Men heeft schijnbaar weinig anders te doen dan commentaar te leveren op de keuze die een ander maakt. Ik ga ervan uit dat iedereen hier een bewuste keuze heeft gemaakt voor fv of bv. Prima, wie ben ik dan om daar commentaar op te geven? Het is dan erg jammer dat er toch nog mensen zijn die werkelijk een ander willen ompraten. @Dirksmama: laat iedereen hier bij zijn keuze blijven. Je wetenschappelijke teksten zijn interresant maar toch niet altijd waar. Prednison is werkelijk troep en gaat niet samen met bv. Dat mensen niet zonder kunnen is een ander verhaal maar dat het troep is kan niemand omheen.
Kom op zeg! Waar moet je dan trots op zijn? Dat je niet doet wat er van je word verwacht ( door t cb , gyn , kraamhulp , etc ) door fv te geven? Ik vind dat zo`n rare redenatie , sorry hoor! Als ik iets niet geprobeerd heb en het ook niet wil proberen, kan ik er ook niet trots op zijn dat ik het niet heb geprobeerd. Maar zo ben ik er ook niet trots op dat ik bv heb gegeven en gewoon omdat het natuurlijk is . Ik ben er wel trots op dat ik ondanks alles toch heb doorgezet. Respectloos? Bekeren? Ik wil niemand bekeren . Iedereen moet zelf weten wat ze haar kind geeft Een moeder die kv geeft is geen slechte" ere " moeder. Mijn nekharen gaan omhoog staan als ik lees dat kv " net zo goed is als bv " en de wetenschappers " het soms ook mis hebben ". Daar reageerde ik in eerste instantie ook op.
Ja, dat vind ik ook opvallend. Iedereen denkt de ideale manier te weten om kinderen op te voeden. En iedereen moet het dan ook maar op die manier doen... - Liene zit in de draagdoek: ik verwen ze en straks kan ze niet meer zonder me. - Liene kruipt buiten rond: of ik wel weet wat er allemaal op de grond ligt? Straks is ze ziek en weet ik niet hoe het komt. - Liene krijgt bv op 9 maanden: wanneer ga je stoppen? - Ik geef bv als ik zwanger ben van de tweede: dat mag niet! Waarom niet, kunnen ze me niet uitleggen. - Liene draagt een jas: 't Is te warm voor een jas. - Liene draagt geen jas: 't Is te koud voor zonder jas. Enz. Iedere mama hier weet wel wat ik bedoel... Laten we elkaar eens gewoon doen en laten we respect opbrengen voor de keuzes die we maken. Elke keuze heeft vast vele wetenschappelijk bewezen voor- en nadelen. Natuurlijk vind ik mijn eigen keuzes ook de beste. Anders kies je er niet voor. Maar daarom zijn andere keuzes niet slecht. Saartje
Sorry hoor, maar hier gaan mijn haren van overeind staan! Als je een baby krijgt wordt er dan van je verwacht dat je bv geeft? Staat dat in de wet ofzo? Mijn cb, vk of kv verwachtte echt niet van mij dat ik bv gaf hoor! Pfff laat iedereen toch eens in z'n waarde zeg, zulke opmerkingen kunnen echt niet!
Ik heb ff het profiel van Dirksmama gelezen. En wat schetst mijn verbazing (not): ze is helemaal in de borstvoeding! Goh, wat een nieuws. Kunnen we weer ontopic verdergaan aub. Mijn broek zit nog steeds op mijn hielen hiero! Gewoon lekker over FV praten en advies en tips uitwisselen hierover. Geen BV-tips/aanvallen of wat dan ook meer hier. Wil nl niet dat hier een slotje op komt. Meiden met de voor hún zo goed bedoelde adviezen over BV: blijf daar waar je hoort: Borstvoedingstopic! Sorry hoor, maar er is genoeg gal over ons heen gekomen nu.
