Ik zou er nog even goed over nadenken... dit is misschien wel de laatste kans om het contact weer op te pakken. En doe je het niet voor jezelf doe het dan voor je kindje...
ik heb de andere reacties niet gelezen, behalve die van jou. wil je wel echt weten wat ik (bijv) vind dat je moet doen? volgens mij ben je zelf best overtuigd en gaat een (totaal) andere mening er niet in. ik vind het eerlijk gezegd heel erg aardig dat ze jou dochtertje een kaartje sturen. want het is niet aan jou dochtertje, zij kan het niet lezen. zij proberen via die weg contact met jou te zoeken. zijn jou moeder en je zus echt zo ongelooflijk slecht, achterdochtig, egoistisch, dat jij hen het contact met jou kindje wilt ontzeggen? en hoe jij je verhaal schrijft, je komt op mij echt boos over! iedere keer (en jij bent niet de enige) lees ik dat mensen schrijven: ik ga hem/haar niet achter na lopen! dus ze moet naar jou toe komen? ze schrijft je een kaartje, en dan is het weer niet goed!? moet het in het leven precies zo gaan zoals jij het plant, moet je moeder zich voegen aan jou beeld van jullie relatie? en ja, ik lees da ze jou verplicht 2 keer in de week langs te komen. (dit is jou kant van het verhal, maar als ze dit echt meent, lijkt ze me niet al te snucher. behandel haar dan ook als een niet zo snuchere vrouw. is de reden dat zij je dochtertje niet mogen zien, dat jullie een 'woordenwisseling' hadden op de bruiloft, en zij jou verplichtte haar 2 keer per week te bezoeken? jeschrijft dat je werkt en je andere zussen niet. ookal zou jij niet werken, zou jij nog niet verplicht zijn haar 2 keer in de week op te moeten zoeken, als jij dat niet zou willen. jij bent zelf verantwoordelijk voor de dingen die je doet. maar als jou dochtertje later vraagt: mama, waarom heb ik oma nog nooit gezien? kan je het dan aan haar uitleggen, en weten dat je het goede hebt gedaan, en dat je ook in deze situatie, een voorbeeld voor haar bent? ik bedoel het niet aanvallend, maarja, je vraagt wat wij ervan vinden ik wens je heel erg veel sterkte toe! liefs rachel
Ik vind het zo dom als mensen zeggen ja je moet contact houden voor je kindje en wij zelf dan? Moeten wij altijd in de stress zitten om zijn moeder,sorry maar ik vind dat te ver gaan! Kan me niet voorstellen dat als wij in de stress zitten dat goed is voor het kindje die voelt dat dondersgoed aan. @Maud77 is toch niet normaal dat ze gelijk ruzie gaat maken. Zo blij is ze dan maar voor d'r zoon dat hij vader is geworden
Snap de familieruzie's nooit zo goed.. Je hebt maar 1 familie! Tuurlijk zijn er dingen die kunnen kwetsen maar kijk naar jou kind, zou jij het leuk vinden om te weten dat dit ook jou toekomst kan worden? Probeer het bij te leggen nu het nog kan.. zij hebben de deur geopend misschien wel niet op een manier die jij had verwacht.. Ga naar binnen! Probeer er wat van te maken! Meer kan ik er niet van zeggen! Het is en blijft jou familie..
Ik snap dat de meeste mensen zeggen:je hebt maar 1 familie. Maar die familie kan voor zo veel onrust,stress en ruzie zorgen.. Mijn huwelijk is er bijna aan kapot gegaan,mijn man had zoveel stress door zijn moeder dat hij zichzelf niet was. En Maudje pikt het niet als ze constant wordt afgesnauwd Ik begrijp heel goed dat Veraenroy geen contact meer wil,uiteindelijk kies je voor jezelf en je eigen gezin,zonder alle drama.
Om te kijken wat wij zouden doen. Het is inderdaad een open deur,iemand gaat naar binnen of blijft buiten staan. Als mijn schoonmoeder met Fenneke haar verjaardag een kaartje stuurt zou ik ook wel van jullie willen weten wat jullie zouden doen in mijn plaats. Of jullie mij te hard zouden vinden of niet.
Moeilijk. Misschien zijn ze tot inkeer gekomen en willen ze zo het contact herstellen? Je weet het niet. Ik vind de tekst ronduit vervelend, maar ik geloof niet dat iemand zo'n kaartje stuurt om jou een schuldgevoel aan te praten, maar dat diegene graag contact wil en het op z'n zachtst gezegd onhandig formuleert. (Je gaat immers geen kaart sturen om iemand te pesten of is dat nou heel naief gedacht van mij?). Als jij ook open staat voor contact kan je natuurlijk een berichtje terugsturen. Als je dat niet wilt kan je het gewoon negeren. Ik zou de kaart wel bewaren voor je dochter. Ik vind dat zij later zelf een keuze moet kunnen maken en misschien wordt dat kaartje wel heel dierbaar voor haar. Ik denk trouwens niet dat je moeder een jaar te laat is. Het zou leuk geweest zijn als ze had gereageerd op de geboorte van je dochter, maar er kan een hoop veranderen in een jaar. En als je dan altijd haar nadraagt dat ze geen contact heeft gezocht, dan blijf je in cirkeltjes ronddraaien, daar heb je niets aan, kost je alleen maar energie. Succes ermee! Linda
Als je geen contact wil, negeer het dan. Als je er aan denkt misschien weer contact met ze te willen, bel ze dan op en vraag direct aan ze wat de bedoeling van hun kaartje is?
