Geen BV gegeven, ook niet geprobeerd en toch erg trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalieske, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn hemel zeg! Hebbn sommige mensen werkelijk niks anders te doen dan discussie's uit te lokken?

    Ik ben een bv mama maar geef geen oordeeel aan een fv mama. Die hebben daar nl net zo bewust voor gekozen als een bv mama. Dat men het dan niet eens is met de motieven voor fv is hun probleem. De fv mama's geven toch ook niet af op de motieven van de bv mama's.
    Laat elkaar toch gewoon in hun waarde.
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij bloeddonatie en melkdonatie gaat het om het zelfde proces. Alleen word je bij melkdonatie nog strenger getest.

    Waarom vinden mensen melk van een ander mens raar en bloed van een ander mens niet? Waarom is bloed van een ander dier raar, en bloed van een ander mens niet?
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als je daar zo benieuwd naar bent, start een topic zou ik zeggen...
     
  4. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dirksmama: het topic gaat over trots zijn op fv geven. Niet over bloed of melk donoren!
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Erg jammer dat een topic als dit weer uitdraait op hoe goed bv wel niet is, en hoe slecht wij als fv mamas wel niet zijn dat we ons dat kindje "onthouden". Wat een bullshit!

    En mijn dochter moedermelk van een andere vrouw geven? Nee bah daar zou ik ook echt niet aan beginnen, het idee alleen al! :-&

    Mijn kindje doet het super op de flesjes, is gezond en is een echte lachebek, dus ik ben TROTS!
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Om het maar even ontopic te houden:

    Merken jullie ook dat de schepjes van Friso verschillend zijn?
    De roze is kleiner dan de blauwe die in de bewaarbus zat.
    Ik bewaar de bus wél. Je weet nl nooooooooooit wanneer ik weer zwanger mag zijn, mag bevallen én weer voor FV ga.
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb er geen ervaring mee Lina, ik gebruik geen Friso maar Nutrilon, en daar zijn de schepjes altijd hetzelfde.
     
  8. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik vind het dan weer jammer om te zien dat sommige dames aan BV beginnen maar zo "gemotiveerd" zijn dat ze wel een flesje rose of wijn achterover tikken, en het dan raar vinden dat hun kindje 2 dagen ziek is....
    En ja ik heb dit van de week met eigen ogen mogen aanschouwen, en ik zeg dan op mijn beurt dan maar beter niet aan BV beginnen en niet bezwijken onder de druk van de media, vk en gyn's. Maar je eigen keuzes maken.

    Overigens valt mijn reden dan onder de noemer: ik wil mijn lijf terug na 9 maanden, want dat lijf had medicatie nodig.
     
  9. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Fout gedacht ik maakte dus bewust de keuze het niet te doen, ook al werd ik door jan en alleman gepusht het wel te doen.
    Dat is toch ruggengraat hebben vind ik dan.
    En niet zoals de moeder die ik in mijn bovenstaande reactie beschrijf, wel lekker een flesje rose weg tikken en dan het raar vinden dat je kindje 2 dagen ziek is.... nee dan ben je goed bezig met de gezondheid van je kind.
    chapo hoor als je dan bv geeft! Echt zal je kind je dankbaar voor zijn.
     
  10. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je moet gewoon doen waar jij jezelf het beste bij voelt.
    Mijn zus en een vriendin van mij die hebben de eerste weken met tranen in de ogen en pijn borstvoeding gegeven. Ze vonden het verschrikkelijk.
    Het lukte niet en het kindje viel alleen maar af, deed pijn.
    Ze waren helemaal in de stress slecht slapen en grote kringen rond de ogen..

    Tja wat wil je dan vraag ik me af?
    Ze keken er verschrikkelijk tegenop als hun kindje weer wakker zou worden.. Lijkt me geen gezonde zaak.
    De stress slaat over op je baby.. Die reageerd erop..

