Geen BV gegeven, ook niet geprobeerd en toch erg trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalieske, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    dirksmama ik weet niet of je goed kan lezen?


    Ik heb ook gezegd dat 100 grm net genoeg is!

    maar ja als je kindje blijft huilen, krijsen, gillen.....
    kindje oververmoeid! mama oververmoeid!

    wat zou jij doen dan?
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dan zou ik ook bijvoeden met fv hoor nachtvliinder!

    Lekker manneke heb je idd ;)
     
  3. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Ja wij zijn ook helemaal verbaasd dat ze doorslaapt. Vorige week deed ze ineens een nacht van 9,5 uur. :confused: Dus we zetten nu maar een wekker en als ze door wil slapen mag dat wel ik ga geen grote trucks uithalen om d'r wakker te krijgen maar gewoon verschonen enzo. :)

    Wij hebben comfort vanwege darmkrampen. We moeten d'r ook regelmatig nog helpen met de thermo. Maar het begint nu minder te worden, eindelijk. Dat gekrijs, ik kan er niet tegen doet zo'n zeer om je kind pijn te zien lijden. Ow en we gebruiken ook ABC dophilus gebeuren. En dat extra water. Is ook een idee gewone friso en JBPM toevoegen want dat is volgens mij het enige verschil met gewone friso. Maar moet je het water dan ook kokend toevoegen? We willen uiteindelijk toch weer naar gewone Friso, moeten d'r darmen het er wel mee eens zijn.

    Agos die tandjes die weten wat :( . Slaapt Glenn overdag dan veel als hij s' nachts komt.
     
  4. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Zo doen wij het ook hiero. Op verzoek en zoveel ze wilt. Nu drinkt ze alle flesjes braaf leeg en wil ze eigenlijk nog meer. :rolleyes: Alleen dat krijgt ze niet, want dat gooit ze er dan op een gegeven moment uit.
     
  5. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @nachtvliinder, hier ben je welkom hoor bv of fv wat maakt het uit als je kleintje tevreden is dat is wat telt. Toch knap dat je nog kolft!
    En nee ik heb niet dat topic gelezen aan de bv kant.... als je je hier op je plek voelt is dat voldoende.
    En inderdaad een huilende baby gaat door merg en been, zeker als het uren aan een stuk doorgaat.

    @sweetangel100, ik verwacht ook nog niet dat Isa de hele nacht doorslaapt maar als ze bv maar 65cc heeft gedronken heb je 2 nachtvoedingen en ik vind 1 eigenlijk wel fijner zeker voor Isa zelf. (i heb nog verlof dus slaap overdag wel n uurtje door)

    Verder vandaag naar het csb buro geweest, en op het forum al diverse malen de tip gekregen van de nutritron en ook nu van de arts.
    Isa drinkt zo gulzig en gehaast dat de helft van de fles in haar hals te vinden is ;) dus altijd een slabbertje om anders blijf je aan het verkleden.
    Maar dus net een flesje gemixt met de nutritron en Isa vond het net zo lekker als normaal :) maar nu met meer rust en regelmaat in het drinken dus hellemaal toppie :thumup:
    Verder is ze de laatste 2 weken weer 300 gram aangekomen onze kleine meid is dus in 1,5 maand 1,5kg aangekomen en zit nu op 4 kg!
    Ben zo trots op onze veelvraat :D Dat maakt de nachtvoedingen zo de moeite waard.

    @dirksmama kappen nou anders ga ik vragen of er maatregelen tegen je genomen kunnen worden, we willen het graag leuk houden hier want ik heb er al veel aan gehad aan de tips en de hulp van anderen!
    En aan jou "goed bedoelde adviezen" heb ik geen boodschap meer.
     
  6. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    @nachtvliinder: Wauw hopen dat ie dat doorslapen volhoud. Ene lekker bijvoeden hoor. Als jij en hij zich daar beter bij voelen, helemaal top dan toch.

    @mamalieske: Ik ben benieuwd hoe Isa het gaat doen met die nutritron.
     
