Geen contract ivm zwanger???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Smokey11, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb een vast contract, maar ik heb het ook pas na mijn termijnecho verteld, ik was toen bijna 12 weken. Ik wilde gewoon zeker weten dat alles goed was (er een hartje klopte) en de kritieke weken voorbij waren.

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Zelfde hier. Ik heb een vast contract, maar ga het ergens de komende 2 weken aan mijn werkgever vertellen. Tussen de 12 en 14 weken vind ik zelf een hele nette termijn.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik zou ook wachten tot na je contract verlenging hoor! Als ik in jou situatie zat zou ik het ook doen. Ze naaien je tegenwoordig waar je bijstaat.

Ook een rare vraag van je werk trouwens bij je sollicitatie:(

Veel succes ermee!

4. Mermaid

Mermaid Actief lid

13 feb 2013
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit mij volledig bij deze reactie aan! :D

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Helemaal hier mee eens!!

6. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal, zou deze maand mijn contract moeten krijgen.
    Nog steeds niets gekregen.
    Ik vind het zo vervelend begin nu al echt rond te worden en mijn broeken zitten gewoon niet lekker meer.
    Mijn positiebroek kan ik niet aan want als im buk ( wat ik vaak per dag moet doen) dan zien ze het.
    Vind het z'n klote situatie kan niemand vertellen over mijn zwangerschap en wordt er op het moment zelfs een beetje depri van.
    Ben echt doodop en moet toch de lange dagen maken terwijl het bijna niet te doen is....
    Hoop dat ik dat ik mijn contract snel krijg dan kunnen ze hoop ik wat meer rekening met mij gaan houden....

Xx

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zou mijn baas gewoon eens vragen waar dat contract blijft. Los van of je zwanger bent of niet is de vraag of je een contract krijgt of er uit moet na de max aan jaarcontracten een heel valide, en ik zou het gewoon vragen. Dan weet je ook waar je aan toe bent.

8. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik zit met precies hetzelfde, als het goed is krijg ik einde van de maand mijn contract. Ik ga over een maand over mijn zwangerschap vertellen.
    Als zij het raar vinden dat je gewacht hebt met vertellen heb je het met de goede reden niet verteld :D

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden met 11 weken de eerste echo. Daarop bleek dat ons kindje al eerder was overleden.

Stel, je verteld het je collega's met 10 weken en dan krijg je te horen dat je contract niet verlengd wordt. En een week later blijkt dat je kindje niet meer leeft? Kindje kwijt, baan kwijt en je staat met lege handen!

Gelukkig is TS nog steeds zwanger, maar het gebeurd gewoon dat je er laat achter komt dat er iets grondig mis is.

Dus TS, lekker afwachten en je leidinggevende eens vragen om het contract. Waarschijnlijk zijn ze het gewoon vergeten. Wat helpt, knoop open! En ik ga er gewoon vanuit dat je zwangerschap goed gaat verlopen, dat doen de meesten namelijk!

En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik wachten met vertellen en/of zeggen dat je het toen nog niet wist.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Niks vertellen tot je een contract hebt en het gaat ze niks aan waarom je dat niet eerder vertellen. Op die vraag hoef je namelijk geen antwoord te geven.

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

Misschien een stom idee hoor, maar als je nou eens begint van dat je iets geweldigs hebt ontdekt waar je niet van af kunt blijven!!
    zelf taarten bakken met marsepein.. weet ik veel verzin iets.. dan denken ze straks van ooohh.. ze komt gewoon aan.. of wellicht is het te door zichtig..
    daarnaast zou ik er ook achter aan zitten, want eigenlijk had je allang ene "einde contract bespreking" moeten hebben zodat iedereen weet waar ze aant oe zijn.

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Is je andere contract nu al afgelopen en ben je nog wel aan het werk? Dan is als het goed is je contract verlengd. Had je recht op een vast contract, is dat nu ook van toepassing. Zou dat eens uitzoeken.

14. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Je werkt jezelf in de problemen. De waarheid komt altijd boven water.

Ik weet niet hoe het gaat op je werk. Maar in het dagelijkse leven en of het nou zakelijke leven: Het leven is geven en nemen.

Als jij een goede werknemer ben, dan zou jij meteen een vast contract hebben. Als jij een goede werkgever zou hebben dan zou hij/zij een vast contract geven.

Een band moet je bouwen en een klik. Is het niet wederzijds? Dan leef je alleen met onzekerheden.

Ik wil je niet bang maken, maar 8 op de 10 werkgevers zijn carriere mensen en alleen 2 op de 10 zijn familie mensen.

Ik zou voor geen goud willen werken voor een bedrijf waar zwangerschap niet geaccepteerd word. Ik zou niet prettig kunnen werken of stress creeeren en riskeren.

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    wannneer is je contract afgelopen per 1 maart of per 1 april.Als je idd nog werkt terwijl je contract afgelopen is dan wordt het automatisch een vast contract .
    Als je binnen een paar dagen een salarisstrookje krijgt is dit bewijs.

Als het per 1 april is zou ik nog even je mond houden tot een paar dagen in april. Ik heb het bij de tweede ook na 14 weken verteld ( vond het moeilijk omdat ik nog in de ziektewet zat)
    en daar werd niet vreemd op gereageerd

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Antwoord in Quote.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou dus ook nog mijn mond houden tot je weet hoe of wat.
    Als jou contract op 1 maart zou aflopen dan zou ik ze bellen om te vragen hoe het zit met je contract en of deze verlengd is ja of nee.

Als hij 1 april af loopt zou ik ook wachten tot ná 1 april met vertellen!

18. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Nou al even geleden maar ik heb nieuws.
    Afgelopen donderdag mijn beoordeling gehad en te horen gekregen dat mijn contract verlengt wordt naar een vast contract tevens was de regiomanager er ook en deze heeft het ook bevestigd.
    Daarna heb ik doormiddel van een taartje mijn bedrijfsleidster op de hoogte gebracht en echt er viel een aantal kilo aan gewicht van mijn schouders.
    Ze vond het erg leuk,maar heb zelf ook een beetje mijn twijfels.
    Bijvoorbeeld dat ik zelf mijn regiomanager op de hoogte moest stellen en hem maar even moest bellen toevallig belde hij de volgende dag om me te feliciteren dus mevrouw was zelf al naar de telefoon gesneld om het hem te vertellen maar zei dit dus niet tegen mij.

Erg vreemd allemaal dus.

Maar goed ik en mijn partner zijn blij dat we dit nieuws nu eindelijk na 15 weken kunnen delen met de rest en mocht het zo zijn dat ze me niet meer willen dat zoeken hun het maar uit.
    Het leven gaat verder als alleen maar mijn werk en moet dan na de zwangerschap gewoon op zoek naar een andere baan.

Bedankt voor alle reacties!!

XX

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Goed nieuws, gefeliciteerd!

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Heb je je contract dan al gekregen? Wel handig als je ook een getekend document hebt en niet alleen den mondelinge toezegging.

Deel Deze Pagina