geen conditie

Discussion in 'Zwangerschap' started by meisje1984, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik ben net zwanger en heb 0,0 conditie. :oops:

nu lijkt het me wel handig om wat conditie op te bouwen voor de bevalling, en ik verwacht dat ik niet meer zo bewegelijk ben over een paar maandjes, dus moet het nu gebeuren.

heeft iemand tips om snel conditie te krijgen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

In ieder geval niet ineens heftig gaan sporten als je dat nooit gedaan hebt. Stukken fietsen is wel OK, dat kun je rustig doen, (tenzij je gaat racen). En zwemmen is goed tijdens de zwangerschap...

Verder is de vraag hoe het met je bloeddruk gesteld is wel belangrijk: bij een lage bloeddruk of bij een hele hoge, ben je sneller buiten adem enzo, (ik heb laag en dus moet mijn hart harder werken om voldoende zuurstof rond te pompen. Dan is het dus niet handig om allerlei hele heftige dingen te doen en is het handiger om iets te doen aan de bloeddruk. In mijn geval betekent dat veel drinken en voldoende zout eten...

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Conditie opbouwen tijdens het zwanger zijn is bijna niet mogelijk, maar ervoor zorgen dat je conditie niet lager dan 0 komt kun je bijvoorbeeld gaan zwemmen? Maar ook fietsen of wandelen is een mannier om toch een beetje in beweging te blijven.

Succes,
    Groetjes van Kiki

4. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    SNEL conditie krijgen is echt ONMOGELIJK.

Je kunt meer gaan fietsen en wandelen ipv de auto pakken (als je een auto hebt dan). En inderdaad zwemmen, dat kun je echt wel volhouden tot je bijna moet bevallen, want dan voel je je gewicht niet.

Ik heb ook weinig conditie en ik probeer er nu echt op te letten dat ik vaker de fiets pak dan de auto. En vaker de trap dan de lift/roltrap schijnt ook veel te schelen.
    Je kunt ook onder begeleiding sporten.

Share This Page