Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die flesvoeding wil geven. Ik heb ook echt geen zin in commentaar van derden. Ik ben gewoon niet het type dat overal maar met een tiet bloot gaat zitten. Daarnaast is de flesvoeding tegenwoordig zo goed, en je hebt lekker de controle over de hoeveelheid die ze drinken. In mijn werk zag ik best vaak dat kindjes met BV opgenomen moesten worden ivm uitdroging.... Je ziet immers niet wat erin gaat, tenzij je kolft.
Tuurlijk, jij moet doen waar je je goed bij voelt. Blije moeder=blije baby. Fv is echt prima en je doet je kindje niks tekort hoor, wat sommige ook beweren. Het is net zo heerlijk om je baby de fles te geven. Ik wilde wel bv geven, maar mijn zoontje pakte de borst simpelweg niet. Dus overgegaan op fv en dat ging gelijk prima, ik heb echt niet het gevoel gehad dat ik iets heb gemist. Lekker je gevoel volgen!
Ik twijfel nog enorm of ik borstvoeding wil gaan geven. bijna alles in mij zegt nee. het is voornamelijk de buitenwereld die je aan het twijfelen brengt. ben ook blij dat er meer zo over denken want begon behoorlijk aan mezelf te twijfelen. ik heb nooit iets met borstvoeding gehad. ik weet niet wat het is maar als ik iemand zie die borstvoeding aan het geven is dan heb ik er geen gevoel bij. het enige wat ik denk is brrrrrrrr en dat gedoe met troostslokjes en dergelijke,nee. en de gedachten dat ik na m'n verlof weer aan het werk moet en dan ook moet gaan kolven en dergelijke, wordt al gek bij de gedachten. ik zou ook nooit in het openbaar gaan voeden of uberhaupt waar familie of wie dan ook bij is. alleen van de gedachte wordt ik al zenuwachtig. heb het er met de vlos en de kraamintaker over gehad en die zeiden allebei dat je er echt voor 200% achter moet staan. anders gaat het geheid verkeerd. de enige reden waarom ik evt. zelf zou voeden is dat het "beter" zou zijn dan FV. je krijgt wel het idee dat je je kind te kort doet. althans, dat laat de buitenwereld blijken. ik wacht even met beslissen tot "het" moment. maar ik weet al bijna zeker dat het niet gaat lukken.
Bij mij zei de kraamhulp dat ik de ijskompressen in een hydrofiele washand moest doen en dan in m;n bh. (ik vond het overigens te koud en heb toen maar wat gekolft om de druk te verminderen)
Meid, laat je niet gek maken! Ik denk er precies zo over!! Dat Bv op verzoek en dan om de 2 uur voeden met regeldagen... openbaar voeden, je weet niet als je kind huilt of het van de honger is of van wat anders want je weet niet precies wat er in gaat, minder goed doorslapen doordat t lichter verteerbaar is.... oeh, dat klinkt kmisschien wel egoistisch maar sterkt me alleen nog meer. Ik ben er ook het type niet voor! Ik vind er niks romantisch aan, tepelkloven, spruw, tepelhoedjes, kolven, gespannen borsten na zoveel uur, even zelf weg vraagt zoveel voorbereiding wat beterft kolven, kindje leren ook uit een fles te drinken...pffff.... nee, ik word gespannen van de gedachte alleen al. En nee, ik wil hier geen anti BV campagne opzetten, haha! Ik ben ook gevoelig voor de verhalen dat BV het allerbeste is, en beter dan FV. Vlgs mn VK vooral doordat er antistoffen zitten in BV die er in FV niet zitten... En dan ga ik toch weer twijfelen. Maar nee!! Mn zoontje heeft geen dag BV gehad en is nauwelijks ziek, groeit prima en doet t gewoon hartstikke goed! Het eerste jaar is hij ondanks dat hij naar het KDV gaat geen een dag thuis geweest omdat hij ziek was!! Terwijl ik kindjes ken die na een half jaar nog volledige BV krijgen en toch ziekelijk zijn, onder het eczeem zitten enz. Zie....uitzonderingen zijn er altijd en BV is dus geen garantie. Die waar je je goed bij voelt! Ben het er mee eens dat je echt gemotiveerd moet zijn en als je dat bent is het prima! Maar voel je je er iet lekker bij wordt je er niet gelukkig van! Je kindje heeft naar mijn idee meer aan een gelukkige ontspannen moeder!
In de pilletjes die je kan slikken zitten enorm veel hormonen. Heb ze aangeboden gekregen toen ik met 23 wken ben bevallen, maar de nadelen wogen bij mij zwaarder dan de voordelen. Even 2 dagen op je kiezen bijten. Koude compressen in een washandje op je borsten leggen en paracetamol en het neemt zo af. Tenminste bij mij. En bv was mijn ding ook niet. Ben blij met de fles!!
ik wilde het ook niet. ik zat stiekem te hopen dat het niet zou lukken om een of andere reden.. en als het wel lukte het hooguit tot 2/3 maanden te doen en tot mn stomme verbazing, begon ik het toch wel fijn te vinde. die intieme momentjes samen en hoe hij me aan keek. ik moest met 2 maanden hem een fles geven en hij zat alleen maar naar de tv te kijken, vond het zo onpersoonlijk ineens. en ondertussen ben ik 6 maanden verder ja en me tiet eruit hangen overal.. nee daar ben ik ook niet van. ik ga lekker ergens zitten waar niemand is goed, als je het niet wil moet je het ook gewoon lekker niet doen. je moet doen waar je je prettig bij voelt, das belangrijk. en er is helemaal niks mis met de fles.
