Goedemorgen, ik ben nu rond de 7 weken zwanger maar van de 6e week ben ik continue misselijk. Toch eet ik ook wel tussendoor want ik kan enorme trek hebben in (voornamelijk) vette dingen. De laatste 4 dagen eet is 's avonds mn gewone maaltijd maar na een uurtje of 2 gooi ik werkelijk alles wat ik die dag heb gegeten eruit, ik herken zelfs mn ochtendboterham . Ik ben zo slap als een vaatdoek en al 4 kilo afgevallen, terwijl mn borsten enorm zijn gegroeid. Normaal weeg ik zo'n 62, ik zat vanochtend op 58. Ik moet er niet aan denken dit nog tot de 12 weken vol te houden, dan kan je mij opvegen.
Het is normaal dat je misselijk bent, maar ik heb gelezen dat ze adviseren om als je echt afvalt, contact op te nemen met je huisarts... misschien kan hij er iets voor geven. Succes! x
nou ik ben in het begin van mijn zwangerschap ook zo'n 5-6 kilo afgevallen door de misselijkheid maar als je bijv aanvullende vitamines neemt dan kon het volgens mijn vk niet veel kwaad
Is vrij normaal hoor. Ik ben de eerste 16 weken misselijk geweest ( soms wel 3 tot 4x per dag overgeven) Ben uiteindelijk ook eerst 7 kg afgevallen. Wat wel heel belangrijk is,zeker met dit weer is dat je goed blijft drinken ivm uitdroging. Als je nou echt niets meer binnen kan houden kan je via de huisarts Emesafene krijgen. Heb je in tabletten en zetpillen. Werkt erg goed,maar ben er snel mee gestopt omdat ik last van bijwerkingen kreeg.
Inderdaad, is heel normaal en er weinig aan te doen. Velen van ons hebben hetzelfde of vergelijkbaar iets moeten doormaken. Ik snap wel dat je er niet aan moet denken om tot 12 weken je zo te voelen, maar je zal wel moeten en soms duurt het nog iets langer.... Het zijn geen bemoedigende woorden, maar het is helaas niet anders Het is wel belangrijk dat je genoeg drinkt, anders droog je uit en moet je aan de infuus. Slecht eten in het begin kan geen kwaad. Heel veel succes!
Kiwi1, het scheelt al enorm om te weten dat ik niet de enige ben, ergens wist ik dat natuurlijk ook wel. Een beetje klagen lucht ook al op En het is toch allemaal de moeite waard, zo is het ook wel weer.
Hoi Phopalonia, ik had er ook enorm last van en sinds deze week begint het pas wat af te zakkenl. Ik hield me ook erg vast aan de 12 weken, maar hou er rekening mee dat het ook langer kan duren... Wat je er zelf aan kunt doen: eet geen suiker: daarvan stijgt je bloedspiegel heel snel, maar zakt na een tijdje ook weer heel snel en daar word je misselijk(er) van. Je kunt beter vezelrijke voeding eten, dus meergranen/volkoren brood/pasta/enz. en rauwe groentes en veel fruit. Blijft je bloedsuikerspiegel stabieler van en verzacht dus op z'n minst de misselijkheid. leg een volkoren crackertje of beschuitje klaar zodat je voordat je uit bed komt, dat even op kunt eten. Langzaam laten zakken en dan pas uit bed komen. Voordat je gaat slapen 's avonds ook iets vezelrijks eten: dan is je bloedsuikerspiegel 's cohtends niet zo laag en ben je minder misselijk. van ijzergebrek word je misselijk, ook buiten zwangerschap om. Zorg dus dat je voldoende ijzer binnenkrijgt. Ik ben zelf zwaar aan de roosvicee ferro, Eet kleine beetjes en gewoon wat vaker op een dag, zeg om de 2 uur. Dat hou je beter binnen dan een complete maaltijd, (die kotste ik er ook weer uit, dan zat m'n maag te vol en bij wat beweging, ging alles dan in protest. Die volle maag lijkt op