    Waar moet je dan trots opzijn? Dat je je hele kraamweek hebt verknoeit?
    Dat je al een soort antipathie krijgt voor je kind van: voor jou moet ik dit doen?

    Ik wil genieten, en ik kies bewust voor KV.
    Ik wil een goede en relaxte moeder zijn die er is voor haar kind als dat nodig is, en niet een schrik reactie oproepen.

    Maar er zullen vast mensen zijn die dit niet begrijpen, tot ze het zelf gaan meemaken.
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik veroordeel niemand, wil iedereen in zijn waarde laten, wil niemand een schuldgevoel aanpraten of bekeren tot bv. Heb ik al vaker gezegd.

    Maar waarom word ik daar dan wel van beschuldigd?

    En mag ondertussen wel vanalles gezegd worden over bijvoorbeeld donormelk? Dat dat te idioot voor woorden is bijvoorbeeld?
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    @ stranger
    Mensen voelen zich vaak aangesproken door bepaalde opmerkingen. Het is maar net hoe die persoon het leest. Je kan het allemaal heel goed bedoelen alleen komt het verkeerd over bij een ander.
    Als mensen zich aangevallen voelen zijn ze vaak niet zeker van hun zaak en denken zich te moeten verdedigen.

    Jij voelt je goed bij borsvoeding, helemaal goed, anderen kunnen zich vinden in KV, ook goed.
     
  13. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik vind dat trouwens geen idioot iets mijn oma heeft vroeger regelmatig haar bv naar het ziekenhuis gebracht. Mij zul je er nooit wat negatiefs over zien zeggen. Maar ook donormelk is een keuze die je kan maken, en de mijne was het niet
     
  14. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    @ mamalieske, ik ga je een pb sturen.
     
  15. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb ook bewust gekozen voor FV.
    Ondanks dat ik een alleenstaande moeder ben, heb ik de knoop meteen al doorgehakt!
    En als ik zie dat mijn dochter het goed doet op FV. , heb ik geen seconde spijt!

    Tegenwoordig is FV. zo streng gecontroleerd, dat ze geen 'troep' verkopen, en dat is wel een prettig idee..

    Ook vind ik voor mezelf belangrijk dat ik kan zien hoeveel mijn dochter drinkt, aangezien ze het de eerste dagen vrij zwaar heeft gehad, en niet wou/kon drinken.
    En als ik zie hoe goed zij het daarop doet, en dat ze goed groeit etc. ben ik meer dan trots dat ik FV. geef..

    Ik vind vrouwen die wel BV. geven doorzetters, maar ik zou het niet na doen..
    Aangezien het zo al zwaar genoeg is ( alleen 24/7).

    Vrouwen die bewust voor FV. gaan, vind ik ook vrij sterk in hun schoenen staan, en het is toch wel een keuze die je overwogen hebt ( je zit over beide na te denken, zowel voor als nadelen ;) ).
     
  16. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik zeg toch niet dat het "vreemd" IS? IK vind het een vies idee, MIJN mening dus. Nou heb ik sowieso niks met bv, maar als ik het had willen geven en het was niet gelukt had ik zeker géén donormelk gegeven. Kom op zeg, vind dat echt iets van voor de oorlog hoor. Met alle respect voor de mensen die het wel doen hoor, maar ik vind het een heel vies idee.
     
  17. simalex

    simalex Bekend lid

    Tja, ook ik kan het niet laten om mijn menig te geven over dit topic. Laat ik beginnen dat ik niemand wil kwetsen of belasten met mijn mening, maar slechts mijn visie op voeding wil geven.

    Ik denk dat een moeder die goed bewust nadenkt over voeding, daar 100% achter staat, bij definitie een GOEDE moeder is, of zij nu BV of FV geeft. Want zij heeft er immers goed over nagedacht en staat 100% achter haar keuze en zal dit ook uitstralen naar haar kindje. En een gelukkige moeder geeft een gelukkige baby.

