Zelfgemaakte cake vs supermarkt cake

Discussion in 'De lounge' started by ratatosk, Apr 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Waarom smaakt mijn zelfgemaakte cake altijd anders dan de supermarkt cake? De structuur is ook anders!
    Mijn cake is luchtiger, minder vet en minder compact.
    En veel lekkerder natuurlijk haha maar ik vraag me wel af waar het verschil m in zit.

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Conserveermiddelen? Ik weet het ook niet.
    Die van de supermarkt vind ik niet te eten, echt één groot plakkerig misselijkmakend blok rotzooi.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zelfgemaakte vind ik ook veel lekkerder en veel minder vet (althans zo voelt het aan). Geen idee wat het verschil nou precies is.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk dat het uitmaakt of je het recept met liefde hebt bereid en zelf het proces in de gaten hebt gehouden in plaats van een fabriek vol geautomatiseerd processen. Bovendien zal de receptuur gebaseerd zijn op een zo goed mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding zodat de cake tóch lekker genoeg is om verkocht te worden en er toch nog maximale winst op wordt behaald.

Combineer dat met de conserveringsmiddelen en tja.... Dan weet je waarom je er zelf voor in de keuken staat :D

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    :) Ik vind de supermarkt cakes dus veeeeel lekkerder dan zelfgemaakte :)

6. Delta

Delta Niet meer actief

Ik vind ze ook niet lekker, smaakt niet eens naar cake en zo vettig en sponzig.. Bleh! Haha

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hoe plakkeriger hoe beter:)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind die supermarktcake dus echt zo vies, eet ik dus echt niet, alleen maar zelfgemaakte cake en dan moet ie ook nog met roomboter gebakken zijn, anders hoef ik hem ook niet...... Hoezo verwend ?? :)

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Echt wel! :D

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    De dag dat ik de cake openmaak (supermarkt) smaakt het nog wel lekker en vers maar als het een dag ligt vink der niks meer aan in tegenstelling tot eigengemaakte die blijft zowieso een week vers en lekker.

Ik heb trouwens hetzelfde met supermarktbrood en bakkerbrood !

11. LittleMonsters

Droge cake blijft alleen maar hangen in de keel..

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ook, en vooral dt donkerbruine randje!!! Mmmm:D

13. LittleMonsters

ik juist de plakkerige onderkant :):D

14. Women90

Women90 Bekend lid

Feb 22, 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ik vind de supermarktcake niet eens naar cake smaken...?? =( mijn eigen cake is net als die van mijn moeder; heerlijk, vol van smaak en een tikkie klef <3 jummmm

15. Women90

Women90 Bekend lid

Feb 22, 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ja MOOI DAN! Nu heb ik zin in cake :O geen tijd om zelf te maken, grrr...

16. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik vind de euroshopper cake errug lekker, die heeft een vleugje citroen er doorheen. Niks mis mee!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Een goeie, huisgemaakte cake met goede verse ingredienten is nooit droog ;) Te droog betekent te lang doorgebakken. Hier ook alleen maar huisgemaakte cake, ik mag van manlief niet meer met pakken aan de bak. Daarbij bak ik in opdracht, en mijn taarten komen nooit uit een pakje ... mijn vullingen overigens ook niet. Alles is huisgemaakt met verse ingredienten.

18. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Tip voor die lekkere plakkerige bodem: ten eerste niet te lang bakken en als je de cake uit de oven haalt gaatjes inprikken en overgieten met een suikersiroopje (1:1 suiker en water even inlaten koken)

Ook ik vind ie plakkerige laag zo lekker :)

19. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    die van de AH is echt lekker! en goedkoop! daar ga ik echt niet voor bakken!

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind beide lekker, maar het zijn eigenlijk twee niet te vergelijken producten...
    En natuurlijk is zelfgemaakt nóg lekkerder, maar ik kan ook wel genieten van zo'n foute kleffe supermarktcake...

Ik zou eens moeten kijken wat de ingrediënten zijn van die supermarktcake, zitten vast wat andere dingen in (en in andere verhoudingen) dan mijn zelfbaksels.

Share This Page