Hoi allemaal, naar aanleiding van m'n vorige topic nu deze. Ik zit er over na te denken om een interne BBL opleiding (niv. 4) voor verpleegkundige te doen in het ziekenhuis. Nu mijn vraag, is dit te doen een studie/werk (36uur) met een kindje van 5 maanden? Hoe bevalt het beroep in combinatie met kinderen? Ben benieuwd naar de reacties!
Hier dan ook nog maar even mijn antwoord: Ik doe de BBL opleiding Niveau 4 verpleegkunde, in heb een contract voor 32 uur in de week (24 uur werken en 8 uur school) Ik vind het te doen in combinatie met een gezin, maar bij mij thuis is wel alles heel goed geregeld en dat geeft een hoop rust. Ook ben ik op mijn vrije avonden erg veel met school bezig. Als je nog vragen hebt stel ze maar hoor!
@Sandra, fijn om te horen dat je het wel te doen vind! Denk dat ik het maar gewoon ga proberen (nu maar hopen dat ik dan wel aangenomen wordt...) Moet je tijdens je studie trouwens ook al onregelmatig werken? En hoever van te voren krijg je je rooster? Elk ziekenhuis is daar misschien weer anders in ook..
Om ook nog even te reageren: Ja het is wel te doen, maar je moet je wel echt goed voorbereiden. Omdat er wel veel van je gevraagd wordt. Maar als je eenmaal in het ritme zit, denk ik dat het je wel gaat lukken. En ik denk wel dat het juist nu wel een goed moment is om te beginnen, omdat je kleintje er juist nu sneller aan went dat mama wat vaker weg is. Heel veel succes! Ik hoop dat het je gaat lukken!!
JA elk ziekenhuis of andere instelling (jij hebt blijkbaar al je keuze gemaakt haha) is anders in het rooster, maar ik heb altijd op tijd mijn rooster gehad. dus dat zal wel goed komen!
Ja bij ons in het ziekenhuis werken we alle diensten (dag-avond-nacht). De opleidingsplaatsen zijn wel erg gewild, bij ons waren er meer dan 100 brieven binnengekomen, daarvan waren er 25 geselecteerd en uiteindelijk 6 aangenomen. Bij ons start de opleiding twee keer per jaar (februari-september) Niet bij elk ziekenhuis krijg je de mogelijkheid om een contract voor 32 uur te krijgen, maar moet je verplicht 36 uur werken. Verstandig is als je dit echt wil, bij meerdere ziekenhuizen te solliciteren. Succes!