Met mijn zoon heb ik de eerste drie weken borstvoeding gegeven en ging de stuwing daar door weg en was de borstvoeding met het stoppen meteen over. Met dochterlief heb ik wel flinkestuwing gehad. Twee weken afgekolft en zo in de fles gegeven. Dag vier man o man. Me tieten leken wel een skipiebal haha. Zo groot en rood en pijnlijk en dan kolfde ik nog af ook en had er zelfs koorts bij gekregen. Maar zo heb ik het gedaan twee weken borst via de fles en zo vloeide het uit eindelijk ook weg. en ik had echt heel veel borst voeding haalde gemiddeld op dag drie na de bevalling zo 120 per borst er uit had gelijk een vooraad voor een paar dagen haha.
ik ga ook geen bv geven. heb er geen gevoel bij en word al naar bij het idee. begrijp me niet verkeerd heel goed van de mama's die het wel kunnen. maar ik vroeg mij af waar koop je die ijcompressen en koolbladeren? moet je dan echt een witte kool kopen ofzo? miss een domme vraag. las ook ergens over vsm pilletjes kun je die halen bij de drogist of moet het echt bij een winkel zoals de tuinen? niet dat ik meteen van plan ben aan de pilletjes te gaan, maar meer voor de zekerheid. en een sport bh welke maat hebben jullie gekocht. heb nu meegroei bh's en vindt het zonde om helemaal nieuwe te kopen voor 2/3 dagen stuwing.
Mijn kraamhulp maakte die ijskompressen. Ze maakte kraamverbanden nat, deed deze in een boterhamzakje en legde ze in de vriezer. De rest van je vragen kan ik niet beantwoorden, ik had een voedingsbeha die erg fijn zat. (Normaal cup c, zwanger cup e/f) Ik neem aan dat je die pilletjes ook wel bij een drogist kan halen.
helemaal geen domme vragen hoor! Ik vraag het me ook af... over die kool bijvoorbeeld... Die vsm pilletjes klinken me ook beter in de oren dan die pillen die je echt bij de huisarts moet halen. Misschien haal ik ze gewoon voor de zekerheid in huis. Vorige keer zonder pillen heb ik ook overleefd, maar goed, fijn was anders. Vorige keer droeg ik "gewone" beha's en die zaten al heel strak door de stuwing. Had 1 meegroeibeha en die zat veeeeel fijner dan die beha's met voorgevormde cups en beugels enzo!! Heb er nu ook 2 liggen ( voor nu tijdens de zwangerschap al een verademing) Gewoon in mn eigen maat. Denk dat dat prima genoeg is hoor! Zou geen maat kleiner of groter kopen. Sportbeha's zijn trouwens toch duurder dan meegroei beha's? Wat is daarvan het voordeel dan?
Waarschijnlijk zitten die strakker! Heb nu ook meegroei bh's aan eigen passen niet meer. Mijn borsten zijn wel flink gegroeid. Hou het hier ook bij want vindt het echt zonde anders. Ik ga binnenkort wel even kijken waar die pilletjes te halen zijn, mocht ik ze nodig hebben stuur ik manlief wel op pad! Van die maandverbandjes is wel een goede tip!iedere vrouw beleefd het natuurlijk anders maar ga zeker deze tips toepassen als het nodig is. Gelukkig is het geen domme vraag van die koolbladeren haha!!
Mijn vriend is na mijn bevalling speciaal naar de stad gegaan om goed passende sportbh's te gaan kopen. Ik vond dat ideaal. Niet het knellende van beugels, maar wel goed strak en stevig tegen de stuwing. De pilletjes werden mij in het ziekenhuis afgeraden. Als je het zonder af kan is dat schijnbaar beter voor je hele herstel. Hoe dat precies zat weet ik niet meer... Was niet een van de belangrijkste dingen om te onthouden op dat moment Een meegroeibh aan doen heeft tijdens de stuwing echt geen nut. Een meegroeibh is ervoor bedoeld om je borsten de ruimte te geven. Oftewel de stuwing heeft in een meegroeibh alle plaats om flink op te komen. Een sportbh houdt je borsten zo plat en stil mogelijk. Daar zit geen ruimte in om vollere borsten te krijgen van de stuwing.
Kijk wel even in de winkel voor een sport bh maar ga er niet veel geld aan uitgeven aangezien ik het erna nooit meer zal gebruiken en ik heb natuurlijk mijn eigen bh's nog!
Ik heb alleen gekolfd ipv borstvoeding gegeven maar kreeg tegen de stuwing warme hydrofiele luiers in mijn bh. in het ziekenhuis. Toen mijn zoontje eenmaal thuis was heb ik alleen 's morgens de druk eraf gekolfd en na 2 dagen was mijn bv. op. Heb nooit afgebonden het is gewoon gestopt door alle stress en gehaast in de kraamtijd.
DUH!! Dat klinkt eigenlijk erg logisch! Hop naar de winkel voor sportbeha's dus! Iemand enig idee waar je ze goedkoop kan krijgen? Ik gebruik ze nadien echt nooit meer dus wil er niet teveel geld aan uitgeven...
hunckemoller heeft ze, maar de hema heeft ook gewoon sportbh's Die zijn ook niet duur. Heb geen ervaring met die van de hema, maar ik hoor er wel goede dingen over.
ik zag idd bij hema sport bh's maar ook bij de c&a zijn ze niet heel duur. ga binnenkort maar eens kijken en koop er gewoon eentje. ga het daarna ook nooit meer gebruiken. welke maat raden jullie dan aan? ik heb normaal 75c maar nu 85d. moet ik mijn eigen maaar nemen of beter de maat die ik nu heb?
Ik heb toen 2 sport bh's bij de Kruidvat gekocht. In grotere filialen verkopen ze deze van het merk Anni Rolfinger ofzoiets. Waren toen een tientje.