De meiden hier zijn trots dat ze wel alle adviezen en raad achter zich hebben kunnen laten en gewoon voor kv zijn gegaan. En daar mogen ze trots op zijn. Je word in negen maanden tijd doorgegooid met raad en adviezen over bv. Het begint al bij de eerste intake bij de vk en het gaat door tot je kind 18 is. alles word straks gegooid op het feit dat je kind geen bv heeft gehad. Kind allergie: zeker geen bv gehad? Kind veel ziek? zeker geen bv gehad. Mijn neefje is in het jaar dat hij bv heeft gehad onwijs vaak ziek en verkouden geweest. Heeft nu toch een allergie en kan niet tegen melkproducten. En waarom is de wetenschap altijd diegene die het bij het rechte eind heeft?
LindaEjimofor , Dus ik mag niet trots zijn dat mijn kindje het zo goed doet op Fv ? En niet trots omdat ik nog niet eens een poging heb gewaagd wbt Bv? Kom op zeg! Echt mijn bek valt hier steeds verder open !
Nou ik heb er nog geen minuut spijt van gehad dat ik nooit borstvoeding heb proberen te geven... Ik werd al naar bij t idee, en dan kun je er beter niet aan beginnen vond ik, en de gyn, de vk en de kraamhulp ook!
Dames een vraagje want dan gaan we iig de richting in waarvoor het topic bedoelt was advies van elkaar inwinnen. Isa krijgt nutrilon en ze weegt nu ongeveer 3800 gram Ze heeft gisteren dit gedronken: 9.30 uur 135cc 12.30 uur 65cc 15.40 uur 90cc 19.15 uur 135cc 0.30 uur 110cc 5.20 uur 135 cc Nu zou ze 6 voedingen moeten drinken volgens het pak van 135cc maar dat haal ik niet elke keer bij haar. Is dat erg en moet ze echt 4 uur slapen tussen de flessen of is het ok dat ze overdag de fles wat sneller wil en 's nachts wat langer doorslaapt? ('s nachts niet erg hoor dat ze doorslaapt ) Graag advies wat doen jullie en hoe doen jullie het.
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Tuurlijk mag je er trots op zijn dat je kindje het goed doet op fv. Zo schreef ik ook dat ik er niet trots op ben dat ik bv gegeven heb , wel dat ik het zo lang heb volgehouden .
mamalieske, je kan ook 5 flessen proberen en dan 150 cc water met 5 scheppen Wij zaten rond de anderhalve maand op 07.00 11.00 15.00 18.45 22.30
@mamalieske; Louise krijgt al sinds ze +/- een maand oud is geen nachtvoeding meer. Haar schema was toen (en is nu nog steeds) 7.30 11.30 15.30 19.30 23.30 Ze kreeg een tijdje 150 water met 5 schepjes nutrilon. Ik zou zelf wel proberen om er 4 uur tussen te laten zitten overdag, anders drinkt ze steeds maar een half flesje en komt ze dus ook weer sneller. Want ik zie dat er erg veel verschil zit tussen de hoeveelheid die ze drinkt op verschillende tijdstippen. Louise krijgt iedere keer evenveel en drinkt het ook allemaal op. Soms een uitzondering als ze 20 cc ofzo laat staan.
Terug in mijn hok bedoel je? Maar in eerste instantie was een van de opmerkingen van Mamalieske dat ze het raar vond dat er wel een apart subforum voor bv was en niet voor kv. En daar reageerde ik in de eerste plaats op. Omdat ik daar helemaal mee eens ben en nog steeds. Kv/fv hoe je het wilt noemen hoort ook gewoon een eigen subforum te hebben. Of allebei een apart gedeelte of allebij gewoon onder voeding stoppen. Daarnaast schreef Mamalieske over het commentaar en de bergen info die ze kreeg. Ik vond dat wel herkenbaar maar dan andersom. Dus dat vond ik ook interessant. Tenslotte, als er misverstanden over bv zijn of dingen over bv worden gezegt die mijns inziens niet kloppen, dan zet ik dat graag recht. Maar nu ga ik eens mijn eigen hok opzoeken want jullie kunnen me vast niet helpen met een productiedip ... Oh ja en dankzij dit topic en de pb-contacten met een van de reagerenden hier ben ik nog eens kritisch aan het nadenken over bv-maffia en mijn eigen in- en opstelling. Erg leerzaam vind ik.
