Om even op het topic terug te komen: ik vind het een beetje jammer dat er staat 'toch' erg trots. Alsof je eigenlijk niet trots mag zijn. Betere titel was toch geweest: Geen BV gegeven EN erg trots!?
Gaan we nou op alle slakken zout leggen Dirksmama! Meiden, ik wil echt niet de baas hier uithangen of zeggen wat je wel of niet moet doen. Maar het lijkt mij écht het beste om Dirksmama te negeren. Aktie is al ondernomen naar de mods.
dat is maar net hoe je het leest ze heeft geen bv gegeven en het ook niet geprobeert en toch is ze trots op haar zelf
Ik vind bloed van een ander mens ook goor. Melk van een andere moeder, nee, zou ik ook nooit voor kiezen. Flesvoeding is prima voeding hoor. Niks mis mee. Mijn kleine groeit als kool. Mijn oudste heeft ook maar 2 wkn borstvoeding gehad en is tot haar 2e jaar zelfs nooit ziek geweest. Dat zegt dus ook niks. Ik begrijp het gedram niet over borstvoeding. Mijn verloskundige, kindersarts en wijkverpleegkundige hebben er zelfs niet over gezeurd dat ik overging op KV.
Nee hoor, want ik ben het in principe helemaal eens met Mamalieske! Als moeder ben je gewoon trots op jezelf en je kind en het soort voeding hoort daar geen verschil in te maken.
Ik denk dat je gelijk hebt, *negeert Dirksmama vanaf nu*. Volgens mij doet ze het er gewoon om. Ff lekker de boel hier op stang jagen ofzo.
Hihihihi, dankjewel Manuela! ( ik wilde hier ook op reageren, maar deed het niet) Sorry, liet me even meeslepen. Zo..................streep eronder! ********************************************************************
ik krijg het idee dat dirksmama proffesor is ? ik zie dat je overal een antwoord op weet en prednison is ten strengste verboden bij bv prednison zouden ze helemaal moeten verbieden want het ruineerd je lichaam helaas kunnen sommige niet zonder maar het is troep! heb meerdere patienten gehad en gezien wat prednison met hun deed
nou nou dames, jullie zijn zo in de ban van alles dit schiet niet op! Jullie lezen het verhaal van Simalex niet eens :thumbdown: zij geeft als bv mama een normaal antwoord... en jullie lezen er allemaal gewoon echt overheen! Als jullie daar nu eens antwoord op gaven ipv op die onzin te reageren...... Ik hoor hier niet thuis op deze topic, maar ik vind het jammer dat het zo moet hoor..... maar als jullie ook niet meer kunnen reageren op iemand die haar verhaal doet over haar kindje en haar mening geeft dan is het maar misschien tijd om er gewoon weg helemaal een slot op te laten zetten door de beheerders, want dit gaat werkelijk nergens meer over... Sorry moest er toch nog even op reageren! @simalex! Ik vind het knap van je, en kende jouw verhaal niet eens op die manier! en voor een prematuurtje heb je helemaal gelijk, die hebben echt die weerstand nodig om op te bouwen, en dan is BV het beste... en mooi knudde van het zh om zo ermee om te springen, maar we kletsen wel bij de mei mama's verders.... is het tien x gezelliger
Simalex. Ook Glenn is als prematuurtje geboren bij 35 weken. Dus 4 dagen later dan jouw wonder. En bij Glenn hebben we gelijk FV gegeven. Vind het knap dat jij dus én én doet ipv óf óf. Ieder het zijne. Of in dit geval: ieder het hare.
Kun je zo nazoeken op het forum van Prof. Thomas Hale van de Universiteit van Texas. Hij is de samensteller van het standaardwerk op het gebied van medicatie en lactatie, en wordt wereldwijd geaccepteerd als DE authoriteit op die gebied. En in bijsluiters staan wel meer vreemde dingen, die de fabrikanten er voor de zekerheid maar opzetten. Zo is er een medicijn dat wordt voorgeschreven om een moeder meer melk te laten maken - in de bijsluiter staat dat het niet samenkan met bv (kan dus wel). En ja, Prednison is helemaal geen prettig medicijn, maar het is wel fijn dat het er is. Ik ken mensen die hun leven er aan te danken hebben.
