Hoi Ik heb een vraagje en hopelijk weet iemand hier het antwoord. Ik heb te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd per 1 februari 2016. Ik ben dan precies 2 jaar in dienst. De mevrouw van HR zei dat ik recht heb op een transitievergoeding maar dat we dit nog gaan bespreken aanstaande maandag. Ik heb zelf een gesprek aangevraagd omdat ik het af wil sluiten daar. Nu heb ik de volgende vraag: Ik moet 27 december officieel weer beginnen na mn verlof. Ik heb nog 2 weken aan uren staan. Dus feitelijk moet ik nog een week of 3 uit werken tot aan februari. Ik wil eigenlijk niet meer terugkomen 3 weken onbetaald verlof nemen en 2 weken uit laten betalen. Als ik dat doe heb ik dan nog steeds recht op de transitievergoeding aangezien je daarvoor 2 jaar in dienst moet zijn geweest? Ik heb immers de laatste 3 weken geen arbeid verricht en onbetaald verlof opgenomen. Ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft, alvast bedankt!
Je transitievergoeding staat los van verlof dat je nog tegoed hebt of opneemt.Je contract loopt namelijk gewoon af van rechtswege in februari. Je hebt na 2 jaar gewoon recht op je transitievergoeding. Dit is 1/3e maandsalaris per gewerkt jaar. Fijn verlof en succes met het vinden van een nieuwe uitdaging straks
Dankjewel voor je antwoord! Vandaag een telefoontje gehad dat ik in december bij een nieuwe werkgever op gesprek mag! Spannend
Het contract van mijn man werd ook niet verlengd, was van oktober 2013 tot oktober 2015 in dienst. We hadden niets gehoord over de transitievergoeding, dus laatst is hij nog even langs P&O gelopen, die wisten ook niet hoe het zat (snapte ik niets van, juist zij zouden toch op de hoogte moeten zijn). Maar vorige week kwam er een brief dat deze maand de transitievergoeding wordt betaald. Dus lijkt me dat jij er ook gewoon recht op hebt. Bij mijn man was het ook lang onduidelijk omdat hij juni mondeling te horen had gekregen dan zijn contract niet werd verlengd. De nieuwe regels zijn juli ingegaan, dus we dachten dat we de transitievergoeding niet zouden krijgen omdat ze het voor 1 juli hadden laten weten. Man heeft in september ook nog uren opgenomen, was daardoor 2 weken eerder klaar met werken.