Geen BV gegeven, ook niet geprobeerd en toch erg trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalieske, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is wel het standaardadvies. Je kunt ze wel wat langer gebruiken, maar check ze dan heel goed. Fopspenen bevatten namelijk losse onderdelen die als je ze te lang gebruikt los kunnen raken, en dat zou gevaar op kunnen leveren voor je kindje.

    Bij gewone spenen geldt dat je ze langer kunt gebruiken, als je ze maar wegdoet zodra je kloofjes of krasjes ziet. Mijn dochter heeft bijna vanaf haar geboorte (nou ja toen ik weer ging werken) uit dezelfde 3 newbornspenen gedronken. En ook nu zien ze er nog helemaal gaaf uit (Avent).
     
  2. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Na vier jaar nog steeds Dirksmama? Zo hé...
    Daarom heb ik ze nog niet vervangen, ze zien er nog picobello uit... beetje zonde vind ik het dan...
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar goed ik vrees dat ze hier alleen nog voor de pop gebruikt gaan worden :cry:
     
  4. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dames graag advies Isa drinkt lekker met de nutritron door haar flesje heen gemixt, maar ik heb het idee dat ze af en toe nog wat meer lust als het geen wat ze nu krijgt. Maar ze krijgt al zo veel.

    Gisteren had ze bv:
    4.00 uur 85cc
    8.30 uur 130cc
    11.45 uur 80cc
    14.45 uur 135cc
    17.45 uur 135cc
    20.50 uur 130cc
    1.50 uur 130cc

    Is dit niet wat veel voor een kindje van 4 kg?
    En geloof me ik prop er niets in dit gaat er vlotjes in.

    Ooh ja dat langere slapen tussen 20.50 uur en 1.50 uur komt omdat ze van 17.45 tot 20.50 wakker is geweest.... ze maakt haar eerste sprongetje door en wil dan niet slapen maar knuffelen.
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja dat is idd wel vrij veel, vooral veel flessen op een dag.
    Hadden we hier ook, vooral bij Jennifer. Ik ben toen de flessen iets gaan ophogen en toen was ze veel langer tevreden na een fles.
    Hierdoor zaten wij bij anderhalve maand al op 5 flessen.
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Kindjes van die leeftijd mogen toch 7 flessen hebben?
    Of ben ik het nou al helemaal verleerd? ;)
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou jij slaat de spijker op zn kop! :p :p
    Echt een maffia! Als je er niet bij hoort wordt je afgemaakt. Hier zozeer niet letterlijk maar figuurlijk wel degelijk!
     
  8. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    We vinden elkaar toch nog steeds wel aardig gelukkig! :)
     
  9. Sanny

    Sanny Niet meer actief

    Ik was vanmiddag bij t CB en Nova weegt 5950 gram :confused:
    Die vrouw was heel erg tevreden en zei ze groeit prima(was al bang dat ze zou zeggen dat ze op dieet moest ofzo ;) ).
    Ze krijgt nu 6 flessen van 150 en mag nu overgaan op 5 flessen van 180cc. Ben blij toe, Nova is er echt aan toe, als de fles op is heeft ze echt zoiets van waar blijft de rest en wat langer tussen de fles kan ze prima hebben.
    Maar ze is dus precies 1 kilo aangekomen in 3 weken tijd, volgens mij zit er slagroom in die friso :)
     
  10. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    So hé super dat Nova zo goed groeit.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd mogen ze inderdaad gewoon 7 flessen krijgen. Ze zijn alleen wel een beetje groot.

    De vuistregel is 115 (min) 150 (max) per kilo gewicht per dag.

    Met 7 voedingen kom je dan op het volgende sommetje:

    115 (150) x 4:7 = 65-85 cc per fles

    Maar je hebt natuurlijk een poos gerommel gehad omdat het drinken zo snel ging kan best zijn dat ze even met een inhaalslag bezig is omdat het nu gemakkelijker gaat met de nutriton.

    Er zijn een paar dingen waar je op kunt letten:
    1. speen niet in de mond doen, maar met de speen om het mondje aaien tot ze toehapt, daarmee stimuleer je haar natuurlijke reflexen
    2. halverwege de fles een boer/verschoonpauze inlassen
    3. het liefst voeden met een newbornspeen (eventueel ander merk proberen)
    4. dop er stevig opdoen
    5. ietsje meer nutriton
    6. als ze vooral wil drinken kun je per fles maximaal 10cc extra water geven
    7. voeden op verzoek: fles aanbieden en laten drinken wat ze wil, zodra ze gaat sabbelen en klaar is met drinken fles weg (dus geen restje geven) en noteren hoeveel ze op heeft, volgende fles aanbieden als ze zichzelf meldt, op dezelfde manier. Je houdt dat vooral in de gaten wat ze totaal per dag drinkt, de hoeveelheid per voeding kan verschillen. Per dag zou ze met dit gewicht ongeveer 600 cc mogen. Maar ze groeit nu natuurlijk snel, dus reken dan gewoon uit met het sommetje 150xgewicht wat je straks per 24 uur kunt geven.
     
  12. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dank voor de tips, maar de meeste die ik nu krijg volgen we al braaf, we schrijven alles op, er word niet gepusht de speen is voor kleintjes, op verzoek voeden, het tussendoor boeren enz enz
    Ik denk dat ik dan maar eens 10cc extra water ga toevoegen.
    Het punt is gewoon als ze wakker word heeft ze honger een kwartier rekken lukt dan nog wel maar langer ook niet.
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O ja dat is echt heel lastig. Ik hoop dat een beetje extra water helpt. Anders kun je kijken of je iets meer nutriton erdoor kunt doen, dan moet ze wat harder werken en doet ze wat langer over de fles.
     
  14. @ Kathy
    Julie is nu 2.5 maand en ik heb nog geen enkele fopspeen weggedaan. Ze heeft 5 fopspenen in omloop en zo vaak gebruikt ze die ook niet dus echt 'versleten' zullen deze nog niet zijn.
    Ik geloof wel dat deze na een tijdje aan vervanging toe zijn maar ik geloof ook dat je die 6 weken met een korreltje zout moet nemen, het is en blijft verkoop hé! :)

    Ohw, ik heb hier iets gelezen over hangborsten, wel, ik kan u (tot grote spijt van sommige mensen blijkbaar ;) ) meedelen dat na een zwangerschap waarin ik 28 kg ben bijgekomen en meteen FV gegeven heb mijn borsten er nog steeds zo stevig zijn als voordien! :thumup:
     
  15. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat is mooi, Julieke (en dat meen ik, mij spijt niets ;))!
     
  16. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Julieke, Dan wil ik wel even kwijt dat ik ook na nu in totaal bijna 3 jaar bv nog steeds geen hang tieten heb :):):)

    Het heeft met de elasticiteit van je huid te maken. en met niks meer en niks minder. Het is bepaald door moeder natuur wie hangborsten krijgt en wie niet.
     
  17. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ooh over hangborsten, die heb ik niet. Wel zijn ze natuurlijk minder rond en stevig als in de zwangerschap maar het gaat nu weer meer richting pre zwangerschaps-borsten ;) In verhouding dus en parmantig wijzend naar voren.... de potloodtest doorsta ik zonder enige moeite :)

    Isa is gelukkig weer op het juiste schema, 1 schepje nutriton extra heeft geholpen ze zit nu op 6 flessen van rond de 100 á 120 cc.
    Na even terug kijken in ons notitieboekje heeft ze maar 2 dagen echt enorm veel gedronken, en toen was ze ook een beetje van slag, troostdrinken neem ik dan maar aan dat het geweest zal zijn.
     
  18. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Hangborsten heb ik niet gehad. En tijdens de zwangerschap zijn ze ook niet gegroeid. Perfect dus. Zal wel met de operatie te maken hebben gehad. Maar dát wisten ze niet zeker.

    Hoe 'zwaar/licht' zijn jullie wondertjes?


    Glenn is nu bijna 11kg en 74.5 cm. En dát voor een prematuurtje! Hij is dus helemaal ingelopen. Mijn stoere vent.
    Ik reageer later weer op jullie hoor, maar zag maten en kilo's voorbij komen.
    Glenn gaat zo met zijn papa douchen, kan ik alles klaarzetten voor ná het douchen. Dan kan Glenn eten en naar bed. Dus zo rond 13:00 uur hóóp ik ff tijd voor mezelf te hebben dat ik kan douchen en aankleden.
     

Deel Deze Pagina