Geen BV willen geven...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Druif78, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    30 maart heb ik in dit topic een bericht achter gelaten dat ik nog twijfelde tussen BV en FV . dat ik niet achter BV stond maar het misschien wel wilde proberen. de 18e bevallen en toch BV geprobeerd. het was een beetje dubbel. aan de ene kant vond ik het mooi dat m'n kind bij mij dronk en aan de andere kant vond ik het helemaal niets. 2 dagen in het ziekenhuis zo gevoed en volgens de verpleging deed ze het er goed op. dus ik wilde het voorlopig nog even volhouden. de 2e nacht thuis ging het mis. alleen maar huilen en huilen en willen drinken. achteraf bleek ze alleen gesabbelt te hebben dus de volgende dag was de hele boel kapot. die nacht had ik al de beslissing genomen om over te gaan op FV. ondanks dat ik niet achter BV stond voelde het toch als een mislukking. de kraam was het er niet mee eens dat ik stopte. ze wilde dat ik het nog een kans gaf. i.i.g. nog tot na de stuwing. het drinken bleef zeer doen. keek echt op tegen de voedingen. kraam woog de kleine en ze zat al aan de max.10% die ze af mocht vallen. dus kreeg de keus: of voeden en dan kolven en dat bijvoeden of borstvoeding en daarnaast nog KV. dus voor het laatste gekozen. kolven en dan nog bijvoeden ben je alleen nog maar met voedingen bezig. en dat in je eentje. niet te doen. kraam gaf me het flesje met bijvoeding en het voelde ineens goed. ik vond het ineens leuk om m'n eigen kindje eten te geven. dus kraam meteen de mededeling gegeven dat ik per direkt stopte met BV. dit was tegen haar opleiding in maar heb haar duidelijk gemaakt dat kind meer had aan een moeder die zonder stress FV gaf dan aan een moeder die elke keer gestresst tegen de BV aan zat te kijken. en klinkt misschien heel gek maar ik was na mijn beslissing gewoon opgelucht. alsof er een grote last van m'n schouders af gevallen was. 2 dagen later heb ik 1.5 dag last gehad van stuwing maar dit viel mee. deed geen pijn en ze waren niet supergroot. waarschijnlijk omdat ik niet zolang gevoed heb.

2. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Witte kool is inderdaad de enige die helpt. En je legt et gewoon in de koelkast. Je kunt de kool 'strippen' (dikke nerven er al afsnijden en zo) en de blaadjes dan een dag of 2 gewoon in een zakje in je groentenla leggen. Voor je ze pakt ga je ze kneuzen (dus kneden tot ze breken) Het sap wat vrijkomt zorgt voor de verlichting.

Als je maandverbandjes of ijskompressen gebruikt kun je die in zo'n zakje doen wat bij de kompres zelf zit, of je gebruikt een steriele gaas die je uitvouwt en er omheen wikkelt. Inderdaad niet de kompres zo op je huid doen!

Deel Deze Pagina