Loran; knap hoor, zo als alleenstaand moeder, ik kan me goed voorstellen dat in jouw situatie helemaal de voordelen van FV opwegen tegen de eventuele nadelen. Hoe komt het dat Naomi een zware start heeft gehad? Simalex; erg hoor, dat een ziekenhuis zo omgaat met jouw wensen. Je zou toch verwachten dat ze juist daar een goede begeleiding in geven. Hebben zij dan geen certificaat? Dirksmama; ook als zou die prof. Hale dan De autoriteit zijn op dit gebied, dan nog blijf ik me afvragen waarom het dan in de bijsluiter staat dat het niet mag. Het blijven (zware) medicijnen en ik zou het risico niet willen nemen dat dit ook bij mijn kindje terecht KAN komen.
In een heleboel bijsluiters (ook bijvoorbeeld paracetamol!) staat dat het niet kan. De fabrikanten zetten dat er in om eventuele claims te voorkomen. Gewoon om zich in te dekken dus. Als je medicatie moet nemen terwijl je bv geeft, dan kan je arts of apotheek in het Repertorium opzoeken of het kan. Bij twijfel kun je een lactatiekundige contacteren die het opzoekt in Hale. Of je arts kan faxen met de afdeling Teratologie van het RIVM. Die hebben alle up-to-date informatie over medicatie en lactatie zo voorhanden. Als je zelf iets wilt zoeken, op de site van borstvoeding.com staat een hele lijst medicijnen, met daarbij een classificatie. L1 betekent: volkomen veilig, L2: kan, maar let op, L3: kan, vooral als het de gezondheid van de moeder ten goede komt, maar baby moet wel in de gaten gehouden worden, L4: niet doen.
Simalex, het zelfde heb ik in het ziekenhuis meegemaakt met mijn jongste. Iedere vpk had weer een andere mening, nooit rust om je heen, en inderdaad ook, tijdens een voeding (waarbij ze duidelijk dronk) afvallen. Dat een weegschaal ook wel eens liegt, nee dat kon niet... En ja, als je dan eenmaal wat verder bent, WAT je ook doet, je doet het nooit helemaal goed! Mooie naam trouwens, Yildou!
Sorry je hebt gelijk... en dank je wel voor je uitleg. Alleen ben ik nog steeds wel nieuwsgierig waarom je het een vies idee vindt?
Kan ik denk ik niet echt uit leggen, is gewoon een gevoel. Waarschijnlijk komt dat omdat een baby in de meeste gevallen de bv rechtstreeks uit de borst drinkt, wat uiteraard heel normaal en natuurlijk is. En die donormelk komt uit een andere vrouw haar borst. Dat vind ik een onsmakelijk idee. Misschien had ik het niet vies moeten noemen, maar dat was mijn eerste gedachte.
Ah... ok... Ik vind het een mooi idee, dat iemand haar melk voor mijn kindje zou willen doneren. Denk erover om ook zelf te gaan doneren. En ik zou zonder twijfelen donormelk gebruiken mocht het nodig zijn. Mij maakt het trouwens niet uit dat je het vies vind en noemt, da's toch je mening...
Dit is wel even off-topic, maar ik moet dit echt even kwijt. Ik zie dagelijks zeer zieke mensen aan de balie bijvoorbeeld met Reuma of Leukemie. Prednison (prednisolon) is een van de meest belangrijke ontstekingsremmers die er ter wereld zijn. Duizenden mensen zouden een veel ondraaglijker leven hebben, als dit geneesmiddel er niet zou zijn.De bijwerkingen , die per persoon verschillen, zijn niet prettig,maar dat weegt vaak niet op tegen de effectiviteit. Ik vind het schandalig , dat jij als Moderator zo'n opmerking plaatst, vanuit het perspectief *omgeving*. Duizenden mensen hebben namelijk geen leven zonder dit geneesmiddel! Als je geen verstand van zaken hebt, doe dan niet alsof je dit wel hebt.Het zou wat zijn als ik dit( prednison zou verboden moeten worden) elke keer aan een patient zou vertellen die weer een prednisonkuur krijgt. Schandalig! Ik wilde je dit eerst pb-en maar ik vind dat iedereen dit moet lezen. On-topic. Iedereen moet zich goed voelen bij de voeding die zij aan haar kindje geeft. Dan hebben we blijde moeders. Simalex: petje af hoor meid, je hebt het prima gedaan, en doe je nog steeds trouwens!