geen contact meer maar toch verjaardagskaart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik zou ze ook het voordeel vd twijfel gunnen, Het leven is zo kort en voor je het weet is het te laat en kun je het niet meer overdoen.

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is, maar als ik ruzie zou hebben met mijn zus en ik zou dat kaartje geschreveb hebben zou het uit de grond van mijn hart zijn geweest en niet om medelijden te vragen.

Misschie durven ze niet rechtstreeks naar jou te gaan en zien ze dit als laatste redmiddel.

Geef het een kans.

2. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Toevallig kreeg ik opeens een kerstkaart van mn vader, die ik al een flinke tijd niet gezien en gesproken had ( zelf voor gekozen )
    Dr stond helemaal niks in alleen; Pa, Sonja en kids. ( zn nieuwe vriendin en kids) Ik heb ALTIJD gezegd, ik hoef hem niet meer te zien
    en te spreken, als hij zoveel om me gaf
    was hij wel langs gekomen!
    Nu heb ik vrijdag de stap gezet
    en ben bij hem langs gegaan ( geloof me, ik heb van de zenuwen echt diarree gescheten)
    Maar ik ben zo blij dat ik wel die stap durfde te zetten!
    Hij was zoooo blij om mij en mn kindje te zien! :confused:
    En geloof me, ook bij ons is er heeeeeel wat gebeurd,
    waardoor ik hem niet wilde zien.
    Maar vraag jezelf eens het volgende af : Zal jij spijt krijgen, dat je geen stap heb durven zetten, en je binnenkort een rouwkaart binnen krijg van je moeder of zus?
    Bij mij was het antwoord ja..

Je moeder/zus is ook maar een mens, met gevoelens, en misschien durft ze na die stommigheid wat ze geflikt heeft niet persoonlijk contact te zoeken ( dmv langskomen of telefoontje )

Het is voor bijde kanten echt moeilijk, maar ik vond het de stap echt waard! Heb een hele gezellige avond gehad, en goh, wat was mn vader blij om zijn kleinzoon te zien! Zn ogen glunderde helemaal, en dat was voor mij genoeg! Als ik zijn ogen zag, vergaf ik hem ineens alles! Hij maakte de fouten die hij bij mij gemaakt heeft, goed met mijn zoon! Zon gevoel kreeg ik erbij.

Hier een foto'tje.. als je zn kop ziet, snap je denk ik wat ik bedoel ;) :)

3. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim

Dit bedoel ik, een "slechte moeder" kan een hele lieve en goede oma zijn!
    De tekst van het kaartje van je moeder en je zus vind ik persoonlijk juist heel mooi. Volgens mij is het niet om jou een schuldgevoel aan te praten, maar om te laten zien hoeveel ze jou en je kindje missen! Je zou juist blij moeten zijn dat ze ondanks alles zo veel van je kindje houden, je kan het ook anders treffen. Bedenk je goed wat je nu doet. Je wil toch straks niet dat je kindje op oudere leeftijd zelf contact zoekt met oma en tante en dan te horen krijgt dat ze het geprobeert hebben, maar jij niet wilde. Dan moet je jouw kindje uitleggen dat het nooit contact heeft gehad met oma en tante omdat ze je ooit eens voor leugenaar hebben uitgemaakt :(

4. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    ik denk ook dat je moeder en je zusje misschien niet direct met jou contact durven te zoeken,maar het feit dat ze wel geintresseerd zijn in jouw dochtertje betekent toch dat ze ook wel om jou geven hoor.
    en het is bijna kerst!
    je kunt je toch wel even van de goede kant laten zien?
    al stuur je maar een briefje terug met dat je waardeerd dat ze aan je dochtertje hebben gedacht en dat je best één keer op de koffie wilt komen, zodat ze je dochtertje kunnen zien.
    En je mag dan ook eerlijk er in schrijven dat het jammer is dat zo'n misverstandje over een trouwjurk losmaken en dat je niet 2x per week op de koffie wilt komen, maar dat je eerst rustig wilt zien hoe het contact verloopt.En dat ze niet eerder naar je dochtertje zijn komen kijken,dat je dat ook best jammer vind.
    Dan laat jij je toch ook alleen van je goede kant zien, en daar kunnen ze nooit over vallen, en meteen is op een redelijke manier besproken wat jou dwars zat...
    als jouw dochtertje later vraagt waarom ze haar oma en tante niet kent, zeg jij dan: omdat ik je andere oma vroeg mijn trouwjurk open te maken toen ik naar de wc moest?
    Ik denk dat jouw dochtertje dat niet erg volwassen vind...

Zij hebben een kaartje gestuurd, dus hoe dan ook leuk of niet leuk,ze hebben de eerste stap gezet,
    al zoek je maar 1x een beetje contact voor je moeder en zus zodat ze je dochtertje 1x kunnen zien.
    Dan heb jij toch ook iets positiefs terug gedaan?
    Daar kunnen ze je dan nooit op aanspreken.
    En het is bijna kerst...
    laat je een keer van de goede kant zien, en het hoeft niet een wekelijks contact te worden,maar misschien gaat het nu allemaal wel beter dan het vroeger ging...
    Het is toch veel prettiger om neutraal over je moeder en zus te denken, dan zo negatief?
    en hoe zou jijhet vindenals jij later een fout maakt,en daardoor je dochtertje nooit meer zag?
    en als je dan probeert het goed te krijgen?
    Dan zou je het toch ook heerlijk vinden als je je dochtertje en evt. kleinkind weer kan zien al is het maar heel kort?

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Pfff, je hebt wel gelijk shelly. Ik zit hier nu op m'n werk met een krop in m'n keel. Ik vind het gewoon super moeilijk allemaal. Maar ik weet gewoon, als ik er heen ga, ben ik degene die alles schuld is, lijk ik op m'n tante die ook al jaren niet meer bij m'n oma is geweest, en daar heb ik geen zin in.

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Zit hier nu helemaal te shaken. Heb net m'n zus een sms gestuurd met de tekst: Bedankt voor je kaart. Als je Jelina wil ontmoeten weet je waar ik woon. Vera

Van mijn moeder heb ik geen mob nummer.

Heb ik hier goed aan gedaan?

7. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    vind het ook mooie kaartjes!

En grote kans dat hun het anders ien dan jij.
    Kijk maar eens naar het familiediner, verhalen zijn nooit zo eenzijdig, en waar de schuld ligt dus ook niet.

Jij krijgt meteen weerde schuld zeg je, maar dat weet je niet, en is ook alleen negatief gedacht van jou,Wie weet hoe het al gaan?probeer het een keer dan heb je iig je best gedaan

8. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    tuurlijk heb je daargoed aan gedaan!
    Ik had het elf nog iets vriendelijker geaakt, in de zin van"dan ben je welkom of zo"

ben benieuwd

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ja ik ook, heb net ff zonder nummer weergave gebeld, of het nummer nog bestond, maar hij ging over en daarna kwam m'n zus haar voicemail.

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    meid ik vind het super dat je de stap genomen heb, zoals de andere meiden al schrijven nu kan het nog voor het te laat is.

Mijn ouders zijn toen ik 13 was gescheiden van wege vele ellendige problemen, toen ik 18 was kwamen ze weer bij elkaar. Er is nooit een woord gesprokken over vroeger terwijl wij (mijn broer zusje en ik) nog met een hele hoop dingen zitten. Wij hebben toen mijn oudste neefje geboren werd besloten met zijn drieen om het opzij te zetten. Mijn moeder is gelukkig met hem en als je ziet hoe hij nu teggen zijn kleinkinderen doet dan is het goed. Hij doet alle dingen die hij met ons nooit gedaan heeft en is ziels gelukkig met de kinderen en zij ook met hem. Dus voor de kinderen is het beter om geen oude wonden open te maken.

Ik hoop voor je dat je een antwoord terug krijgt en dat jullie het weer goed kunnen maken.

knuffel
    conny

11. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik denk niet dat ik hierop reactie krijg. Volgens hun ben ik fout, en moet ik na hun toe komen. Ze zullen niet na mij toe komen daar zijn ze te trots voor, weet ik voor 99% zeker.

Heb ook via via het nr van m'n moeder heb ik hetzelfde berichtje gestuurd, alleen dan ben je welkom erin gezet.

Houd jullie op de hoogte

12. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Zo heb ik al meer dan 10 jaar mijn echte vader niet meer gezien sinds hij gescheiden is van mijn moeder, maar ik stuur hem wel iedere keer een kerstkaartje, krijg ook netjes 1 terug.
    Ik heb hem een mail gestuurd met het bericht dat ik weer zwanger ben en het is aan hem vind ik om zelf uit te maken of hij langs wil komen, bij mijn andere dochter (inmiddels alweer 7 jaar) is hij ook nooit geweest.
    Het doet iemand veel verdriet, het blijft toch mijn vader en ik hou de eer aan mezelf door kontakt te blijven houden door middel van een kerstkaartje, in maart krijgt hij netjes een verhuiskaartje en als de kleine is geboren natuurlijk een geboortekaartje.
    Ik hoop dat hij zich op een dag realiseerd wat hij allemaal mist.....

13. veraenroy, ik vind het heel goed dat je een sms hebt gestuurd.
    ik zou zeggen.. nu ligt de bal weer bij hun ;)
    je hebt in ieder geval de opening die zij begonnen zijn beantwoord. ik vind dat zo knap van je, als ik lees hoe boos je bent.
    heel erg goed gedaan!
    liefs rachel

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik wou even zeggen dat ik het super van je vind dat je de sms gestuurd hebt! Ik hoop voor je dat je een reactie krijgt en dat je het verleden op zij kunt zetten.

Liefs,
    Wup

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi meid!
    Je heb er goed aan gedaan!
    Boos blijven is niet moeilijk! maar vergeven wel!
    Jij heb nu ook een stap gezet en je heb je eigen trots opzij geschoven!
    Je kan nu niet meer zeggen ik heb er niks aan gedaan!

Radicaal vergeven, maakt tijd en ruimte voor vrijheid en vervulling!

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    wil niet zeggen dat jij alleen maar moet vergeven hoor!

net zo goed voor hun bedoeld!
    Maar je begrijp mijn intensie wel!

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    ja begrijp ik. ;)

Ben eens benieuwd, tot nu toe nog niks gehoord

18. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    :thumup: Ik denk echt dat je hier heel goed aan hebt gedaan.

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik vind het super knap van je dat je dat gedaan hebt.

Hopelijk kunnen jullie het na al die tijd toch nog bijleggen.
    Als ze echt weer contact willen nemen ze de stap nu echt wel om naar je toe te komen.

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat goed van je dat je een sms gestuurd hebt! ik ben benieuwd of je reactie krijgt.

Deel Deze Pagina