Wat moeilijk zeg! Ik vind dat ze wel erg op je gevoel proberen in te spelen zeg. En die berichten van, je hebt maar 1 familie en ik snap de familieruzies niet, daar heb je helemaal niks aan. Familie heb je nu eenmaal gratis gekregen, dat wil niet zeggen dat je van hen ook alles moet slikken. Zoeken ze nu contact om jou of om je dochter? Ik zou voor je dochter proberen het contact te herstellen, zodat zij je later niks kan verwijten dat ze haar tante en oma niet mocht leren kennen. Ik zeg dit nu wel heel gemakkelijk, ik heb dan zelf ook erg veel geluk met mijn familie. Maar dit is toch wat ik zou doen denk ik. Heel veel sterkte met de situatie!
h heel moeilijk, maar ik ben iemand die al heel veel in familie heeft meegmaakt en ik ben blij dat ik altijd gekozen heb om te proberen eruit te komen! Zeker nu het al heel wat jaren hartsikke fijn is bij ons thuis! Ik snap dat men snel en gemakkelijk van het slechte uit kan gaan waarom ze je nu geschreven hebben maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze niet weten hoe ze op een betere manier moeten doen! Het leven is maar kort en je kunt beter spijt hebben van de dingen die je WEL hebt gedaan dan over de dingen die je niet hebt gedaan! Veel succes! Nina
Ik sluit me bij Rach84 aan. Je kan het krijgen van kaartjes van je zus en moeder op twee manieren interpreteren. Ze kunnen samen snode plannen hebben zitten smeden om jou uit de tent te lokken, maar ze kunnen ook heel erg balen van het feit dat ze de kleine nooit hebben gezien. Geef ze het voordeel van de twijfel, je kan altijd nog contact verbreken. Wat er in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar je HEBT je familie tenminste nog... Doe geen dingen die je spijt en verdriet kunnen opleveren achteraf. Flientje
Altijd moeilijk om als buitenstaander wat over te zeggen, maar ik vind het ook kinderachtig om zo'n kaartje naar je dochtertje te sturen (gewoon naar jou dus, want zij kan nog niet lezen). Ik zou dan ook niet reageren. Als ze contact met je willen, kunnen ze dat toch op een volwassen manier regelen. Bijv. zelf eens op te bellen of een brief aan jou te sturen. Ik zou geen boze brief terugsturen, maar gewoon helemaal niet reageren. Maar als je behoefte hebt aan contact met haar, kun je natuurlijk een brief terugschrijven of iets dergelijks. Maar ja, dat is aan jou. Sterkte!
Juist dat vind ik dus ook, waarom via Jelina terwijl ze het beter rechtstreeks via mij kunnen doen. Als ze nou een kaartje gestuurd hadden gewoon van gefeliciteerd met je verjaardag, had ik het bewaard, maar op zo'n manier willen ze gewoon mij kwetsen. Ik heb het idee dat het alleen om Jelina draait en niet om mij.
misschien als je je post overleest zie je dat je wel een vooroordeel hebt Veraenroy! -ze willen mij kwetsen je kan niet voor een ander invullen met welke intensie. ik hoop als ik ik ooit eens in een hele moeilijke situatie zou zitten en ik die persoon niet rechtstreeks in de ogen aandurfde te kijken, en ik het kindje een kaartje zou sturen, de desbetreffende persoon mijn intensie zou snappen. Mij kans zou willen geven om iets goed te maken. Boos blijven is niet moeilijk.
Wij hebben een tijdje geen contact gehad met mijn schoonzusje. Dat kostte me bergen energie (probeer elkaar maar eens niet tegen tekomen bijv.). en ik kon alleen nog maar het negatieve van haar zien. Nu is het contact hersteld en het is hartstikke leuk en gezellig. Natuurlijk zijn we nog steeds heel erg verschillend in bepaalde dingen, maar verrassend genoeg zijn we het ook over heel veel dingen wel eens. En die dingen zijn meestal dingen die om onze kinderen draaien. Ja door de zwangerschap en de geboorte van mijn dochter is de band eigenlijk hersteld. We accepteren nu dat we niet hetzelfde zijn en zijn eerlijk(er) over wat we van bepaalde dingen vinden. De moraal van dit verhaal: Zoek naar datgene wat jullie verbindt, niet naar datgene wat jullie verdeeld. En als jouw kindje nou datgene is wat jullie verbindt.... Niet geschoten is altijd mis denk ik.
De manier waarop je zus het formuleert, is alsof jij haar verbied je dochter te zien. Ik zou een briefje terugsturen naar mijn zus denk ik..
Als ze weer contact willen, vind ik dat ze met jou contact op moeten nemen en niet via je dochtertje. Als je dit kaartje bewaart voor later voor je dochter, heb je een grote kans dat (als het contact nog steeds niks is) zij een schuldgevoel hierover krijgt omdat ze misschien denkt dat het haar schuld is. Dus weggooien als je geen contact wil of terugsturen met een begeleidend briefje over wat ze hier nu precies mee willen als je wel contact wil.
Niet boos blijven... Je leeft maar één keer. Niemand weet hoe lang je je moeder nog hebt. Je zussen kun je niet uitzoeken, maar het blijven toch je zussen. Misschien kun je ze opbellen en ze bedanken voor het kaartje... Je zus geeft aan dat ze die dingen heeft gemist en dat ze een kans wil. Niet meteen kwaad denken over schuldgevoel aanpraten. Je moeder zegt dat ze van je dochter houdt. Ik vind dat elke oma moet mogen genieten van haar kleinkinderen. Wat jij met je moeder hebt, daar kan je dochtertje niks aan doen. Je dochter heeft recht op haar oma. De liefde van oma en het verwend worden door oma. Leg het bij. Het is niet goed om haatdragend te blijven. Wees de wijste en neem de volgende stap.