    En als 'pasgeboren' ouders krijg je altijd kritiek/goed bedoelde adviezen en wordt je altijd onzeker gemaakt.
    Wildvreemde mensen die zomaar in de kinderwagen graaien omdat ze ligt te huilen "Ze heeft honger HOOR",
    Als je na 4 uur je kind wakker maakt... "Moet ze nu alweer drinken? Ze slaapt toch lekker? Volgens mij heeft ze geen honger",
    Als ze TE vroeg wakker wordt gemaakt door allemaal enthausiaste mensen boven de kinderwagen, en door vermoeidheid in slaap valt onder de voeding en dan na 1 uurtje weer huilend wakker wordt: "Heeft ze wel genoeg gehad?" "Heb je nog wel genoeg voeding?"

    Ik wil graag BV geven, dus dit duidelijk aangegeven. Ook in het ZH waar ik met 34w3d werd opgenomen met gebroken vliezen. Gewoon omdat dit mij een mooie natuurlijke manier van voeden lijkt en juist prematuurtjes kunnen wel wat extra afweer gebruiken...
    Dus ik was erg gemotiveerd en stond er met 100% achter. Jammer genoeg kreeg ik niet de begeleiding vanuit de verpleging die ik graag gewild had. Yildou werd pas 3 uren na de geboorte aangelegd, ik mocht snachts niet op de afdeling komen om te voeden, ze MOEST binnen 30 minuten weer terug in de couveuze omdat ze anders te moe werd, ze werd gewogen (ze is 1 x zelfs 35 gr afgevallen tijdens de bv? :rolleyes: ), ik moest voeden in een ruimte met 16 couveuzes (+bezoek), we werden constant gestoord door de verpleging, ze dreigden zelfs met de sonde als ze nog genoeg dronk (omdat waarschijnlijk nog minder tijd koste voor de verpleging). Gelukkig werd ik thuis wel goed begeleid door de kraamhulp.

    Maar je doet het nooit goed genoeg. Yildou krijgt inmidder 2 x fles en 2 x borst omdat weer werk. Aan de ene kant krijg je commenttar dat ik nog STEEDS bv geef, aan de andere kant waarom ik zo ego ben en het niet voor mijn kind over heb om te kolven. En dan is er ook nog eens heel weinig info te vinden over hoe je moet afbouwen en hoe je beste kunt combineren....
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mag je best *vinden*, maar zeg dan niet dat het vies IS, maar dat jij het een onsmakelijk idee vindt!
    Net zoals anderen het een vies idee vinden om hun kind chemisch bewerkte koemelk te geven. Is dan toch hetzelfde?

    Er zijn kinderen die zonder moedermelk van hun eigen moeder of een andere moeder dood zouden gaan. Die hebben die melk heel hard nodig.
    (prematuren met necrotiserende enterocolitis)
    Dat geldt gelukkig niet voor normale gezonde babies, want die doen het goed op alles wat hun moeder ze met liefde geeft. En dat een moeder de voeding met liefde geeft is het belangrijkste!
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jij hebt gewoon gedaan wat je wilde. Prima toch?

    Als je wel bv had willen geven, dan had dat ook gekund, omdat prednison namelijk wel samen kan met borstvoeding (ook al staat in de bijsluiter van niet). En borstvoeding helpt in zekere mate darmproblemen tijdens de volwassenheid voorkomen. Maar dat is kennis waar je verder weinig mee doet. Jij wist dat je het gelukkigst werd met je kindje op de fles. En dat is goed gelukt. Mooi toch?
     
  20. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Je moet wel lezen Dirksmama! Ik zeg ook niet dat het vies IS, ik zeg dat ik het een vies IDEE vind! En dat is dus MIJN mening. Ik heb een beetje het idee dat jij alleen hier op het forum bent om andere mensen de les te lezen. Jij mag ook je mening geven, maar al jouw reacties tot nu toe vind ik erg betweterig overkomen. Heb je niks beters te doen ofzo?
     

Deel Deze Pagina