in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Mijn kleine meid valt soms in slaap aan de borst maar soms ook niet.
    Ze laat wel los en ziet er tevreden uit.
    Ik zie haar gapen en ogen gaan langzaam dicht.
    Ik leg haar in bed. Ze doet haar ogen open en kijkt tevreden om zich heen.
    Ik loop weg naar beneden toe maar hoor haar in de babyfoon maaien. Niet extreem.
    Dan krijgt ze de hik of ze niest. Ze doet zachtjes van uh uh..hoor wel gapen erdoor heen.
    Ik twijfel altijd he. Wel of niet eruiy halen?
    Huilen doet ze niet beetje morrelen huilen.
    Is dit leren in je eigen bedje in slaap vallen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep, helemaal! Lekker laten liggen dus. Jengelen mag, sommigen vinden dat huilen ook mag, ik haal haar er altijd uit als het krijsen of brullen is. Afhankelijk van hoe en wat neem ik Thirza dan nog even mee naar beneden (als ik twijfels had of ze wel moe was) en probeer het een kwartiertje later nog eens, of ik leg haar weer terug als ze rustig is, (in bedje troosten werkt hier bijna nooit, eerder wel, nu niet meer, ze wil echt even knuffelen dan).

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik sluit me helemaal bij rozemarijke aan :)

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hetgeen ik van mijn meiden heb geleerd is dat toen ze zo jong waren het af en toe gewoon ook fijn vonden gewoon ff in hun bedje te liggen. Dan keken ze idd in de rondte en hoorde je door de babyfoon gebrabbel maar heel vaak waren ze na een minuut of 15-20 zo moe van alle indrukken die ze ook in de babykamer kregen (denk aan mobiel, felle kleurtjes, rustgevend muziekje) dat ze zo in slaap vielen.

5. Sweetlakecity

oke ik doe geen muziek.
    Heb geen mobiel.
    Ze is nog maar 6 weken.
    Maar misschien dat ik een mobiel maar gaan aanschaffen. Vind het zielig dat ze naar niets kijkt alleen maar spijlen en wat knuffels als ik die ernaast zet. Die ze wel omver maait :-s hahahaa

ze is ook in slaap gevallen. Heerlijk zeg.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat het zielig is, moet je loslaten hoor :) . Je merkte toch dat ze het prima vond? Juist door meer indrukken te geven met een mobiel, heb je kans dat ze dus rust juist gaat missen, die juist zo prettig is in haar bedje. Haar knuffels en de spijlen, zijn interessant genoeg nu nog. En de muur en het plafond, lijken voor ons totaal niet interessant, maar zijn dat voor je ukkie misschien nog wel. Contrast alleen is al geweldig.

Even ter voorbeeld: Er wordt geadviseerd kinderen tot 6 maanden alleen melk te geven en geen bijvoeding. Door sommige (oma's ;) ) wordt dat ook gezien als zielig, of dat ze nog geen koekje mogen met 8 maanden van mama, maar voor je kindje is het allemaal nog voldoende. Eerst de melk, later haar 'gezonde' snacks (fruit en dergelijke) . Nu krijgt ze dat hier allebei wel hoor hihi, maar genoeg kleintjes niet en dat is helemaal niet zielig hoor :)

7. Sweetlakecity

Athina> je hebt gelijk.
    Ze vind het prima zo.
    Ik vind het nog steeds zielig alleen voeden/ luier verschonen en even knuffelen en dan naar bed. Binnen het uur ligt ze weer boven.
    kan niet wachten als ze wat meer wakkerder is.
    Zie haar eigenlijk zo weinig dan.

maarja als ze boos is en niet wil slapen dan denk ik slaap nu maar! Wahaha is ook nooit goed.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daarom, ;)
    Enneh, als je naar jezelf kijkt, is enkel slapen, drinken en knuffelen natuurlijk vreselijk saai, maar je kleintje is wel bezig om heeeeeel hard te groeien en zich heeeeel snel te ontwikkelen. Wat voor ons kleine dingen lijken, (iets gericht vast kunnen pakken en vast houden, jezelf vasthouden als mama je aan haar vingers omhoog trekt, lachen) zijn voor onze kleintjes reuzenstappen. En dat is vermoeiend joh! ;)
    Die rust en dat saaie is dus voor je kleintje hardstikke lekker. De rest van de dag is er zoveel te zien.... dan is het juist fijn als er even minder te zien is, :)

Deel Deze Pagina