  7. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi mamalieske,
    ik doe ook altijd nutriton in de fles van Belle.
    dat helpt echt heel goed.
    Belle drinkt zo snel dat alles er weer uit komt
    maar met nutriton dus niet.

    gr van Chantal.
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Met Nutriton hoef je niet persee gekookt water te gebruiken. Je maakt nl eerst de voeding klaar en voegt dán Nutriton toe.
    Ik zou niet gelijk de hoeveelheden volgen die op de verpakking staan. Vind ik nl veel te veel. Het is even 'uitvogelen' hoeveel je baby nodig heeft om rustig te drinken én/of de rust te krijgen voor de darmpjes.
    Ik had voor Glenn VSM-druppels voor de krampjes. Kan alleen ff niet op de naam komen.
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Of sab simplex tegen krampjes, alleen in duitsland te krijgen maar als je even googled kom je op n site waar je ze kan bestellen ;)
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Trouwens Lina; je banner heb ik je gemaild hihi
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ok, nou heb ik een vraag...

    Laatst las ik dat je de spenen voor een fles elke zes weken zou moeten vervange. Ahum ik doe er dus al bijna 8 maanden mee... Wel kook ik ze uit en controleer ik ze regelmatig. Is dat een probleem? Het is trouwens Avent nr. 1.
     
  12. Niet meer actief

    uhhh Ik kan me voorstellen dat je niet op haar adviezen zit te wachten, maar vind je het niet een beetje overdreven om de mods te vragen om maatregelen tegen haar te nemen... :-k Ze scheld toch niemand uit..? ;) gewoon negeren joh.. ;)
     
  13. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik heb ook gelezen dat het iedere 6 weken moet, maar volgens mij op de verpakking van de speen....
    Ik denk dat het echt niet erg is als je ze uitkookt, nakijkt en vooral als je kindje er gewoon goed uit blijft drinken. Ze zeggen ook dat kinderen vanaf een maand speen 2 nodig hebben, maar dat is ook helemaal niet standaard het geval, dus het zal ook wel een beetje een verkooppraatje zijn (maar misschien weet iemand anders een hele doede reden om ze wel iedere zes weken te vervangen, want ik ben geen expert).
     
  14. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    stranger, Ik vervang de speen ook niet meteen na 6 weken, ik doe er meestal 2 maanden mee, en dan vernieuw ik hem maar weer.

    Ik doe het eigenlijk wel, maar zou eigenlijk niet weten waarom de speen zo snel vervangen moet worden ;)
     
  15. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    mamalieske, Wat fijn om te horen dat het goed gaat met de nutriton.
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Uhmmm ik vervang de spenen alleen als ik er toevallig aan denk, misschien 1 keer per half jaar haha
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja ik had er dus nog nooit aan gedacht om die dingen te vervangen als er geen scheurtjes of zoiets in zaten en toen las ik hier ineens ergens iets over 6 weken... en ik dacht ehhhhh... oja? haha.

    @ Zwangie: met 1 maand zijn wij van 2 naar 1 gegaan haha, zoonlief verslikte zich finaal in de enorme stroom. Maar komt misschien ook wel omdat moedermelk dunner is...
     
  18. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Je 'moet' wel ff rekening houden met het aantal flessen wat je gebruikt.
    Wij hadden nl 4 flessen in gebruik, dát maal 6 maakt dus na 24 weken vernieuwen. Je gebruikt immers niet elke x dezelfde speen.

    En ik ben zooooooooooo happy met mijn banner! Dankjewel!
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Nouu ik heb 2 flessen in gebruik, 1 voor smorgens en 1 voor savonds, maar soms gebruik k dagen dezelfde... Deze week toch maar eens nieuwe spenen halen :oops:

    Blij dat je m mooi vindt Lina! :D
     
  20. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hij is heeeeeeeeeeeel leuk Lina, Mooi gemaakt Sweetangel ;)
     

Deel Deze Pagina