Geen contact schoonouders, wel of geen geboortekaartje sturen

Discussie in 'De lounge' gestart door ElskedZ, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElskedZ

ElskedZ Lid

9 mrt 2010
    11
    0
    0
    Ze hebben onze bruiloft al gemist, dus er staat al wel iets tussen in.......

Maar denk wel dat ik het kaartje ga versturen, maar vind wel moeilijk....

Was benieuwd of meer mensen hiermee hebben geworsteld.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zou gewoon een kaartje sturen. en als ze bellen of ze staan op de stoep zeggen je mag terug komen als je eerst eens normaal kan praten. anders hoeft het niet. We wilden jullie alleen laten weten dat jullie kleinkind geboren is.
    Verder niet meer en niet minder.

Maar vermoed dat ze toch niet zomaar zouden komen.
    en anders moeten ze maar ff goed kruipen ;)

sterkte ermee meid.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry hoor, maar wat een rotte familie heeft je man :( Walgelijk! Zonder jou geen kleinkind! Jij bent wel de moeder van hun kleinkind, dus zullen ze ook met jou om moeten gaan. Kinderachtig hoor.

Ik zou de keus aan je man overlaten. Het zijn immers zijn ouders. Als hij het niet wil, dan zou ik het laten.

4. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal geen kaartje sturen. Oma kan ook zeggen dat ze zelf maar moeten bellen en stoppen met informatie geven als ze er last van heeft.

Waarom ik geen kaartje zal sturen als ik jou was? Een kaart is in mijn ogen toch een soort van uitnodiging, gezien het feit dat jullie hen er niet bij wil hebben in de kraamperiode, lijkt mij een kaartje niet op zijn plaats.

Dit zal ik meewegen in mijn besluit, even niet met de gedachtengang hoe ze over jullie praten.

Verder wil ik zeggen dat ik het knap vind dat jullie hier aan denken.
    Als mijn schoonouders dit zouden zeggen over en tegen mij had ik niet eraan gedacht om een kaartje te sturen maar ze gewoon uit mijn gedachtengang hebben geband.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.439
    113
    Ik zou ook geen kaartje sturen, zij accepteren jullie en jullie leven niet. iemand die zo over je denkt en praat zou in mijn leven niet welkom zijn en een kaartje is voor mij ook een uitnodiging en geen kennis geving dus vandaar dat ik niet zou sturen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou hem niet sturen. Om de reden dat je man het niet wilt. Wat ik me ook heel goed kan voorstellen na zo'n sms.
    Voor mij zou het dan echt over en uit zijn.

Maar je hoeft het nu nog niet te beslissen he? Straks als je bevallen bent kun je hem alsnog sturen en grote kans dat er zo'n enorm oergevoel in je naar boven komt dat je denkt: die mensen zijn het absoluut niet waard om de opa en oma van mijn kind te zijn.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

het is een heel verhaal en erg triest dat ouders zoiets kunnen doen bij hun eigen kind.. getuigt echt van geen stijl... ik denk zelf dat je terecht zorgen hebt als jullie kindje er eenmaal is.. als zij andere kinderen er al in mengt en ze opstookt met loze verhalen dan zal dat bij jullie kindje niet anders gaan...

ik lees veel dat meiden zeggen stuur een kaart en hou de eer aan jezelf? nou wat voor een eer moet je hieruit halen dan? je krijgt er alleen maar last mee denk ik uit je verhaal opmakend... aan zulke mensen hoef je echt je eer niet te tonen hoor... beter dat je helemaal geen kaart stuurt zodat ze duidelijk weten dat je hun niet bij je kind hoeft te hebben als ze zich zo misdragen... je moet de verantwoordelijkheid voor je kind nemen en zulke mensen compleet negeren en verbannen... spreek zelf uit ervaring...!

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nouja niet dat het moet, maar bij wijze van spreken dan he... heb dat een beetje vreemd verwoord maar het kwam zo in me op... wil je wel veel sterkte wensen ermee want het is erg triest voor jullie dat je in deze mooie bijzondere tijd je energie daarin moet steken terwijl hjet juist zo hoort te zijn dat de opa en oma trots zijn en met vreugde afwachten tot jullie kindje er is en er alle liefde aan willen geven.. inclusief aan hun zoon en jou!!! laat je er niet door gekmaken meid en denk lekker aan jullie gezin want dat gaat voor alles en iedereen!!

9. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Poeh moeilijke na je eerste verhaal had ik zoiets van ja sturen hou je de eer aan jezelf.
    Maar na het tweede stuk denk ik echt die man is niet goed wijs leeft in zijn eigen ik ben alles wereld en wat een belachelijke opmerkingen tegen je nichtje.

Mocht je er wel een sturen denk ik niet dat ze contact opnemen als ik je verhaal zo hoor dat omdat ze het kindje van hun zoon nu al voor trekken.
    succes met je beslissing

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zou never te nooit een kaartje aan zulke mensen sturen. Ik zou er serieus niets mee te maken willen hebben.
    En het is inderdaad de keuze van je man maar die hebben ze laten stikken en zelfs dood verklaard.
    Laat hun maar met een excuses komen lijkt mij, maar als ik dat zo hoor gaat dat niet gebeuren.
    Gevalletje van leven en laten leven dit, denk dat iedereen daar beter mee af is.
    Sterkte met je beslissing!

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wat een verhaal.
    mijn ouders zijn ook niet altijd blij geweest met onze keuzes, maar ze altijd wel met respect behandeld en hoopte dat het geen blijvertje was hiihhi
    Maar om je kind dood te wensen, pfffffffffffff wat heftig!
    Ene kant denk ik zoek het maar uit en zou ik het niet versturen, andere kant, als je het wel doet, dan hebben ze in iedergeval niks te zeuren.
    Ik zou er wel overna denken om een net briefje er bij te doen.
    Dat jullie kindje geboren is en dat alles goed gaat maar dat bezoek bv niet op prijs wordt gesteld. Dat het kaartje informatief bedoeld is. (als dat de bedoeling is).

heel veel sterkte!
    brenda

12. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou als die woorden echt door zijn vader zijn gedaan zou ik echt niet een geboortekaartje sturen. Amehoela zeg.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het ligt er naar mijn idee gewoon aan of jullie het contact nog zouden willen herstellen.
    Is die behoefte er wel, dan zou ik een kaartje sturen. Dan heb je je van de goede kant laten zien en ligt het balletje bij hen.

Maar heeft je vriend voor zichzelf al besloten dat het goed is zo, dan zou ik ook geen kaartje sturen. Zo'n kaartje zie ik persoonlijk namelijk als een uitnodiging.

14. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Altijd moeilijk, maar zou ook de eer aan mijn kant houden en een kaartje sturen. En hopelijk komt het ooit nog eens goed. Jammer he hoe mensen het elkaar af en toe moeilijk kunnen maken. Altijd weet iemand het wel weer beter. Veel sterkte met de beslissing samen! En geniet nog lekker van je zwangerschap!

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zou ook een geboortekaartje sturen. En als jullie geen contact met ze willen kun je er altijd een kort briefje bij doen waarin staat dat dit puur is om hen te informeren dat hun kleinkind is geboren en dat jullie verder contact niet op prijs stellen. Hiermee voorkom je denk ik dat er verkeerde verwachtingen ontstaan..

16. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wel doen.
    Wij hebben ook in een soortgelijke situatie gezeten en hebben toch een kaartje gestuurd,alleen al om het feit dat ons later niks verweten kon worden.
    En nu,na bijna 4 jaar is het contact enigszins weer hersteld en ziet oma haar kleinkind regelmatig.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    welke eer moet je aan jezelf houden dan?

nee sorry hier zou ik dus echt niet sturen
    als je zo met je kind omgaat door te zeggen dat ie dood is

een dooie kan geen kaart sturen van mij kregen ze helemaal niets.

18. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Is meer een zegswijze

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hoe veel er ook gebeurd is en hoeveel er ook gezegd is het zijn en blijven je ouders. Je hoeft de deur niet bij elkaar plat te lopen maar het contact helemaal verbreken zou ik nooit doen (heeft ook met mijn geloof te maken)
    daarom zou ik wel een kaartje sturen, gewoon zoals je naar iedereen zou doen.

Maar inderdaad wat moet dat erg zijn voor jullie om zo behandeld te worden.

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Hierbij is de beerput die je aangeeft wel een understatement;)
    Dit is niet meer normaal!

Ik zei zonet stuur dat kaartje.. Maar na je 2e deel ga ik gewoon twijfelen..
    Heel flauw misschien, maar ik zou je man het kaartje geven voor zijn ouders.. met de postzegel er op..
    En zeggen
    Lieverd het zijn jou ouders, je mist ze. Ik vind het prima dat ze een kaartje krijgen, maar beslis jij maar.. Doe hem op de bus of in de kliko!

Deel Deze Pagina