Als ik lees hoeveel jullie je kleine wanneer geven snap ik er soms echt niets van! Gaat dat allemaal "vanzelf" ? Of krijgen jullie advies van het CB? En in het begin helpt je kraamverzorgster hierbij of.... ? Ben behoorlijk onzeker merk ik, zal ik het wel goed doen? Teveel voeding of te weinig? Pfffft.... Hormonen... En is het ook veel "uitproberen" qua hoeveelheid voedingen? Alvast bedankt voor de adviezen dame's!
Hey Stranger; jij moet inderdaad terug in je hok hihi nee hoor grapje meid! Ik vond het erg fijn dat we even gepb't hebben met elkaar en ik denk dat het idd voor ons allemaal leerzaam is. En productiedip? Oud bruin bier drinken zegt mijn moeder Astrid; de kraamverzorgster zal je inderdaad goed uit kunnen leggen hoeveel voeding je kindje moet hebben. Onze kleine dronk bijna altijd netjes haar flesje leeg en in het begin wordt de voeding iedere dag opgehoogd met 10 cc, daarna blijven ze een tijdje op dezelfde hoeveelheid, en dan wordt het weer verhoogd. Maar goed, dit zal je kraamhulp vast allemaal uitleggen. Fijne zwangerschap verder!
Even een ding over kv en bv ik ben van mening dat je het altijd kunt gaan proberen borstvoeding. als je een medisch iets hebt of te weinig ok dan zeg ik niks. maar heb er wel respect voor dat er is geprobeerd. maar het is toch het beste voor je kindje!?! ik ben er trots op dat benthe al zo lang bv krijgt. maar als het mij niet meer lukt voor het half jaar dan ga ik ook gerust op kv over Dus kraak het niet af maar wou alleen mijn mening daar even over geven
Tjonge, veel pagina's bijgekomen sinds mijn laatste bezoekje en het wordt steeds leuker! Ik vind het zo vreemd dat we hier elkaar al onze mening op willen dringen en het gaat alleen nog maar over fles of borst Ik vind het ook erg vervelend dat mensen je vreemd aankijken omdat je 'het' niet eens geprobeerd hebt. Ik zag mezelf wel met een kindje, maar ook echt met de fles, niet aan de borst. Ook nu probeerd de VK mij weer te overtuigen om borstvoeding te geven. Moet ik (en anderen met mij) me nou altijd verdedigen omdat ik dat niet wil? Moet ik nou altijd uitleggen waarom? Mensen laat mij (en anderen met mij) in mijn waarde. Ik heb er goed overna gedacht alleen blijkbaar, volgens de rest , de verkeerde keuze gemaakt. Ook collega's op mijn werk, soms lieg ik er gewoon over.. Dat is toch niet normaal? Het komt zo over dat je je ervoor moet schamen als je FV wil geven. Potvergeempie, wie heeft dan ooit KV uitgevonden? Moeders die borstvoeding geven? Ik ben blij met mijn keuze en ook zeer zeker trots! Ook ben ik super trots op mijn dochter die nooit ziek is en groeit als kool. Een vrolijke kleine meid die niks te kort komt en alle liefde van de werled krijgt. Kijk naar je kind en wees daar trots op! Niet trots op jezelf, wat jezelf allemaal zo goed doet volgens jezelf! Wees een goede moeder voor je kind en voeding is dan echt niet alleen het belangrijkste. Groetjes!