Einde contract rond uitgerekende datum

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mapa01, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapa01

Mapa01 Lid

3 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond mijn vermoedelijk uitgerekende datum, loopt ook mijn contract af bij mijn werkgever.

Hoe zit het dan met mijn zwangerschapsverlof en ww?

Het eerste deel zwangerschapsverlof gaat dan nog via de werkgever, maar de rest via het UWV?
    Mocht ik nog geen nieuwe baan hebben, gaat dan na het zwangerschapsverlof mijn ww in?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mapa01,

Je contact eindigt rond je uitgerekende datum en je hebt daarom een aantal vragen over je uitkeringsrechten.

Je werkgever vraagt je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) voor je aan. Op de aanvraag vermeldt hij dat je tijdens de uitkeringsperiode uit dienst gaat.
    Wordt de uitkering eerst via je werkgever betaald? UWV stuurt je voor de einddatum van je contract een formulier om je rekeningnummer te vragen. Vervolgens ga je de betaling zelf ontvangen.
    Je werkgever kan ook op het formulier aangeven dat de uitkering direct vanaf de start aan jou wordt betaald. Er hoeft dan tussentijds niets veranderen.

Heb je na je verlof geen nieuwe baan gevonden? Dan kan je jezelf inschrijven als werkzoekende en een WW-uitkering aanvragen. Dit kan vanaf 4 weken voor je eerste werkloosheidsdag via www.werk.nl.

Actuele informatie over einde contract tijdens je verlof vind je op deze pagina.

Ik wens je een alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina