Geen BV gegeven, ook niet geprobeerd en toch erg trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalieske, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja, erg eigenlijk he...
     
  2. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Meiden, hier zakt mijn broek van af!

    Om het nog maar eens te benadrukken:

    WIJ ZIJN TROTS OP HET FEIT DAT WE GÉÉN BV HEBBEN GEGEVEN EN HET OOK NIET GEPROBEERD HEBBEN!!!!!

    Duidelijk?

    Moet er ook niet aan denken dat Glenn moedermelk zou krijgen van een andere vrouw! Ieuwwwwwwwwwwwwwwww.
    Nee, FV!
     
  3. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    =D>
     
  4. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Gatverredamme, nee! Het idee alleen al, te idioot voor woorden!
     
  5. Niet meer actief

    Als ik heel eerlijk ben, vind ik het raar als iemand zegt dat ze er trots op is dat ze geen bv gegeven heeft en het ook niet geprobeerd heeft ..... :-k
    Ik vind het niet iets om op trots op te zijn hoor. :-s
    Volgens mij willen een paar meiden een discussie uitlokken.
     
  6. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Waarom zouden ik en anderen met mij er niet trots op mogen zijn dat we nooit BV hebben gegeven?
    Jij wilt hier de discussie uitlokken denk ik, nou je krijgt hem.
    Het is van opmerkingen zoals jij die maakt, dat ik kotsmisselijk wordt. JIJ vindt BV geweldig en dus moet iedere vrouw aan de BV. Respectloos noem ik dat. Nogmaals, lees de topictitel en BV op naar het BV subforum aub. Als je mensen wilt bekeren ben je hier aan het verkeerde adres.
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Linda, reacties blijven geven terwijl het al duidelijk is dat de meiden hier juist géén zin hebben in die eeuwige discussies met bv mama's.... dát is pas discussies uitlokken.
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Zie je nou dat je je ALTIJD moet blijven verdedigen omdat je op dit soort opmerkingen niet zit te wachten.
    Ik ben nu blij dat Glenn bijna 1 jaar is en dus baby af. Niet om het feit dat ik Glenn niet leuk vond als baby, integendeel.
    Maar die eeuwige strijd die je krijgt als je FV geeft.
    Zucht.

    Ennuh.......... hoef idd niet bekeerd te worden.

    Brenda: dankjewel meid!

    Op dit topic:

    FV RULES!!!!!
     
  9. Niet meer actief

    Dag Linda, om heel eerlijk te zijn, denk ik inderdaad dat jij hier de discussie los wilt peuteren, want het is niet eerlijk van je om dit te zeggen. je moet iedereen echt in zijn waarde laten om heel eerlijk te zijn. Je mag trots op zijn dat je BV hebt gegeven, maar je moet ieder wel in de waarde laten of zij wel of geen bv heeft gegeven.

    En ik merk wel dat er echt een taboe is wat betreft het niet geven van BV. Ieder heeft daar zo zijn eigen redenen voor. De een kan het wel en de andere totaal niet.

    Het is sneu dat het zo moet gaan en vooral sommige bv mama's kweken bij mama's die kv geven echt een schuldgevoel... als jij je als bv mama zon super mama voelt so be it! Maar de kv mama's mogen ook trots zijn op alles... en die voeding is ook goed! Bv is altijd beter dat zal ik niet zeggen, maar KV doet er niet veel onder meer!

    Sorry moest dit even kwijt!
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat klopt niet hoor. Moedermelk bevat alle vitamines die een kind nodig heeft. Een kind dat volledig op verzoek en exclusief borstvoeding krijgt komt niets tekort. Dat er toch geadviseerd wordt om vitamines bij te geven komt omdat een kind dat niet volledig en exclusief gevoed wordt in heel zeldzame gevallen wel een tekort kan krijgen. Het is dus een advies 'voor de zekerheid', maar NODIG is het het niet!

    Te weinig voedingsstoffen in melk hoor je vaak zeggen, maar dat is dus iets dat niet bestaat (ja, OK eens in de 300.000 keer ongeveer kan het wel). Meestal is de oorzaak dan een verkeerd borstenmanagement. Iets dat simpel te verhelpen is.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, en als je een bloedtransfusie nodig hebt dan neem ik aan dat je ook liever bloed van een koe hebt?
     
  12. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Lina en Patricia: waarom vinden jullie het zo raar om donormelk te gebruiken? Ikzelf had het graag gegeven aan mijn zoon, maar helaas was het zo snel niet voor handen en toen het wel kon was het niet meer nodig.
    Maar ik begrijp niet zo goed wat er zo vreemd aan is eerlijk gezegd.
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kunstvoeding geeft en de borstvoeding (om welke persoonlijke reden dan ook) overslaat, dan WEET je toch wat je je kind geeft?
    Dan hoeft je broek toch niet af te zakken als je de feiten nog een keer in een lijstje ziet staan?

    Wees gewoon trots op wat je doet en zeur verder niet!
     
  14. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nou het spijt mij zeer, maar ik zou ook niet kiezen voor donormelk.

    En waar slaat die opmerking nu weer op van een bloedtransfusie :confused:

    Ik merk inderdaad dat het een giga strijd is hier, Jammer :(
     
  15. Niet meer actief

    heb al een pb gedaan... want dit slaat werkelijk alles... laat ieder in zijn waarde dames. En de bv mama's gaan gewoon weer terug naar de trots van hun topic... en de kv mama's blijven gewoon hier... en hou het gewoon gezellig onder elkaar dames, want ieder heeft zijn mening erover en ieder is trost op zijn of haar kindje met bv of kv en dat is je goed recht.

    en daarnaast wordt hierdoor weer een taboe gevormd wat betreft het wel of niet geven van kv en dat is jammer.

    de bv mama's mogen zeer zeker super trots zijn op hun kunsten van het geven van bv. Maar de kv mamas mogen ook zeer zeker trots zijn op het feit dat hun kindje super goed groeit en gezond is zonder bv (en sommige kindjes wel met een beetje bv) en ieder wilt daar hun eigen mening over geven, maar laten we wel wezen iedere kv mama hoeft echt niet op de ins en outs gewezen te worden hoe "slecht" KV wel niet is door de bv mama's want dat weten we allemaal net zo goed.

    Dus dames, keep it cool.. en klets gewoon weer ieder bij zijn eigen topic verder en doe weer lief tegen elkaar ;)

    Groetjes,
    Brigitte
     
  16. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Moet je horen wie het zegt :rolleyes:
     
  17. wannie

    wannie Niet meer actief

  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mijn hemel, wat een gezeik zeg.
    Laat de moeders die hun kindje fv geven toch gewoon in hun waarde zeg.

    Iedereen doet wat het beste is voor hun kind.
    Waar of niet?
    De 1 zweert bij BV en de ander bij FV.

    Waarom worden wij (fv moeders) dan zo veroordeeld?
    Beetje jammer dit zeg.

    En die opmerking over die bloedtransfussie zeg meer over jou dan over ons!
     
  19. Niet meer actief

  20. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Mijn rea op bloedtransfusie? Dat heb je nodig om je leven te redden en/of aan te sterken! Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met BV of FV te maken.

    Zo.........kunnen we nu weer gewoon over FV praten aub!
    Dan kan ik mijn broek weer ophalen. ;)
     

Deel Deze Pagina