de een of andere manier ook niet goed de boel te kunnen verwerken, dus dan zie je idd 's avonds je ontbijt weer terug. Kleine beetjes worden beter verwerkt door je maag, Ik heb bijvoorbeeld voortdurend evergreen van Liga bij me. Zit wel suiker in, maar doordat het volkoren is, wordt het minder snel in je bloed opgenomen. Bovendien zit er in de rozijnen weer lekker veel ijzer, Mocht het echt niet te harden zijn: vraag je VK of je huisarts, want emesafene verzacht de misselijkheid. Het nam het bij mij niet weg, maar dan hoefde ik in ieder geval minder te kotsen... Ik had ze voor zo nodig en nam ze dus alleen als ik het echt niet meer trok. Ik hoef geen extra zooi in m'n lijf: het zijn toch wel weer chemicalien die, zo niet schadelijk, dan toch in ieder geval niet gezond zijn voor jezelf en de baby. Maar als je echt niks binnenhoudt, is het wel fijn. Krijg je in ieder geval nog voldoende voedingsstoffen binnen... Hoop dat je hier wat aan hebt,
Hey Rozemarijke, bedankt voor je tips de ochtendcracker staat inderdaad al op mn nachtkastje, maar dat van de suiker wist ik niet zo. Ik ga zo naar de supermarkt wandelen voor de ferro. Zou heel goed kunnen dat ik een ijzergebrek heb, immers ik heb al eerder bloedarmoede gehad. Dinsdag ga ik voor de 1e echo naar de VK, ik zal dan met haar ook verder overleggen mocht het nog niet beter gaan. Ik zal ook met mn baas overleggen of ik minder uren kan werken want ik heb echt het idee dat ik mijzelf voortsleep, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. In iedergeval enorm bedankt voor de tips.
alhoewel ik niet moest spugen was ik ook enorm misselijk. eten ging moeizaam en daardoor afgevallen. mij heeft puur mama zwangerschapsgranules geholpen van VSM kan geen kwaad. nu is de misselijkheid wel weer weg hoor. eten is nog niet veel, maar gaat wel beter ! succes... komt wel weer goed !
Ik heb precies hetzelfde: ik ben ook van 62 naar 58 kg gegaan. Maar ik ben ook 4 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Vreselijk. Ik baal er voornamelijk van dat ik mijn dagelijkse bezigheden niet meer normaal kan uitvoeren. Op moment heb ik emesafene en dat helpt wel aardig. Ik geef daardoor veel minder over en de misselijkheid is beter in bedwang te houden. Overigens helpen al die andere tips zoals een cracker eten als je wakker wordt bij mij voor geen meter. Die cracker komt er even goed ook wel uit. Brood blijft zelfs beter zitten bij mij. Wat ik nu vooral gedaan heb is 2 weken lang alleen maar op bed gelegen en nu halve dagen. En dat helpt wel. Ik kom meer tot rust en als ik bij wakker worden voel dat ik misselijk ben, blijf ik gewoon net zo lang liggen totdat dat zakt. En dat kan wel een paar uur duren Maar ik krijg 's middags nu veel meer gedaan. Succes!
Als je zoveel overgeeft en daarom afvalt, dan vind ik dat zeker niet normaal. Het is 'normaal' om 's morgens misselijk te zijn en dan over te geven. Maar ik ben nu 20 weken zwanger en ik geef nog over. Ik heb emesafene geslikt en allerlei homeopathische middeltjes geprobeert. Niks helpt! Ik zou, als ik jou was, de ha bellen en de situatie uitleggen. Reken maar dat je emesafene krijgt. En anders gewoon eisen! Wie weet helpt het jou wel. Sterkte meid....
Oh met mijn kind gaat het trouwens super. Hij loopt zelfs een week voor op de groei, dus hij pakt wel wat hij nodig heeft Ik ben vooral de l*l in deze.