Ik heb eerst bv geprobeert en vondt het moeilijk om het niet meer te doen maar het liep zo hard terug en moest heel veel gaan bijvoeden. Maar het gaat super met mijn mannetje op fv! Hij is nu 4 maanden en met drie en halve maand woog hij 8025 gram en 67 cm, dus flesvoeding is gewoon goed voor je kindje! Ik vindt het zelfs knap van de vrouwen die er voor kiezen. Je krijgt zoveel kritiek als je geen bv wil gaan geven! Dus jullie mogen trots zijn op jezelf! (niet verkeerd op vatten bv dames! Vindt het ook knap dat jullie het vol houden de bv! Ik werd op den duur gek van het kolven na 4 uur nog maar 40 cc uit 2 borsten heb daar echt geen geduld voor geloof ik)
Dames, een keer een waarschuwing, laat ieder in zijn eigen waarde! Als dit niet mogelijk is sluit ik t topic.
Beetje jammer dat dit weer een een tweestrijd wordt tussen fv en bv mama's Bij velen opmerkingen van bv mama's krijg ik een gevoel alsof ik met jehovah's getuigen te maken hebt. Hun geloof (BV) opdringen. (lees: niet alle bv mama's maar een paar hier). Ik merk zodra een topic wordt gestart over fv dan komen de bv mama's met hun adviezen maar als een topic wordt geopend over bv dan lees ik iig nooit dat een fv mama zich opdringt. We zijn allemaal mama's van lieve kindjes, we doen allemaal waar we zelf zin in hebben. Er zijn duizenden vrouwen die roken tijdens zwangerschap of bv of drinken dat is pas slecht en gevaarlijk voor je kind. Niet of je kind wel of geen bv krijgt. Ik vind het altijd zo jammer dat zulke topics uit de hand lopen want het slaat werkelijk waar nergens op alsof je als bv mama beter bent voor je kind. Ik heb 6 maanden bv gekregen maar wel tig ooronstekingen enz dus het is geen garantie op een betere of gezondere leven. Laten we elkaar niet adviezen opdringen en helemaal niet in een topic waar NIET gevraagd wordt om adviezen. We weten nu wel dat BV de allerbeste voeding is voor je kind maar kap er gewoon mee met opdringen. Ik heb gelukkig irl nooit problemen mee dat ik nu kv geef maar misschien omdat ik gewoon echt laat zien dat je met mij niet moet fokken want ik bemoei me ook niet met andersmans opvoeding.
Hallo Dames, Ik snap ook niet waarom er altijd zoveel discussie is over bv en fv, het gaat er toch om dat je kindje te eten krijgt. Het is belachelijk als mensen daar over gaan zeuren. Zeker als men dan zegt dat bv 'beter' is, nou geloof me in de fv van hier zit meer dan in een borst in afrika. Dus wat nou beter. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt en je niets van anderen aantrekken! En vooral: Genieten van je kindje! Groetjes Safian
Ik ben een mama die haar kindje fv geeft en ik vind mezelf een goede moeder hoor! Kian groeit goed, eet goed dus wat wil ik nog meer!
Naja ik wilde van mijn kindje geen cortisone stuiterbal maken. Van prednison word je namelijk nogal hyper, en daarbij slik ik diverse andere medicatie waarin hormonen zitten die niet samen gaan met bv. Aangezien het nooit aangetoond is dat het geen kwaad kan heb ik dus dat risico niet willen lopen met mijn kindje, en om zomaar te roepen dat bv colitus ulcerosa (dat heb ik dus) te voorkomen is door bv te geven .... daar sla je de plank finaal mee mis. CU is namelijk een erfelijke chronische darmaandoening en die is niet te voorkomen als je drager bent..... ook niet door BV te geven. Dus lees je eerst in is mijn advies, als je graag kennis met me wilt delen Misschien dat ik het dan serieus wil lezen zonder te hoeven lachen. Overigens krijg ik ook wel eens remicade voorgeschreven dat is dus met L4 in je lijstje terug te vinden.....
Dank voor de duidelijke uitleg Deb, bv en prednison gaat dus echt niet samen. Komt er nog bij dat als ik echt ziek ben ik zo slap ben als een todje en dan echt de kracht niet kan opbrengen om dag en nacht de voedingen te doen. @simalex, knap dat je ondanks alle tegenwerking van het ziekenhuis toch hebt door kunnen zetten! Jammer dat jij niet de begeleiding hebt kunnen krijgen die iedere nieuw bakken mama verdient! Ik ben dan al blij dat ik me kan douchen zonder moe te worden.
