Hej, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen/gerust stellen. Ik ben vorige week met de cerazettepil begonnen aangezien we niet onmiddelijk een brusje willen voor onze 6 weken oude dochter. Nu drinkt ze sinds een paar dagen enorm veel en wil ze niet meer slapen tenzij dicht bij mama. Ook begint ze regelmatig tijdens het drinken of een halfuurtje na een voeding te krijsen (huilen kun je het echt niet meer noemen) en valt ze mijn borst aan alsof ze dagen zonder eten heeft geweest. Kan het zijn dat mijn productie terugloopt door de start met de minipil of dat de smaak van de melk verandert is? Groetjes Darinka
Hoi, De pil kan maken dat je (tijdelijk) minder melk produceert. Kijk of je weer terug in je ritme kunt komen door een aantal dagen te regelen: veel bij elkaar zijn, huid op huid, draagdoek als je die in huis hebt en vaak aanleggen. Evt. kun je per voeding ook een paar keer van kant wisselen. Heb je het idee dat je het niet bij geregeld krijgt? Dan met je partner overleggen over andere mogelijkheden. Mogelijk dat het over een maand of 2 makkelijker gaat, omdat je nu nog erg in de eerste periode zit waar in je borstvoeding zich nog afstemt op de behoefte. Succes, Heidi