Gisteren bij het cb gaf de verpleegkundige aan dat je rond 6 weken geen cinababy of infacol mag geven ivm darmkrampjes ivm de rijping (zat een heel verhaal achter maar ben ik grotendeels kwijt), maar omdat ik niet meer wist hoe lang dit niet mocht ik vandaag even de zorglijn gebeld en daar hadden ze er nog nooit van gehoord...zegt iemand dit iets en geven/gaven jullie rond deze periode ook niks voor de krampjes??
Ons mannetje krijgt het al vanaf een week of 4 (had er trouwens bijna nooit last van) maar i.v.m. rijping is volgens mij gewoon onzin.. Zijn Kinderarts had het aanbevolen omdat Infacol hier niet werkte.. Heb het trouwens nog maar 4x hoeven geven ofzo.. Ik zeg gewoon gebruiken
wij hebben vanaf dag 4 cinababy gegeven icm infacol zelfs en is nooit iets over gezegt ook niet door de kinderarts
nee ik vond het ook zo´n vreemd verhaal...met min dochtertje heb ik d´r ook nooit rekening mee gehouden en ik heb het van anderen dus ook nog nooit gehoord. Gaan het hem dus gewoon blijven geven want het werkt perfect ook erg rustgevend. Infacol vond ik niks.. ging hij alleen maar meer van persen en er kwam geen lucht uit.
Onzin! De darmpjes van je baby hebben sowieso 6 maanden nodig om te rijpen. Ik heb altijd ABC Dophilus (probiotica) gegeven voor een goede darmflora en goede weerstand. Ons meisje is dan ook nooit ziek. Daarnaast heb ik gewoon Infacol gegeven toen de krampjes op zijn ergst waren. Ze kreeg er alleen hele harde ontlasting van, dus had ze daar weer last van.
wij hadden eerst infacol al vanaf een week of 2/3 maar hier begon ze meer van te spugen wij zijn beetjes thee gaan geven en werkte perfect! wat ook extra kan helpen is 10 cc water per fles extra, dit kregen wij als advies van de ha
fynn was 5 dagen en toe heeft de kraamhulp de kinderarst gebel en die zei dat het helemaal geen probleem was dat er cinababy geven werd. helaas werkte het niet
Nog nooit van gehoord. De kraamhulp raadde ons zelfs Infacol aan. We hebben Cinababy gekocht. Dit is homeopatisch en ik heb daar een beter gevoel bij. Of het helpt ben ik nog niet helemaal uit. Z'n krampjes vallen mee. Hij vindt het iig lekker.
vanaf de eerste dag in de kraamweek mogen ze het al alleen sommige verloskundige of dus de vrouwen van het consultatie buro willen t liever niet omdat het een natuurlijk proces is.........ik ben kraamverzorgster en je mag het gewoon gebruiken dus gaan hun de hele dag met een jankend kind op hun arm lopen ???nee dus dus volg je gevoel en doe wat het juiste is
De hoeveelheid die je kindje binnenkrijgt is erg klein hoor (er zit wel alcohol in.. dus misschien dat ze dat bedoelde?) Het is wel zo dat na 6 weken een groot deel van de babies veel minder last van krampen heeft dus dan is het 'probleem' ook van de baan.... Vreemd advies.
nou emma heeft vanaf 3 weken infacol gekregen en dat ging prima. ik heb er nog nooit van gehoord dat het met 6 weken niet mocht en als dat zo is dan moet het op de bijsluiter staan. maar bij infacol is het zo dat dat de lucht uit de darmpjes haalt en ik neem aan dat dat bij cinababy ook is. wat kan daar nou verkeerd aan zijn?
ja ik weet het zelf ook niet wat er mis mee kan zijn, maar goed dat was dus wat ze me vertelden bij het CB. Inmiddels heb ik m gewoon weer cinababy gegeven.
Wij waren begonnen met Cinababy maar dat werkte niet heel goed. Toen overgegaan op de Infacol en dat werkte hier erg goed. Hij heeft het een tijdje gehad en nu nergens last meer van zonder.
Ik denk dat ze bedoelde dat er geadviseerd word om niet bij te voeden voor de 6 maanden. Dat is idd ivm de rijping van de darmpjes. Als je het heel strikt neemt is alles wat iets anders is dan moedermelk of kunstvoeding bijvoeding. Maar goed, om nou 6 maanden (bij wijze van) een kind met krampjes te hebben, daar zit je ook niet op te wachten... Lekker makkelijk praten van zo'n vpk... Ik heb bij Jitte Infacol gebruikt omdat Cinababy niet hielp. Bij Jelle werkte Cinababy juist wel heel goed, dus het verschilt echt per kindje, dat is toch even afwachten. Bij beide trouwens al heel snel, en rond de 8 tot 12 weken zijn de krampjes ook op zijn ergst, daarna gaat het snel beter.