Goeiemiddag, ik ben op dit moment bezig met mijn aanvraag zez. nu stuit ik alleen op 1 vraag waar ik niet weet wat ik moet invullen. de gemaakte uren van 1225. ik vang meerdere kindjes op, maar op dezelfde dagen en uren, moet ik deze uren tellen als 1uur voor alle kinderen samen of voor elk kind 1 uur? dit is namelijk sterk afhankelijk van mijn uren eind resultaat. bedankt alvast. groetjes Danielle
Beste Danielle, Je vangt meerdere kindjes op dezelfde tijd op en vraagt je af of de uren tellen als 1 uur voor de kinderen samen of voor ieder kind apart 1 uur. Het maakt niet uit hoeveel kindjes je in een uur hebt opgevangen. Je geeft het aantal gewerkte uren door. Dit zijn dezelfde uren die je opgeeft aan de belasting. Heb je in het voorafgaande jaar minder dan 1225 uren als zelfstandige gewerkt? Dan is de hoogte van de ZEZ-uitkering afhankelijk van de winst die je hebt gemaakt in dat jaar. Dit bedrag wordt gedeeld door 261, dit is de winst per dag. De ZEZ-uitkering per dag is hieraan gelijk tot maximaal het bruto wettelijk minimumloon per dag. Actuele informatie over de berekening van de ZEZ-uitkering vind je hier. Een goede zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare