Waarom smaakt mijn zelfgemaakte cake altijd anders dan de supermarkt cake? De structuur is ook anders! Mijn cake is luchtiger, minder vet en minder compact. En veel lekkerder natuurlijk haha maar ik vraag me wel af waar het verschil m in zit.
Conserveermiddelen? Ik weet het ook niet. Die van de supermarkt vind ik niet te eten, echt één groot plakkerig misselijkmakend blok rotzooi.
Zelfgemaakte vind ik ook veel lekkerder en veel minder vet (althans zo voelt het aan). Geen idee wat het verschil nou precies is.
Ik denk dat het uitmaakt of je het recept met liefde hebt bereid en zelf het proces in de gaten hebt gehouden in plaats van een fabriek vol geautomatiseerd processen. Bovendien zal de receptuur gebaseerd zijn op een zo goed mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding zodat de cake tóch lekker genoeg is om verkocht te worden en er toch nog maximale winst op wordt behaald. Combineer dat met de conserveringsmiddelen en tja.... Dan weet je waarom je er zelf voor in de keuken staat
Ik vind die supermarktcake dus echt zo vies, eet ik dus echt niet, alleen maar zelfgemaakte cake en dan moet ie ook nog met roomboter gebakken zijn, anders hoef ik hem ook niet...... Hoezo verwend ??
De dag dat ik de cake openmaak (supermarkt) smaakt het nog wel lekker en vers maar als het een dag ligt vink der niks meer aan in tegenstelling tot eigengemaakte die blijft zowieso een week vers en lekker. Ik heb trouwens hetzelfde met supermarktbrood en bakkerbrood !
Ik vind de supermarktcake niet eens naar cake smaken...?? =( mijn eigen cake is net als die van mijn moeder; heerlijk, vol van smaak en een tikkie klef <3 jummmm
Een goeie, huisgemaakte cake met goede verse ingredienten is nooit droog Te droog betekent te lang doorgebakken. Hier ook alleen maar huisgemaakte cake, ik mag van manlief niet meer met pakken aan de bak. Daarbij bak ik in opdracht, en mijn taarten komen nooit uit een pakje ... mijn vullingen overigens ook niet. Alles is huisgemaakt met verse ingredienten.
Tip voor die lekkere plakkerige bodem: ten eerste niet te lang bakken en als je de cake uit de oven haalt gaatjes inprikken en overgieten met een suikersiroopje (1:1 suiker en water even inlaten koken) Ook ik vind ie plakkerige laag zo lekker
Ik vind beide lekker, maar het zijn eigenlijk twee niet te vergelijken producten... En natuurlijk is zelfgemaakt nóg lekkerder, maar ik kan ook wel genieten van zo'n foute kleffe supermarktcake... Ik zou eens moeten kijken wat de ingrediënten zijn van die supermarktcake, zitten vast wat andere dingen in (en in andere verhoudingen) dan mijn zelfbaksels.