te zijn. En daarbij maken we allemaal andere keuzes. Iedereen zijn goed recht toch. Ik deel de mening dat hier een paar bv-mama's er over gaan. En dat mag (en is) gezegd worden. Maar er moeten ook geen onwaarheden verteld worden over het bv-topic... Moest me even van het hart... Saartje
De bevaling was op het laatst te snel gegaan voor haar. Ze heeft 3 dagen niet kunnen eten ( alles wat ze binnen kreeg, was er binnen 2 min. ook weer uit.. ) Ze had erg veel last van teveel vruchtwater ( die ze tijdens de bevalling had ingeslikt). Dit veroorzaakte krampjes, en geen eetlust. Op dag 3 begon ze uitdrogingsverschijnselen te krijgen, maar was net niet erg genoeg om haar op te laten nemen. Pas na dag 4 begon ze ineens goed te drinken, en hield het ook binnen. Ze hebben haar 2x geprikt voor billie ( gelig zien etc.) , maar haar waarden waren ruim 110 onder de max. norm, dus geen actie ondernomen. Ze was tot dag 4 echt niet zichzelf, en je zag haar per dag minder worden. De VK. en kraamhulp zijn er erg van geschrokken toen. En ze gaven haar nog 1 dag de tijd om te gaan drinken, en dat ze dat binnenhield, en ze moest aangekomen zijn. ( dit was op dag 3). En spontaan in de nacht ( dat dag 4 begonnen was) begon ze te drinken, en hield ze het binnen ( gaf eenmondje terug, dus dat was netjes). Ze werd gewogen, en was 40 gram gegroeid in 1 dag. Sindsdien gaat het prima met haar.. Hewel ups en downs met drinken, maar dat zal snel wel goedkomen denk ik. Ze groeit goed, en dat zie je aan alles .
Naomi voedt ik trouwens op verzoek.. ( ze vraagt max. 7x de fles per 24 uur). Ik maak flesjes klaar van 120ml. ( soms 130ml. als ze haar flesje leeg heeft gedronken). 's Avonds geef ik haar ( de laatste flesje voor de nacht) Comfortvoeding. Dit heb ik besloten als extra erbij te nemen, omdat ze anders 's nachts soms om de 2 uur al komt. En dit moet je langzaam opbouwen ( zeiden ze tegen mij?) Overigens, geef ik Kruidvat standaard no.1 , en Kruidvat Comfort no. 1. en Naomi doet het er prima op. ( zou anders zijn over gestapt als ze bleef spugen, maar dit midert per keer!). Overigens merk ik dat er steeds een betere schema in het voeden komt ( zal het morgen eens noteren ( weet het van gisteren niet meer .) @ Mamalieske -> Dank je wel.. ( wat ze een aantal pagina's terug zei tegen me ).
hoi Loran, gefeliciteerd met je kleine meid. gelukkig dat nu alles goed gaat. ik heb Belle ook altijd op verzoek gegeven en dat gaat prima. ze komen inderdaad steeds meer op schema heb ik gemerkt bij Belle. Belle krijgt 4x180+6 en 1x210+7 de laatste drinkt ze niet altijd leeg. gr chantal.
nou saar ik vind het persoonlijk heel vervelend als er tegen mij wordt gezegd dat ik maar vaker aan moet leggen, terwijl mijn zoon al zowat de hele dag aan mijn borsten hing. Terwijl voor mij de keus gemaakt was. EN je niet weet in wat voor situatie wij zitten/zaten... ow en ik voel me niet echt thuis bij de pro bv'ers! Meer omdat ik het gevoel kreeg in dat topic dat ik niet goed bezig was en dat ik maar beter me best moest doen........ @stranger het was NET genoeg maar het is al dik 2,5 maand zo! ik geef nu zo ongeveer 2 weken bijvoeding. En zoals ik toen ook al aangaf mijn zoontje huilde gewoon omdat hij niet genoeg binnen kreeg.. Ik weet niet wat zieliger is dan.. overstappen op fles of hem maar laten huilen omdat hij dat later gaat inhalen? Dit is geen aanvallend iets hoor! Ik snap best dat ze tegen jou zeiden dat het wel meeviel.. Maar ik kon niet meer tegen zijn gehuil en gekrijs.. En echt waar zelfs zijn haren uit zijn kop trekken! maar goed! mijn zeggie weer gedaan
hoi nachtvlinder, je heb het toch geprobeerd 2 en een halve maand en nog geef je alleen bijvoeding. ikzelf was het na 4 weken al zat dat gekrijs en gehuil en weinig slaap en onzekerheid of ze wel genoeg krijgt. ben zo blij dat ik op de fv ben over gegaan had voelde mij meteen 100% beter. gr chantal.
hey chantal ja ik voel me ook echt stukken beter ! Ik dacht eerst dat hij zo aan het krijsen was omdat hij pijn had van de bevalling.. Fysio alles gedaan, maar zelfs zij kon er niks aan doen/vinden.. echt vanaf geboorte huilen en krijsen.. maar sinds ik de bijvoeding doe! wow een heel ander kindje! en hij ontwikkelt zich nu ineens ook veel sneller!
Ah dan is dat het verschil denk ik. Mijn zoon vond het allemaal prima, dronk zich te pletter, ontwikkelde zich goed. En kwam inderdaad op het randje aan ja. 't Is het gewoon een slanke den (lijkt op zijn pa ). Dus een héél ander verhaal dan bij jou zo te lezen. En ik lees helemaal niets aanvallends in je reactie dus ik snap niet waarom je je verontschuldigt
Joh zie het anders...je hebt de best of both worlds! maarreh, ik wil niet moeilijk doen, maar 100 gram per week aankomen is toch OK? Ze moeten tussen de 90 en de 200 gram per week aankomen in de eerste 3-4 maanden en daarna minder. Als je kind gemiddeld op 100 gram per week zit, dan snap ik niet waarom jou verteld is dat dat niet genoeg zou zijn?