Ik denk dat je best zonder een commode kunt hoor, ik zie t meer als een opbergplaatsje voor de babyspullen (dat alles makkelijker te vinden is) en het tussendoor verschonen overdag, maar dat kun je dus ook ergens anders op doen. Ik ben heel snel geneigd om bijvoorbeeld voor over te bukken als ik verschoon op bed (vind zittend verschonen beetje onhandig) dus daarom lijkt het handig voor mezelf om op een commode te verschonen, zo voorkom ik rugklachten.
ik heb wel een commode maar verschoonde heel vaak op het logeerbed. alleen als je bijvoorbeeld rugklachten hebt kan het vervelend zijn. maar toen mijn zoontje eenmaal kon draaien en kruipen ging het zowieso niet meer op de commode. dus nu is het altijd het logeerbed! een commode speciaal voor de kraamhulp, wat een onzin! die zijn er maar zo kort, dat kunnen ze toch niet eisen? zou ik simpelweg vertikken. je hebt ook van die plankjes die je over een ledikantje heen kunt leggen waar je ze op kunt verschonen. ik woon in engeland en daar zie je ze heel veel in babywinkels. ze gaan zegmaar dwars over het ledikant heen. misschien een idee? maar op bed verschonen is ook helemaal niet echt een probleem hoor!