Even mijn mede augustus mama Loran een hart onder de riem steken! Meid ik ben zo trots op je dat je het allemaal maar "ff" voor elkaar bokst, echt ik heb diep respect voor je! Dikke knuffel voor jou speciaal, je meisje moet straks wel enorm veel van je gaan houden want je bent een top mama! (zo die had je verdient) (k)
Dirksmama, ik geloof best dat je het allemaal goed bedoelt hoor, maar hier zieltjes proberen te winnen.... de stuwing is weg ik zit aan zware medicatie, en ik geloof niet dat anderen hier nog een poging gaan wagen de fles uit het raam te gaan gooien en de borsten uit de beha te tillen Dus het lijkt me verspilde moeite. Naja ik ga Isa wakker maken en een flesje maken. Slaap lekker dames
Nou ik ga zo wel de borsten uit de bh tillen hoor, maar dan om lekker te gaan slapen. Isa, geniet van je flesje en slaap lekker
Mamalieske, ik twijfel er niet aan dat jij voor jouw situatie en jouw kind de juiste keuze gemaakt hebt. Ik vind dat je so wie so al trots op je zelf mag zijn dat je het moederscha hebt aangedurfd, want met jouw aandoening is dat echt niet gemakkelijk! Maar het is wel zo dat niet overal ter wereld CU op dezelfde manier wordt aangepakt en ook anders gedacht wordt over eventuele bv bij CU. De *aanleg* ervoor is erfelijk, maar *aanleg* wil ook niet met 100% zekerheid zeggen dat iemand iets krijgt. Er zijn aanwijzingen dat bv van invloed kan zijn op het hebben van CU en de ernst van de aandoening. (voor een wetenschappelijke referentie: Whorwell PJ, et al., "Bottle-feeding, Early Gastroenteritis, and inflammatory Bowel Disease." British Med. Jour. 1 (1979):382 Rigas A, Rigas B, Blassman M, et al. "Breast-feeding and maternal smoking in the etiology of Crohn's disease and ulcerative colitis in childhood." Ann Epidemiol. 1993; 3387-392 ). Maar die aanwijzingen zijn niet 100%. En eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit. Jij wil geen gedoe aan je borsten, en je kind gewoon een fles geven. En dat is toch al reden genoeg? Je wilt het niet en hebt een keuze gemaakt die jij goed vindt voor je kind. Dan maakt een medische reden toch niets meer uit? Want ook als het wel had gekund had je je keuze al gemaakt. Jij wilde fles geven. En wees daar nou gewoon trots op!
pffff zometeen is BV nog HET middel tegen kanker, huppakee de chemo de deur uit en BV erin. Ik geloof voor 200% dat jij achter BV staat, maar blijf er hier niet over doorgaan. Het ene bewijs na het andere verschijnt hier, en wij zijn er simpelweg niet van gediend. Alles is alweer de revu gepasseerd. En nergens, maar dan ook nergens kijken we jullie op jullie keuze aan. Het enige wat ik lees is dat BV mama's in hun omgeving er op aangekeken worden dat ze BV geven. Nu wij in onze omgeving en hier in ons topic(zo noem ik het maar ff voor het gemak om niet te moeten zeggen het forum). Ik hou mijn mening met betrekking tot BV voor me, want daar koop jij niks voor. Maar andersom, ho maar. Alles moet gezegd worden. Hoezo BV maffia, daar hebben we de overheid niet voor nodig met campagnes.
Raar is dat hè? Vrouwen die bv geven krijgen commentaar van de omgeving als het wat langer dan zeg 3 maanden duurt. Of al voordat ze eraan beginnen (ik kreeg te horen dat ik er vooral niet aan moest beginnen, het zou toch niet lukken ). Vrouwen die kv geven krijgen ook commentaar. Hoe kan dat? Of is het gewoon dat als je een kind hebt iedereen vindt dat ie zich ermee mag bemoeien? Niet alleen over voeding heb ik gemerkt, bij de supermarkt meent men ook beter te weten of mijn kind kleding met lange dan wel korte mouwen aanmoet enz.
ik vind het niet zo heel raar. Het lijkt alsof dat de nieuwe trend is. Iedereen vind dat ie maar zijn mening moet geven, met voorkeur ongevraagd. Maar idd als je een kind hebt lijkt dit nog erger ja.